close
بهترین تجهیزات ویدئو کنفرانس

امروزه داشتن تجهیزات ویدئو کنفرانس نیاز هر کسب‌وکاری است؛ حتی اگر تیم شما دوباره به محل کار خود بازگشته‌اند و دیگر دورکاری نمی‌کنند. شما همچنان ممکن است برای برقراری تماس‌های ویدئو کنفرانس با تیم‌های دیگر و شرکت‌هایی که با آن‌ها همکاری می‌کنید یا برای بهبود حداکثری کیفیت و بازدهی جلسات ویدئویی خود نیازمند تجهیزات ویدئو کنفرانس مناسب باشید.

ممکن است تجهیزات ویدئو کنفرانس مورد نیاز هر کسب و کار بسیار واضح و مشخص باشد مثلاً یک دوربین ویدئو کنفرانس، میکروفون، اسپیکرفون و یک نمایشگر مانند یک مانیتور یا تلویزیون اما با رشد صنعت تجهیزات ویدئو کنفرانس و تخصصی‌تر شدن این تجهیزات برای قابلیت ارائه بهترین کیفیت و امکانات ممکن برای هر اتاق کنفرانسی مقداری پیچیده است. در این مقاله به بررسی تعدادی از بهترین تجهیزات ویدئو کنفرانس در سال ۲۰۲۱ می‌پردازیم که شامل انواع وب کم، میکروفون، هدست‌ها و بلندگوها و مجموعه‌های ویدئو کنفرانس گروهی می‌شوند.

نیازسنجی

با توجه به تعداد افرادی که به صورت گروهی وارد جلسه ویدئو کنفرانس می‌شوند و ابعاد اتاق کنفرانس شما، تجهیزات ویدئو کنفرانسی که باید برای خود تهیه کنید تفاوت بسیاری خواهد داشت و تنها با تهیه تجهیزات مناسب است که می‌توانید در جلسات ویدئو کنفرانس خود نتیجه مطلوب را کسب کنید.

بر این اساس افرادی که از تجهیزات ویدئو کنفرانس استفاده می‌کنند به ۴ دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

  1. افرادی که به صورت تک نفره در جلسات حاضر می‌شوند
  2. افرادی که به صورت ۲ تا ۴ نفره در جلسات حاضر می‌شوند
  3. افرادی که به صورت ۴ تا ۱۲ نفره در جلسات حاضر می‌شوند
  4. افرادی که به صورت ۱۲ نفره و بیشتر در جلسات حاضر می‌شوند

 

  • افرادی که به صورت تک نفره در جلسات حاضر می‌شوند می‌توانند تنها با تهیه وبکم مناسب و یک میکروفون یا هدست اداری خوب کیفیت تماس ویدئو کنفرانس خود را ارتقا دهند.
  • افرادی که به صورت ۲ تا ۴ نفره در جلسات حاضر می‌شوند نیاز به تجهیزات ویدئو کنفرانس کوچک و مناسب خود دارند.
  • افرادی که به صورت ۴ تا ۱۲ نفره در جلسات حاضر می‌شوند نیاز به دستگاه‌های ویدئو کنفرانس All-in-One دارند که ویژگی اصلی آن‌ها زاویه دید دوربین بالا و میکروفون و اسپیکر قدرتمند داخلی باشد
  • افرادی که به صورت ۱۲ نفره و بیشتر در جلسات حاضر می‌شوند نیاز به دستگاه‌های ویدئو کنفرانس بزرگ و ماژولار دارند تا بتوانند صدا و تصویر تمامی افراد حاضر در جلسه را به داخل تماس برسانند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ویدئو کنفرانس

بهترین تجهیزات ویدئو کنفرانس گروهی

در این بخش به معرفی تجهیزات ویدئو کنفرانس گروهی می‌پردازیم؛ این تجهیزات به تیم‌های مختلف اجازه می‌دهند تا از راه دور با یکدیگر در تماس باشند و شرایط یک جلسه حضوری را برای خود محیا کنند.

Lifesize 4K Icon 700

Lifesize یکی از برندهای ارائه دهنده تجهیزات ویدئو کنفرانس است که نرم‌افزار اختصاصی خود را نیز دارد.

دوربین ویدئو کنفرانس Icon 700 داراست قابلیت‌هایی مانند فیلمبرداری با کیفیت ۴K Ultra HD است که علاوه بر کیفیت بالای تصویر به شما قابلیت زوم در تصاویر بدون افت کیفیت تصویر را می‌دهد. این دوربین ویدئو کنفرانس با نرم‌افزار Lifesize Phone HD نیز کار می‌کند که به کمک آن می‌توانید دوربین را به کمک تلفن همراه خود کنترل کنید.

