close
بهترین ماوس گیمینگ وایرلس

ماوس‌های گیمنگ وایرلس امروزی بسیار بهتر از نسخه‌های قبلی و مدل‌های قدیمی‌تر خود هستند و در مدت زمان کوتاهی پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. تولیدکنندگان راه‌های جدیدی برای کاهش لیتنسی کلیک، بهبود عمر باتری و افزایش قدرت اتصال وایرلس پیدا کرده‌اند؛ اما با این وجود همچنان هر ماوس وایرلس گیمینگی خوب نخواهد بود. در این مطلب با بهترین ماوس گیمینگ وایرلس که در سال ۲۰۲۳ قابل تهیه است برای بازه‌های قیمتی متفاوت آشنا می‌شویم.

تمام ماوس‌های وایرلس زیر با دانگل USB به کامپیوتر شما متصل می‌شوند و همچنان توصیه نمی‌کنیم تا برای گیمینگ از بلوتوث برای اتصال ماوس خود استفاده کنید. اما ماوس‌های گیمینگی که هم دارای اتصال بلوتوث باشند و اتصال به کمک گیرنده USB وجود دارند.

بیشتر بخوانید: ماوس بلوتوث چیست

همچنین توجه کنید که بهترین ماوس گیمینگ وایرلس با توجه به نحوه کار شما با ماوس، بازی که انجام می‌دهید و فاکتورهای دیگر ممکن است متفاوت باشد. ما در این لیست ماوس‌های گیمینگ وایرلسی را معرفی می‌کنیم که به صورت کلی برای تمام افراد مناسب خواهند بود.

بهترین ماوس گیمینگ وایرلس

بهترین ماوس گیمینگ وایرلس

Logitech G PRO X SUPERLIGHT

بهترین ماوس گیمینگ وایرلس که در سال ۲۰۲۳ تا به اینجا می‌توانید تهیه کنید ماوس Logitech G PRO X SUPERLIGHT است.

این ماوس دارای بدنه نسبتا باریک و متقارن مانند مدل‌های قبلی خود است که آن را به گزینه‌ای عالی برای افرادی که با دست چپ با ماوس کار می‌کنند، افرادی که با کف دست یا با نوک انگشتان ماوس را کنترل می‌کنند و بیشتر سایز‌های دست تبدیل می‌کند.

همانطور که از نام این ماوس پیداست این ماوس با تنها ۶۳ گرم وزن، وزن بسیار کمی نسبت به مدل‌های دیگر ماوس گیمینگ لاجیتک دارد که به این معناست که انجام حرکات سریع و با دقت با ماوس ساده‌تر خواهد بود.

با وجود وزن کم این ماوس همچنان کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و احساس ضعیف بودن بدنه را در هنگام کار با آن نخواهید داشت.

به لطف فناوریLIGHTSPEED این ماوس لیتنسی کلیک، به معنی زمان بین کلیک دکمه ماوس و اجرا شدن آن در کامپیوتر، بسیار کمی دارد و عمر باتری آن ۷۰ ساعت کار یا بازی مداوم ذکر شده‌است که نگرانی شما را از تمام شدن ناگهانی باتری ماوس از بین می‌برد.

همچنین اگر به همراه این ماوس، ماوس پد POWERPLAY را نیز تهیه کنید می‌توانید با شارژ وایرلس ماوس در هنگام بازی از تمام شدن باتری ماوس خود تا همیشه جلوگیری کنید.

سنسور این ماوس سنسور HERO 25K لاجیتک است که دارای حداکثر میزان DPI برابر با ۲۵,۶۰۰ را دارد که به اندازه سنسوری مانند Focus Pro 30K که در ماوس Razer Viper V2 Pro است زیاد نیست، اما این مقدار بالا DPI کاربری زیادی ندارد و تصور نمی‌کنیم DPI بالای حدود ۱۲,۰۰۰ برای کسی اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: DPI ماوس گیمینگ چیست

البته تمام این قابلیت‌ها و ویژگی‌ها با حذف شدن ویژگی‌های دیگر مانند نورپردازی RGB و دکمه‌های قابل مپ زیاد در این ماوس وجود دارد. این ماوس یک ماوس گیمینگ جدی و حرفه‌ای است و تنها قابلیت‌هایی را به کاربر ارائه می‌دهد که به عملکرد هرچه بهتر بازیکن کمک کند و به این دلیل است که آن را به عنوان بهترین ماوس گیمینگ وایرلس در ۲۰۲۳ معرفی می‌کنیم.

بهترین ماوس گیمینگ وایرلس با قیمت متوسط رو به بالا

Logitech G502 LIGHTSPEED

بله، مدل جدید همین ماوس معرفی و عرضه شده‌است، اما با این اتفاق انتظار داریم تا قیمت این ماوس که همچنان ماوس بسیار خوب و حرفه‌ای محسوب می‌شود مقداری کاهش داشته باشد و به این دلیل است که برای قیمت متوسط رو به بالا برای یک ماوس گیمینگ وایرلس، ماوس Logitech G502 LIGHTSPEED را معرفی می‌کنیم.

شکل این ماوس مخصوص دست راست است، اما برای دست راست بسیار راحت است. وجود ۱۲ دکمه قابل تنظیم، اسکرول دو حالته پله‌ای و روان با کلیک راست و چپ برای چرخ اسکرول قابلیت‌های بسیار کاربردی هستند که نه تنها در بازی، بلکه حتی زمانی که به دنبال رمز خاصی در GTA V هستید در گشت و گذار سریع صفحات وب سایت به شما کمک می‌کنند.

