close
راه اندازی ویدئو کنفرانس

استفاده از ویدئو کنفرانس به راهکاری جدید برای ارتباط میان کسب و کارها و دفاتر آن‌ها تبدیل شده‌است و دلیل آن مزایای استفاده از ویدئو کنفرانس، مانند کاهش هزینه‌های رفت و آمد برای برقراری جلسات است. اما برای راه اندازی ویدئو کنفرانس به تجهیزاتی نیاز دارید که در این مطلب می‌خواهیم به توضیح آن‌ها بپردازیم.

تجهیزات لازم برای راه اندازی ویدئو کنفرانس

راه اندازی ویدئو کنفرانس

کامپیوتر اتاق کنفرانس

اگر به صورت تک نفره در جلسات ویدئو کنفرانس شرکت می‌کنید، تنها به یک وب کم مناسب و اینترنت پرسرعت برای شرکت در ویدئو کنفرانس احتیاج دارید، شما حتی می‌توانید با استفاده از یک تلفن همراه مناسب تماس تصویری نیز در جلسات ویدئو کنفرانس شرکت کنید!

اما برای راه اندازی ویدئو کنفرانس و حضور به صورت گروهی، نیاز به یک کامپیوتر قدرتمند، اینترنت پرسرعت و ترجیحاً کابلی یا LAN دارید.

بیشتر بخوانید: تبدیل گوشی به وبکم

 

راه اندازی ویدئو کنفرانس

تجهیزات ویدئو کنفرانس

استفاده از تجهیزات ویدئو کنفرانس مناسب می‌تواند یکی از مهمترین قسمت‌های راه اندازی ویدئو کنفرانس باشد، زیرا تجهیزات ویدئو کنفرانس بسته به مکان مورد استفاده و تعداد افراد حاضر، به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود که قیمت‌ها و قابلیت‌های مختلفی دارد و ممکن است حتی با تهیه پیشرفته‌ترین دستگاه ویدئو کنفرانس اما با ویژگی‌های نامناسب، توانایی راه اندازی جلسه ویدئو کنفرانس موفق و با کیفیت را نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ویدئو کنفرانس

حال ممکن است از خود بپرسید که نصب این تجهیزات چقدر دشوار است و چقدر زمان خواهد برد. در پاسخ به این سؤال باید بگوییم نگران نباشید، زیرا دستگاه‌های ویدئو کنفرانس امروزی مانند تجهیزات ویدئو کنفرانس لاجیتک، فرآیند نصب بسیار ساده‌ای دارند و به اصطلاح Plug-and-Play هستند.

 

راه اندازی ویدئو کنفرانس

نمایشگر با اندازه مناسب

جلسات ویدئو کنفرانس گروهی نیاز به صفحه نمایشی بزرگ دارند تا تمامی افراد در طرف دیگر تماس نیز به خوبی دیده شوند. همچنین برخی از تجهیزات ویدئو کنفرانس مانند لاجیتک RALLY قابلیت فیلمبرداری با کیفیت ۴K Ultra-HD را دارند و برای بهره‌بری از این کیفیت بالا به صفحه نمایشی با این کیفیت نیاز دارید.

بیشتر بخوانید: کاربرد وب کم ۴K

 

راه اندازی ویدئو کنفرانس

میکروفون اکسترنال

سیستم‌های ویدئو کنفرانس گروهی دارای چند میکروفون هستند، اما اگر به صورت تک نفره و با لپتاپ خود در جلسات ویدئو کنفرانس شرکت می‌کنید، توصیه می‌کنیم که با استفاده از یک هدست و یک میکروفون جداگانه با افراد حاضر در جلسه در تماس باشید تا دیگران صدای شما را با کیفیت بالاتری بشنوند.

بیشتر بخوانید: آیا به میکروفون اکسترنال نیاز دارید

راه اندازی ویدئو کنفرانس

اینترنت پرسرعت

در بالا گفتیم که یکی از لازمه‌های راه اندازی ویدئو کنفرانس اینترنت پرسرعت است. درست است که می‌توان با اینترنت Dial-Up نیز به راه اندازی ویدئو کنفرانس پرداخت، اما قطعاً با این کار تماسی با کیفیت بسیار پایین برگذار خواهید کرد.

برخی از وبکم‌ها مانند وبکم لاجیتک C920 حتی دارای پروتوکل فشرده‌سازی محتوا با استاندارد H.240 است تا پهنای باند کمتری را برای ارسال اطلاعات نیاز داشته باشند.

بیشتر بخوانید: کدک H.266 چیست

با استفاده از اینترنتی پرسرعت و حتی در صورت امکان سرعتی ۱٫۵ برابر سرعت لازم برای برقراری ارتباط، امکان هرگونه قطعی یا کندی و کاهش کیفیت تماس شما از بین می‌رود.

نرم افزار راه اندازی ویدئو کنفرانس

برای برقراری جلسه ویدئو کنفرانس به یک پلتفرم ویدئو کنفرانس نیاز دارید تا بتوانید در آن جلسات تماس تصویری گروهی برقرار کنید.

امروزه نرم افزارهای ویدئو کنفرانس بسیاری در دسترس هستند که خدمات و قابلیت‌های متفاوتی را در اختیار شما قرار می‌دهند؛ برخی از آن‌ها پولی و بقیه رایگان هستند.

حتی نیاز به ویدئو کنفرانس و آمار استفاده از آن به قدری بالا رفته است که اپلیکیشن‌های پیام‌رسان نیز به اضافه کردن امکان برقراری ویدیو کال با قابلیت‌های ویدئو کنفرانس به برنامه‌های خود پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اضافه شدن ویدیو کال به تلگرام

همچنین برای آشنایی بیشتر با نرم افزارهای ویدئو کنفرانس برای انتخاب برنامه مناسب شما برای راه اندازی ویدئو کنفرانس پیشنهاد می‌کنیم تا مطالب بخش نرم افزار ویدئو کنفرانس را در بلاگ VCUsers مطالعه کنید. در این بخش به بررسی قابلیت‌ها و عملکرد این نرم افزارها پرداخته شده است.

همچنین اگر سؤالی درباره راه اندازی ویدئو کنفرانس دارید می‌توانید آن را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به سؤال شما پاسخ دهیم.

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها : برقراری ویدئو کنفرانسراه اندازی ویدئو کنفرانسراه اندازی ویدئو کنفرانس چگونه استروش راه اندازی ویدئو کنفرانسنحوه راه اندازی ویدئو کنفرانسهزینه راه اندازی ویدئو کنفرانس

نظرات خود را ثبت کنید