همچنین قابلیت اتصال و پشتیبانی از دو صفحه نمایش کنترل بیشتری از این دستگاه را در هنگام مکالمه به شما می‌‌دهد.

ویدئو کنفرانس Meetup

لاجیتک Meetup

لاجیتک Meetup یک دوربین ویدئو کنفرانس All-in-One است که دارای اسپیکرفون داخلی و میکروفون‌های استریو است.

این دوربین ویدئو کنفرانس توانایی فیلمبرداری با کیفیت ۴K Ultra HD را دارد اما می‌توان با کیفیت‌های Full-HD 1080p و HD 720p نیز با آن فیلمبرداری کرد و به دلیل سنسور بزرگ آن برای پشتیبانی از رزولوشن کامل ۴K کیفیت تصویر آن در رزولوشن‌های پایین‌تر بالاتر از دوربین‌های ویدئو کنفرانس با کیفیت مشابه است.

این دوربین ویدئو کنفرانس یکی از بهترین تجهیزات ویدئو کنفرانس قابل تهیه در سال ۲۰۲۱ است که برای جلسات گروهی قابل استفاده است و تقریباً در هر فضا و اتاقی می‌توان آن را نصب کرد.

با توجه به این که استاندارد ظرفیت افراد برای استفاده از این دوربین حدوداً ۸-۱۰ نفر است می‌توانید با تهیه میکروفون پاد (Microphone Pod) این دستگاه به صورت جداگانه ظرفیت افراد آن را تا ۱۴ نفر نیز افزایش دهید و به کمک میکروفون اضافی صدای افرادی که دورتر از دوربین می‌نشینند را نیز به صورت کاملاً واضح داشته باشید.

این دستگاه یکی از کامل‌ترین تجهیزات ویدئو کنفرانس برند لاجیتک است که از تمام فناوری‌های ویدئو کنفرانس لاجیتک شامل RightSight که با پردازش نرم‌افزاری تصویر دوربین را کنترل می‌کند و RightSound که به صورت هوشمند میکروفون‌های مختلف متصل به دستگاه را برای دریافت بهترین کیفیت صدا با بیشترین وضوح فعال می‌کند پشتیبانی می‌کند.

این دوربین قابلیت کار با تمامی نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس را دارد و تنها به کمک یک کابل USB به صورت Plug and Play به کامپیوتر شما متصل می‌شود و برای کارکرد خود دوربین نیاز به نصب نرم‌افزار ویژه‌ای نخواهید داشت.

توجه کنید که برخی از مدل‌های تجهیزات ویدئو کنفرانس گروهی برای استفاده در اتاق‌هایی با ظرفیت و ابعاد خاصی طراحی شده‌اند، پس اگر قصد تهیه ویدئو کنفرانس گروهی را برای مجموعه خود دارید پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از تهیه دستگاه ویدئو کنفرانس و صرفه جویی در هزینه بالای آن ابتدا مطلب راهنمای خرید ویدئو کنفرانس را مطالعه کنید.

سال گذشته شاهد انتشار برخی از فناوری‌های نوآورانه در وب کم ها بودیم. ما قبلاً به برخی از بهترین وب کم های سال ۲۰۲۱ اشاره کردیم، اما در ادامه می‌توانید با نکاتی برای تحت تأثیر قرار دادن گیمرها، استریمرها و یا افراد حرفه‌ای در زمینه پخش ویدئویی آشنا شوید.

بهترین وب کم ها

تجهیزات ویدئو کنفرانس

لاجیتک BRIO

وب کم لاجیتک BRIO با داشتن تصاویری با بهترین کیفیت در کلاس خود و به عنوان اولین وب کم با قیمت مناسب برای استفاده از تصاویر ۴K، یک وب کم حرفه‌ای است، زیرا می‌توانید با کمتر از ۲۰۰ دلار آن را تهیه کنید. تکنولوژی محدوده دینامیک وب کم، تعادل نور و رنگ‌های بهتر را در شرایط نور کم ایجاد می‌کند (مناسب برای  ارتباطات راه دور) و مجموعه لنزهای آن نیز قادر به تشخیص چهره برای سازگاری با سیستم امنیتی بیومتریک Windows Hello هستند.

