close
بررسی محصولات

آیا برای ویدئو کنفرانس نیاز به میکروفون اکسترنال دارید؟

میکروفون اکسترنال

در ویدئو کنفرانس ۳ عامل اصلی هستند که بر کیفیت تماس افراد تأثیر دارند و این ۳ عامل کیفیت تصویر، کیفیت صدا و سرعت اینترنت شماست. تهیه وب کم حرفه‌ای و میکروفون اکسترنال قطعاً به افزایش کیفیت تماس شما خواهند پرداخت و استفاده از اینترنت پرسرعت در افزایش کارکرد تجهیزات شما تأثیر زیادی خواهد داشت. اما با وجود میکروفون داخلی در لپتاپ‌های امروزی و بسیاری از وب کم‌های موجود در بازار همچنان نیاز به تهیه میکروفون اکسترنال دارید؟

میکروفون اکسترنال

میکروفون اکسترنال چیست

همانطور که از نامش پیداست میکروفون اکسترنال به میکروفونی گفته می‌شود که داخل دستگاه دیگری قرار نگرفته است و به صورت جداگانه به دستگاه‌های مختلف متصل می‌شود. به صورت کلی میکروفون‌های اکسترنال بهترین کیفیت صدابرداری را در بین میکروفون‌های مختلف دارند و این امر به این دلیل که این دستگاه‌ها تجهیزات اختصاصی صدابرداری هستند امری طبیعی است.

میکروفون‌های اکسترنال در مدل‌های مختلفی مانند میکروفون‌های یقه‌ای، میکروفون‌های پایه‌دار و میکروفون‌هایی که قابلیت نصب به دستگاه‌های دیگر مانند دوربین DSLR دارند قابل تهیه هستند و با توجه به مدل میکروفونی که تهیه می‌کنید قابلیت‌های فراوانی را می‌توانید از میکروفون خود انتظار داشته باشید.

آیا نیاز به تهیه میکروفون داریم؟

پاسخ این سؤال بستگی فراوانی به موارد استفاده و تجهیزات مورد استفاده حال حاضر شما دارد. لپتاپ‌ها و وب کم‌ها دارای میکروفون داخلی هستند و این میکروفون داخلی کیفیت کافی برای تماس‌های اینترنتی را داراست و نیازی به بهبود ندارند. این نکته نیز وجود دارد که میکروفون استفاده شده در وب کم‌های حرفه‌ای مانند وب کم لاجیتک BRIO از میکروفون داخلی لپتاپ‌ها کیفیت بالاتری دارد.

همچنین تهیه یک هدست مناسب مانند یک هدست اداری که دارای میکروفون است نیز می‌توانید بدون تهیه میکروفون اکسترنال کیفیت صدای تماس خود را ارتقا دهید. علاوه بر آن برخی از هدست‌ها از فناوری نویز کنسلینگ تماس نیز پشتیبانی می‌کنند که خود باعث افزایش میزان شنوایی صدای شما با حذف صدا‌های مزاحم محیط می‌شود.

اگر به استریمینگ می‌پردازید و زمینه استریمینگ شما گیمینگ است به احتمال بالا از یک هدست گیمینگ استفاده می‌کنید و این هدست‌ها خود دارای میکروفون‌های با کیفیتی هستند و نیازی به تهیه میکروفون اکسترنال ندارید.

اما اگر از وب کم داخلی لپتاپ خود استفاده می‌کنید و می‌خواهید تا کیفیت صدای خود را افزایش دهید میکروفون‌های اکسترنال زیادی در بازه‌های قیمتی متفاوت وجود دارند که می‌‌توانید با تهیه آن‌ها به هدف خود دست یابید.