عملکرد این ماوس با توجه به فناوری اتصال وایرلس LIGHTSPEED و سنسور HERO 25K کاملا مشابه بهترین ماوس گیمینگ وایرلس که در این مطلب معرفی کردیم، یعنی Logitech G PRO X SUPERLIGHT است، اما دلیل ان که این ماوس به عنوان بهترین معرفی نشد وزن بالاتر آن است.

حتی شما به همراه ماوس وزنه‌هایی که دریافت می‌کنید که می‌توانید به کمک آن‌ها مرکز ثقل ماوس را با اضافه کردن وزنه تغییر دهید تا کنترل خود نسبت به ماوس را بیشتر کنید؛ اما این یعنی وزن باز هم بیشتر که برای بازی‌های FPS که نیاز به داشتن سرعت واکنش بالا دارید ایده‌آل نیست.

بهترین ماوس گیمینگ وایرلس با قیمت متوسط رو به پایین

Corsair SABRE RGB PRO WIRELESS

در باره قیمتی متوسط رو به پایین بهترین ماوس گیمینگ وایرلس ماوس Corsair SABRE RGB PRO WIRELESS است. شکل این ماوس نیز مخصوص دست راست است و دارای نورپردازی RGB در قسمت پشتی و جای کف دست روی ماوس است.

البته این ماوس گیمینگ مشخصات خیلی خوب و کاربردی دارد، مانند لیتنسی کم کلیک، دقت ردیابی بالای سنسور و پشتیبانی از ۲۰۰۰Hz Polling Rate به صورت نیتیو.

با این وجود باید در نظر بگیرید که استفاده از پولینگ ریت ۲۰۰۰Hz پردازش بیشتری از کامپیوتر شما را طلب مب‌کند و با وجود این که حرکت اشاره‌گر ماوس شما روان‌تر خواهد بود، اما تفاوت زیادی با ۱۰۰۰Hz نخواهد داشت و مصرف باتری ماوس را نیز بالاتر خواهد برد.

این ماوس بدنه بزرگی دارد که ان را برای افرادی که دستان بزرگ دارند مناسب می‌کند و بزرگترین نقطه ضعف این ماوس پایه‌های لاستیکی ماوس هستند که لغزش آن‌ها روی ماوس پد یا میز روانی دیگر ماوس‌های این لیست نیست.

البته اگر شما با سرعت کمتر و دقت بالاتر با ماوس خود کار می‌کنید متوجه این موضوع نخواهید شد.

اگر هم به دنبال ماوسی با قیمت مشابه اما ابعاد کوچکتر هستید، ماوس Razer Orochi V2 را پیشنهاد می‌کنیم. این ماوس از باتری‌های قلمی استفاده می‌کند و ابعاد کوچکتر آن باعث می‌شود تا کار با آن برای کسانی که دستان اندازه متوسط یا کوچک دارند نیز راحت‌تر باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب اندازه ماوس

از نظر عملکرد و مشخصات نیز Razer Orochi V2 بسیار شبیه به Corsair SABRE RGB PRO WIRELESS است؛ البته بدون پولیگ ریت ۲۰۰۰Hz.

بهترین ماوس گیمینگ وایرلس ارزان قیمت

بهترین ماوس گیمینگ وایرلس ارزان

Logitech G305 LIGHTSPEED

اگر به دنبال ماوس گیمینگ وایرلسی با قیمت کم هستید که بتواند عملکرد خوبی داشته باشد، یکی از تنها گزینه‌های شما لاجیتک G305 LIGHTSPEED است.

این ماوس نیز با گیرنده USB به کامپیوتر شما متصل می‌شود  اگر کیس کامپیوتر دارید با کابل اکستنشنی که به همراه ماوس دریافت می‌کنید می‌توانید گیزنده را در نزدیکی ماوس قرار دهید تا بهترین عملکرد وایرلس را داشته باشید.

عمر باتری این ماوس ۲۵۰ ساعت با یک باتری قلمی اعلام شده که برای یک ماوس گیمینگ وایرلس فوق‌العاده است. همچنین دقت ردیابی سنسور این ماوس و لیتنسی کلیک بسیار خوبی دارد.

همچنین شکل تخم مرغ شکل و ابعاد این ماوس آن را برای استفاده هر فرد با هر اندازه دست و نوع کار با ماوسی مناسب می‌کند.

کیفیت ساخت این ماوس مشابه مدل‌های گران قیمت‌تر برند لاجیتک است اما پایه‌های ماوس ایده‌آل نیستند و کیفیت بالایی ندارند که البته می‌توانید آن‌ها را با پایه‌های با کیفیت‌تر تعویض کنید.

همچنین وزن این ماوس که ۱۰۱ گرم است ممکن است به نظر زیاد بالا نباشد، اما گیمرهای حرفه‌ای ترجیح می‌دهند تا ماوس سبک‌تری را برای بازی انتخاب کنند، البته همانطور که در ویدئو زیر می‌توان دید راه‌کارهایی برای کاهش وزن ماوس وجود دارد.

پیشنهادات ما برای بهترین ماوس های گیمینگ وایرلس برای اکثر افراد با دسته بندی قیمتی را دیدید. البته با وجود این که ماوس Logitech G305 را به عنوان یک ماوی گیمینگ وایرلس ارزان قیمت معرفی کردیم، این ماوس حدود ۲ میلیون تومان قیمت دارد.

پیشنهاد ما این است که حتما حداقل ماوس گیمینگ خود را از برندهای معتبر و با کیفیت تهیه کنید تا در هنگام بازی به مشکلات ناگهانی، کیفیت ساخت پایین و عدم کارکرد درست ماوس بر نخورید.

نظرات خود را ثبت کنید