 

تجهیزات ویدئو کنفرانس

Logitech C922 Pro Stream

کیفیت عالی فیلم HD همراه با یک خروجی شفاف و ۶۰ فریم بر ثانیه باعث می‌شود که این دوربین با قیمت مناسب (۹۹٫۹۹ دلار) یک انتخاب عالی برای پخش زنده مورد نظر شما باشد. این مورد حتی در مناطق کم‌نور هم کار می‌کند و دارای یک مجوز XSplit سه‌ماهه است. همچنین C922 و BRIO و Logitech C920 با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید از لاجیتک که به طور خاص برای تولیدکنندگان محتوا طراحی شده است، به شما اجازه می‌دهد که حاشیه‌های مدنظر خود را به جریان پخش زنده اضافه و تنظیمات وب کم را ذخیره کنید و به صورت مستقیم به جریان پخش زنده (استریمینگ) یوتیوب متصل شوید. C922 و دیگر محصول شبیه به آن یعنی C920 هر دو وب کم های محبوب برای بازی هستند، در صورتی که به دنبال جایگزینی ارزان‌تر هستید مورد بعدی یعنی محصول Razer را ببینید.

 

تجهیزات ویدئو کنفرانس

Razer Stargazer

شما باید کمی جستجو کنید تا یکی از این وب کم را پیدا کنید زیرا Razer تولیدات خود را متوقف کرده است اما هنوز هم برای علاقه‌مندان بازی ارزش زیادی دارد و احتمالاً آمازون آن‌ها را با قیمتی حدود ۱۲۵ دلار در انبار خود داشته باشد. این دوربین دارای عملکرد بصری و نرخ فریم ثابت است اما ارزش واقعی آن در این است که قدرت حذف خودکار پس‌زمینه توسط دوربین RealSense اینتل را دارد که کمک می‌کند تا ناهنجاری‌ها را از تصویر در حال پخش حذف کرده و محیط بازی را حفظ کنید.
احتیاط: اطمینان حاصل کنید که کامپیوتر شما تمام شرایط مورد نیاز برای این وب کم را برآورده می‌کند. 

بهترین میکروفون‌های اکسترنال

پخش صوتی نیمی از تجربه تماس تصویری است اما میکروفون‌ها اغلب در میان تجهیزات ویدئو کنفرانس نادیده گرفته می‌شوند. شما می‌توانید با میکروفون‌های داخلی در لپ‌تاپ یا وب کم خود تماس تصویری برقرار کنید اما هیچ چیز مانند یک دستگاه مستقل کیفیت لازم را ارائه نمی‌دهد، مخصوصاً زمانی که مخاطب شما یک بلاگر یا استریمر باشد.

 

تجهیزات ویدئو کنفرانس

Blue Yeti

میکروفون Yeti یکی از بهترین میکروفون‌های جامع در بازار است، همچنین دارای حجم کم بوده و راه‌اندازی آن نیز آسان است چنان که می‌تواند در بسیاری از الگوهای متقارن مختلف استفاده شود و صداهای ایجاد شده در جهت‌های مختلف را ضبط کند. ظاهری جذاب دارد و انواع مختلف مدل‌های آن مثل Nano و Yeti Pro Studio برای هر سطح از تجربه وجود دارند.

 

تجهیزات ویدئو کنفرانس

Samson G-Track Pro

از نسل بعدی میکروفون‌ها و از ویژگی‌های زیادی برخوردار است، از جمله توانایی اضافه کردن میکروفون اضافی با قیمت مناسب، یعنی در حدود ۱۵۰ دلار. این میکروفون برای مصاحبه دو نفره ایده آل بوده و می‌توان در طول پخش زنده (یا استفاده از آن برای ایجاد یک پادکست) از آن استفاده کرد که این مورد نیز امری فراتر از توانایی برقراری تماس تصویری hands-free موردعلاقه شما است.

 

تجهیزات ویدئو کنفرانس

Audio-Technica AT2020

این میکروفون پتانسیل بالایی برای بازی‌ها دارد. ساختار ثابت، کیفیت صدای طبیعی و سهولت استفاده از آن امتیازهای ویژه این میکروفون محسوب می‌شوند.

 

هدست اداری

مزایای استفاده از یک هدست اداری مناسب در هنگام تماس تصویری و یا در حین بازی دوچندان است: یک هدست خوب صدا را با کیفیت بالا به گوش فرد می‌رساند و موجب تمرکز بیشتر فرد می‌شود. از این رو می‌توان گفت که هدست‌ها از کاربردی‌ترین تجهیزات ویدئو کنفرانس هستند.

 

تجهیزات ویدئو کنفرانس

هدست بی‌سیم  Logitech 820e

این مدل لاجیتک یکی از بهترین هدست‌های بی‌سیم است. با محدوده پوشش فوق‌العاده ۹۰ متری و عمر باتری ده ساعته هیچ احتمالی برای خراب شدن تماس شما وجود ندارد؛ همچنین این هدست شامل ویژگی نویز کنسلینگ تماس است.

