close
اخبار

قیمت ویدئو کنفرانس : هزینه واقعی ویدئو کنفرانس چقدر است ؟

قیمت ویدئو کنفرانس

در این روزها مزایای ویدئو کنفرانس بر هیچ کس پوشیده نیست و با افزایش دورکاری افراد و کمتر شدن رفت و آمدهای افراد در چندین ماه گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا باعث افزایش استفاده از تجهیزات ویدئو کنفرانس توسط کسب و کارهای بسیاری شده‌است. اما قیمت ویدئو کنفرانس و هزینه واقعی استفاده و نگهداری از سیستم‌های ویدئو کنفرانس در طولانی مدت چقدر است؟

قیمت برگذاری ویدئو کنفرانس چقدر است

سخت افزار ویدئو کنفرانس

هزینه تهیه و استفاده از ویدئو کنفرانس برخلاف تصور بسیاری تنها به خرید سیستم ویدئو کنفرانس مربوط نمی‌شود. این هزینه با توجه به نوع استفاده خود می‌تواند به تهیه یک وب کم مناسب به هزینه‌ای کم تا تهیه یک سیستم ویدئو کنفرانس با قابلیت حضور ۷۰ نفر را با هزینه‌ای بسیار بالا تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ویدئو کنفرانس

اما علاوه بر هزینه اصلی خود که مربوط به خود سخت افزار ویدئو کنفرانس می‌شود می‌بایست هزینه‌ای را برای تهیه و استفاده از یک نرم افزار ویدئو کنفرانس نیز در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: بهترین وب کم های ۲۰۲۱

هزینه خدمات و نرم‌افزار علاوه بر قیمت ویدئو کنفرانس

قیمت ویدئو کنفرانس

برای تیم‌های کوچک که نیاز به حضور تعداد افراد بسیاری را در جلسات ویدئو کنفرانس خود را ندارند استفاده از خدمات ابری ویدئو کنفرانس مناسب و نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس رایگان مانند ویدئو کنفرانس اسکایپ یا ویدئو کنفرانس گوگل میت کاربردی و رضایت بخش خواهد بود.

اما اگر تیم بزرگی دارید و می‌خواهید تمامی افراد خود را در یک زمان مشخص در یک اتاق کنفرانس مجازی حضور پیدا کنند؛ این خدمات ویدئو کنفرانس رایگان دارای محدودیت‌هایی از جمله محدودیت تعداد افراد حاضر در جلسه، عدم وجود قابلیت ضبط جلسه ویدئو کنفرانس و بسیاری دیگر را دارند و نیاز به تهیه یک نرم‌افزار ویدئو کنفرانس مناسب با قابلیت‌های مورد نیاز خود را خواهید داشت.

هزینه نرم‌افزار ویدئو کنفرانس به صورت ماهانه خواهد بود و با توجه به نرم‌افزار و نوع امکاناتی که انتخاب می‌کنید باید قیمت ویدئو کنفرانس نرم‌افزاری ۱۳ تا ۲۰ دلار را به صورت ماهیانه در نظر داشته باشید. به عنوان مثال شروع قیمت‌های برخی از نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس را در لیست زیر مشاهده می‌کنید.

  • Lifesize: 12.95$ / Month
  • WebEx: 13.50$ / Month
  • GoToMeeting: 14.00$ / Month
  • Zoom : 14.99$ / Month
  • BlueJeans : 16.65$ / Month

برای آشنایی بیشتر با نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس و انتخاب بهترین نرم‌افزار با قابلیت‌های مورد نیاز خود می‌توانید مطالب بخش نرم‌افزار ویدئو کنفرانس را در بلاگ کاربران ویدئو کنفرانس مطالعه نمایید.

هزینه مصرف دیتا ویدئو کنفرانس

هزینه استفاده از ویدئو کنفرانس علاوه بر هزینه تهیه تجهیزات و خرید نرم‌افزار شامل اینترنت مصرفی شما نیز می‌شود که با توجه به نرم افزاری که استفاده می‌کنید و رزولوشن ویدئو تماس تصویری شما می‌تواند تغییراتی زیادی کند.

شما برای محاسبه قیمت ویدئو کنفرانس و هزینه استفاده از آن باید هزینه اینترنت مصرفی خود را نیز در نظر بگیرید.

به عنوان مثال در اسکایپ و در یک جلسه دو نفره مصرف دیتای شما ۱۳۵ مگابایت در ساعت خواهد بود که خود با افزایش تعداد نفرات و تغییر کیفیت تصویر تغییر می‌کند.

برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب مربوط به دیتا و اینترنت مصرفی برای هر نرم افزار ویدئو کنفرانس را مطالعه کنید. در این مطلب به بررسی چندین نرم افزار محبوب و پر استفاده از جمله اسکایپ، گوگل میت، مایکروسافت تیمز و برخی دیگر در شرایط مختلف پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید: مصرف دیتا ویدئو کنفرانس چقدر است

هزینه عدم استفاده از ویدئو کنفرانس

معایب ویدئو کنفرانس

ممکن است با توجه به نوع و ابعاد کسب و کار خود هزینه زیادی را برای تهیه و راه اندازی سیستم ویدئو کنفرانس متحمل شوید؛ اما بدانید که این هزینه اولیه در طولانی مدت برای شما سود دهی زیادی خواهد داشت.

همانطور که می‌دانید یکی از مزیت‌های ویدئو کنفرانس کاهش هزینه‌ هاست؛ این هزینه‌ها شامل هزینه‌های رفت و آمد به دفاتر مختلف، هزینه زمانی و بسیاری دیگر می‌شود.

با از بین رفتن این هزینه‌ها با تهیه یک سیستم ویدئو کنفرانس مناسب در طولانی مدت هزینه نسبتاً سنگین ابتدایی آن با از بین رفتن هزینه‌های جانبی برگزاری جلسات به صورت حضوری جبران می‌شود و به سود دهی برای کسب و کار شما تبدیل می‌شود.

به عنوان مثال اگر نیاز به رفتن از تهران به شیراز و همراه بردن ۴۰ نفر از کارکنان خود را برای برقراری جلسه داشته باشید و سالانه ۱۰ جلسه برگزار کنید. هزینه‌های سفر شما به صورت متوسط ۱۲۰ میلیون تومان خواهد بود؛ درحالی که قیمت ویدئو کنفرانس مناسبی که شما را از سفر برای برقراری جلسات خود بی نیاز کند، نصف این مقدار یا حتی کمتر خواهد بود.

همچنین به این نکته توجه کنید که هزینه‌های مربوط به خورد و خوراک، رفت و آمد در شهر و هتل در مثال بالا در نظر گرفته نشده‌است.

دستگاه‌های مختلف ویدئو کنفرانس برای مکان‌ها و شرایط استفاده مختلفی طراحی و ساخته شده‌اند. اگر قصد تهیه یک سیستم ویدئو کنفرانس را برای کسب و کار خود دارید پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب راهنمای خرید ویدئو کنفرانس را مطالعه نمایید، با ویژگی‌های دستگاه ویدئو کنفرانس مناسب کسب و کار خود آشنا شوید و مناسب‌ترین ویدئو کنفرانس با بهترین قیمت را تهیه نمایید.

بیشتر بخوانید: