close
لاجیتک Connect

با تغییراتی که در کسب‌وکارها ایجاد شده است برگزاری جلسات در اتاق‌های کوچک به بخش جدایی‌ناپذیر از آن‌ها تبدیل شده است و دستگاه‌هایی مثل دستگاه ویدئو کنفرانس لاجیتک Connect ابداع شده‌اند تا پاسخگوی این نیاز کسب‌وکارها باشند. از این رو بدون کار کردن در یک محیط تیمی نمی‌توانید درک درستی از این دستگاه به دست بیاورید.

شرکت‌ها به جای اینکه با خرید سخت‌افزارهای گران‌قیمت و هزینه‌های بسیار زیاد نگهداری و تعمیرات تمام اتاق‌های بزرگ جلسات را با تجهیزات ویدئو کنفرانس مجهز کنند، به خرید تجهیزات یکپارچه ویدئو کنفرانس که کوچک‌تر و کاربردی‌تر و مناسب برای اتاق‌های کوچک جلسات هستند گرایش پیدا کرده‌اند.  امروزه شرکت‌های زیادی از اتاق‌های کوچک و فناوری‌های مناسب آن برای جلسات خود بهره می‌برند.

تیم نقد و بررسی دستگاه ویدئو کنفرانس لاجیتک Connect برای چند هفته این دستگاه را برای تماس‌های تصویری خود مورد استفاده قرار دادند. دستگاه ویدئو کنفرانس لاجیتک Connect اگر در محیط مناسب آن استفاده شود، یکی از بهترین گزینه‌هاست.

دوربین ویدئو کنفرانس با قابلیت حمل و جابجایی یک موبایل هوشمند

اولین نکته‌ای که در مورد دستگاه ویدئو کنفرانس لاجیتک Connect نظر شما را به خود جلب خواهد کرد، سادگی حمل و نصب آن است. این دستگاه تقریباً هم‌اندازه یک فلاسک است و جابجایی آن از لپ‌تاپ نیز ساده‌تر است و به راحتی می‌توانید آن در کیف خود جابجا کنید. این ویژگی برای دستگاهی که برای جابجایی سریع در اتاق‌های کوچک جلسات طراحی شده، ضروری است.

باتری دستگاه ویدئو کنفرانس لاجیتک Connect شارژ اولیه و این دستگاه همچنین یک آداپتور برای شارژ باتری همراه دارد. پس از هر بار شارژ، باتری دستگاه برای ۳ ساعت مکالمه تصویری و ۱۵ ساعت مکالمه صوتی انرژی خواهد داشت.

این دستگاه از ویژگی راه‌اندازی خودکار Plug-and-Play لاجیتک برخوردار است و همه درایورهای لازم را نصب می‌کند. این دستگاه همچنین از ماژول ارتباطی بلوتوث نیز استفاده می‌کند و این باعث می‌شود اتصال آن به لپ‌تاپ و تلفن هوشمند راحت باشد. قابلیت اتصال به موبایل یک ویژگی بسیار کاربردی است، البته ظاهراً کاربران هر از گاهی برای اتصال به آیفون با مشکلاتی روبرو می‌شوند.

تنها چیزی که پس از اتصال به Connect برای استفاده از آن برای ویدئو کنفرانس نیاز خواهید داشت، یک صفحه نمایش مناسب است. در اکثر اتاق‌های جلسات یک صفحه نمایش روی دیوار نصب شده است که به سادگی می‌توانید با اتصال دستگاه به آن می‌توانید به سرعت یک مکالمه گروهی را راه‌اندازی کنید.

صدا و تصویر باکیفیت

مثل هر دستگاه دیگری برای استفاده از دستگاه ویدئو کنفرانس Connect به چند مرحله سعی و خطا نیاز خواهید داشت. زاویه دید ۹۰ درجه‌ای و ویژگی فوکوس خودکار این دستگاه را به یک دستگاه بسیار کاربردی تبدیل کرده است، اما با توجه به اینکه این دستگاه بر خلاف وبکم‌هایی که روی صفحه نمایش نصب می‌شوند، می‌تواند هر جایی در اتاق قرار داده شود باید دقت کافی داشته باشید تا دستگاه را در جایی قرار دهید که بتوانید هم‌زمان هم به دوربین دستگاه نگاه کنید هم به صفحه نمایش.

