close
بررسی محصولات

بهبود کیفیت تصویر تماس تصویری و دلایل پایین بودن آن

کیفیت تصویر و صدای تماس ویدئو کنفرانس شما عاملی است که می‌تواند منجر به برگزاری یک جلسه خوب یا بد شود. این اتفاق حتی می‌تواند باعث رد و بدل شدن اطلاعات اشتباه شود. برای افزایش بازدهی جلسات ویدئو کنفرانس و بهبود کیفیت تصویر تماس تصویری شما به مواردی که می‌توانند باعث ایجاد این مشکل شوند و راه‌حل‌هایی برای آن‌ها می‌پردازیم.

نحوه بهبود کیفیت تصویر تماس

در صورتی که از تجهیزات ویدئو کنفرانس یا ارتباطی با کیفیتی استفاده کنید و بتوانید به منابع مورد نیاز برای کارکرد درست آن‌ها دسترسی داشته باشید، این تجهیزات امکان برقراری تماس تصویری با کیفیت بالا را فراهم می‌کنند.

نکته‌ای که باید برای بهبود کیفیت تصویر تماس رعایت شود، پیشگیری از عوامل کاهش دهنده کیفیت تصویر است که در ادامه با ۵ مورد از مهم‌ترین عامل های کاهش دهنده کیفیت تماس آشنا می‌شویم.

۵ عامل اصلی کاهش دهنده کیفیت تصویر تماس

بهبود کیفیت تصویر تماس

ممکن است دلیل اینکه بسیاری با کیفیت تصویر پایینی در جلسات حضور پیدا می‌کنند این باشد که نمی‌‌توانند موارد اصلی که باعث کاهش کیفیت تصویر تماس آن‌ها می‌شود را شناسایی کرده و برطرف نمایند تا کیفیت تصویر تماس تصویری خود را بهبود دهند. این موارد، موارد اصلی هستند که می‌توانند باعث کاهش یافتن کیفیت تصویر شما شوند و راه‌حل‌های ساده‌ای نیز برای آن‌ها وجود دارد.

۱٫ استفاده از وب کم داخلی لپتاپ

مهم‌ترین عامل کاهش دهنده کیفیت تماس تصویری، استفاده از تجهیزاتی است که در مرحله اول توانایی دریافت کیفیت بالا را ندارد و وب کم داخلی لپتاپ نیز از این دسته از موارد است.

در لپتاپ‌های امروزی هدف طراح جای دادن حداکثر میزان تجهیزات و امکانات در باریک‌ترین و سبک‌ترین پکیج و بدنه ممکن است و اولین نقطه‌ای که طراحان از آن برای رسیدن به این هدف استفاده می‌کنند ماژولدوربین و وب کم است.

استفاده از وب کم با کیفیت یا دوربین ویدئو کنفرانس برای جلسات ویدئو کنفرانس گروهی می‌تواند کیفیت تصویر شما را بسیار بهبود دهد، بدون این که هیچ نکته دیگری تغییر پیدا کند.

بیشتر بخوانید: چرا کیفیت وب کم داخلی کم است

۲٫ سیگنال WiFi ضعیف

ممکن است اینترنت شما از پهنای باند و سرعت مناسبی برخوردار باشد، اما همچنان نتوانید به بهترین کیفیت ممکن به برقراری تماس تصویری بپردازید. با توجه به این که ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی به ارتقاء برد سیستم‌های خود می‌پردازند؛ اما همچنان وجود دیگر لوازم الکتریکی متصل به اینترنت در اطراف شما و فاصله شما با مودم خود می‌تواند تأثیر زیادی در کیفیت تماس شما داشته باشد.

برای بهبود کیفیت تصویر تماس خود می‌توانید جایگاه خود را به مودم نزدیک‌تر کنید یا به کمک کابل LAN به اینترنت متصل شوید تا نویز کمتری در اتصال اینترنت خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید: مصرف اینترنت ویدئو کنفرانس

۳٫ درگیری بیش از حد پردازشگر

CPU دستگاه شما مرکز تمامی پردازش‌های انجام شده در کامپیوتر است و اگر از آن بیش از حد کار بکشید ممکن است تا برخی از نرم‌افزارها را کندتر اجرا کند یا آن‌ها را به طور کلی متوقف کند. در این صورت برای بهبود کیفیت تصویر تماس تصویری خود بهتر است تا از باز بودن چند نرم افزار به صورت همزمان، هنگام برقراری ویدئو کنفرانس بکاهید و یا سیستمی را تهیه نمایید که توانایی انجام کارهای زیاد به صورت همزمان و قدرت پردازش کافی را داشته باشد.

لپتاپ برای ویدئو کنفرانس

در مطلب بهترین لپتاپ برای ویدئو کنفرانس به این مجموعه نکات که برای ویدئو کنفرانس با کیفیت بالا چه میزان قدرت پردازشی نیاز دارید اشاره کرده‌ایم و اگر در جلسات ویدئو کنفرانس بسیاری شرکت می‌کنید و به دنبال لپتاپ جدیدی هستید توصیه می‌کنیم تا این مطلب را مطالعه نمایید تا با ویژگی‌های مورد نیاز خود آشنا شوید.

۴٫ مشکلات مربوط به  وب کم یا میکروفون

اگر مشکلات مربوط به تصویر صدا دارید می‌تواند این مشکلات از کار نکردن درست دوربین وبکم و میکروفون شما باشد؛ البته ممکن است با تغییر تنظیمات مربوط به آن‌ها مشکلات شما برطرف شود.

همچنین ممکن است مشکل مربوط به کثیف بودن لنز دوربین شما یا پوشیده بودن میکروفون شما بوده باشد و با تمیز کردن آن‌ها مشکل شما به سادگی برطرف شود.

در مواردی نیز ممکن است تا دوربین و میکروفون شما به درستی کار می‌کنند و خود این دستگاه‌ها قابلیت ارائه کیفیت مناسب را به شما نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: نحوه تست وب کم

ارتقا کیفیت تصویر وب کم

در این صورت برای ارتقا کیفیت تصویر وب کم خود باید به تهیه یک وب کم حرفه‌ای بپردازید.

در بخش بررسی محصولات سایت مجله کاربران ویدئو کنفرانس می‌توانید تا بررسی بهترین و جدیدترین تجهیزات ویدئو کنفرانس را مطالعه نمایید تا در صورت نیاز به یک دستگاه ویدئو کنفرانس جدید، ویدئو کنفرانس مناسب را برای خود تهیه نمایید.

۵٫ باتری کم دستگاه

زمانی که به کمک تلفن همراه یا لپتاپ خود وارد یک جلسه ویدئو کنفرانس می‌شوید، ممکن است تا به دلیل کم بودن باتری دستگاه به حالت Power Saving یا Low Power رفته و در این حالت تنظیمات دوربین و میکروفون و قدرت پردازشی CPU را برای عمر باتری بیشتر کاهش دهد.

پس همیشه تلاش کنید که با شارژ پر به جلسات ویدئو کنفرانس بروید یا شارژر خود را در هر زمان در دسترس داشته باشید.

نظرات خود را ثبت کنید