در اتاق جلسه‌ای که صفحه نمایش روی دیوار نصب شده است، باید دستگاه ویدئو کنفرانس لاجیتک Connect را در مرکز و زیر صفحه نمایش قرار دهید. البته پیدا کردن محل دقیق قرار دادن دستگاه با توجه به موقعیت اتاق ارزشش را دارد چرا که به کیفیت بهتر صدا و تصویر منجر خواهد شد.

برای امتحان کیفیت صدا و تصویر دستگاه با همکارانی که در فاصله دوری از ما واقع بودند، تماس تصویری برقرار کردیم و از کیفیت صدا شگفت‌زده شدیم. هیچ‌کس در طول جلسه مجبور نبود تا صدای خود را بلندتر کند و همه چیز واضح و باکیفیت بود. ما همچنین این دستگاه را برای چند اتاق بزرگ‌تر نیز مورد بررسی قرار دادیم، صدای در بزرگ‌ترین اتاق کمی اکو شد ولی در کل صدای با کیفیت بسیار بالایی از طریق دستگاه شنیده می‌شد حتی در حالاتی که فاصله ۲ متری از میکروفون داشتیم.

تصاویر نیز از کیفیت بالایی برخوردار بودند. ما تصاویر ۱۰۸۰p Full-HD را بدون هیچ مشکلی دریافت می‌کردیم و هیچ تأخیری در دریافت تصاویر مشاهده نشد. البته این امر می‌تواند به علت استفاده ما از Zoom و  Skype که از همکاران کلیدی لاجیتک هستند، باشد.

توانایی مهم دستگاه ویدئو کنفرانس Connect زاویه دید آن است که به زوم آن برتری دارد. قابلیت زوم ۴ برابری دیجیتال این دوربین برای گروه ۶ نفره کفایت می‌کند ولی اصلاً قابل مقایسه با زوم اپتیکال رقبای این محصول نیست. البته این محصول نسبت به رقبایی مثل Aver CAM530 توازنی بین هزینه و کارایی ایجاد کرده است. علاوه بر این لاجیتک این محصول را برای اتاق‌های جلسات با تعداد حضار کمتر ارائه کرده است.

حکم نهایی در مورد دستگاه ویدئو کنفرانس Connect : یک دستگاه بی‌نظیر برای اتاق‌های کوچک جلسات

راه‌اندازی ساده و عملکرد مطلوب دستگاه ویدئو کنفرانس Connect از ویژگی‌های بسیار مهم این دستگاه هستند. برای کسانی که مکالمه ویدئویی تک‌نفره انجام می‌دهند استفاده از وبکمی که به سادگی روی مانیتور نصب می‌شود منطقی‌تر به نظر می‌رسد. اما برای کسانی که بیشتر مکالمات آن‌ها به صورت گروهی است، استفاده از دستگاه با عملکرد قابل قبول و قیمت مناسب در اولویت قرار دارد.

مهم‌ترین نکته درباره دستگاه ویدئو کنفرانس Connect این است که اگر تیم شما بخواهند قابلیت جابجایی و همچنین کیفیت بالای صدا و تصویر را به صورت هم‌زمان داشته باشند، این دستگاه یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. این دستگاه طراحی بسیار مناسبی دارد و کاملاً برای کاربردی که برایش در نظر گرفته شده مناسب است. اگر مکالمات تصویری شما تک‌نفره است، استفاده از این دستگاه خیلی منطقی نخواهد بود.

برچسب‌ها : logitechتماس تصویریجلساتکنفرانسلاجیتکهمکاری ویدئویی

نظرات خود را ثبت کنید