 

تجهیزات ویدئو کنفرانس

Sennheiser PC 373D

هدست PC373D  مثل یک سلطان در این عرصه است و بااینکه کمی گران‌تر از یک هدست معمولی و قیمت آن در حدود ۲۵۰ دلار است، در حال حاضر یکی از بهترین لوازم جانبی برای بازی‌هاست. این هدست دارای صدای فراگیر ۷٫۱Dolby Surround (که از Sennheiser بعید نیست چون همیشه بلندگوهای با کیفیت صدای عالی عرضه می‌کند)، گوشی‌های ارگونومیک برای گوش، یک میکروفون با حذف صداهای مزاحم و طراحی قدرتمند و وزن سبک است که صدایی با کیفیت بدون اذیت کردن گوش‌ به شما ارائه می‌کند.

 

تجهیزات ویدئو کنفرانس

Logitech H650e

مدل H650e با قیمت کمتر از ۸۰ دلار برای حالت Mono (مدل استریو با دو بلندگو، ۹۰ دلار است) گزینه‌ای عالی برای تماس ویدیویی حرفه‌ای و یا ارتباط از راه دور است. این مورد همانند مدل‌های بالا برای بازی (و یا واکنش گسترده فرکانس) صدای زنگ و سوت ندارد اما وضوح حداقلی آن می‌تواند عاملی برای فوبیای هدست باشد. این مورد دارای ویژگی‌هایی مثل یک میکروفون عالی است که یکی از لوازم جانبی آن بوده و نیازی به خرید جداگانه آن نیست. همچنین دارای ویژگی نویز کنسلینگ است تا اطمینان حاصل شود که صداهای اطراف، اختلالی در کار شما ایجاد نمی‌کنند.

اسپیکرهایی رومیزی

هر ویدئو کنفرانس با یک عنصر صوتی همراه است، بنابراین اسپیکرها هم از تجهیزات ویدئو کنفرانس محسوب می‌شوند. اگر شما به دنبال تأثیرگذاری بیشتر هستید، این موارد نیاز شما را برطرف می‌کنند.

 

تجهیزات ویدئو کنفرانس

Edifier e25 Luna Eclipse

این اسپیکرهای تخم‌مرغی شکل و زیبا در میان موارد برجسته برای استفاده به عنوان تجهیزات ویدئو کنفرانس قرار دارند. آن‌ها ویژگی ۷۴ وات و یک نسبت سیگنال به نویز ۸۵ دسی‌بل دارند و هزینه آن‌ها حدود ۲۰۰ دلار خواهد بود.

 

تجهیزات ویدئو کنفرانس

Logitech MX Sound

این بلندگوهای بلوتوثی با کیفیت بالا، قابلیت حمل و انعطاف‌پذیری با یک طراحی گرد و تخت و به رنگ سیاه، با مجموعه کامپیوتر شما (و یا در هر اتاق) مناسب و سازگار هستند. هزینه آن‌ها حدود ۱۰۰ دلار بوده و به حداکثر توان ۲۴ وات می‌رسند.

 

تجهیزات ویدئو کنفرانس

JBL Pebbles

یکی دیگر از طراحی‌های جالب به شکل گرد، سری JBL است که برای پخش صداهای عظیم در بلندگوهای کوچک به کار می‌رود. آن‌ها دارای ویژگی نصب پلاگ اند پلی هستند و با هر کامپیوتر و یا لپ‌تاپی سازگار می‌شوند.

 

برای جوانان و آن‌ها که احساس جوان بودن دارند

در این بخش به جنبه‌های جزئی‌تر ویدئو کنفرانس می‌پردازیم. این تجهیزات ویدئو کنفرانس به تنهایی کارایی زیادی ندارند و بیشتر برنامه‌ها و افزونه‌هایی هستند که می‌توانند ویدئو کنفرانس را مخصوصاً برای بچه‌ها جالب‌تر کنند. علاوه بر این، ویدئو کنفرانس برای بسیاری از سرویس‌های پیام‌رسانی، دنیایی از سرگرمی و دسترسی به ویدئوها با حضور شکلک‌ها، آواتارها و فیلتر را برای کاربران جوان‌تر به ارمغان آورده است.

در اینجا دو سرویس ارائه می‌شوند که برای ایجاد سرگرمی در ویدئو کنفرانس‌ها مشخص شده‌اند:

نرم‌افزار YouCam 8 Webcam

این نرم‌افزار به شما امکان انتخاب بیش از ۲۰۰ حالت مانند شکلک‌ها، عکس‌ها و ماسک‌ها را می‌دهد که می‌توانید به تماس‌ها و جریان‌های استریمینگ اضافه کنید. شما نیاز به یک وب کم برای کار با این نرم‌افزار دارید که بسته کامل آن حدود ۴۹٫۹۹ دلار است اما در پلتفرم‌های ویدیویی کار می‌کند و برای یک ستاره  تازه‌کار در Twitch، YouTube و یا YouTube Live مناسب است.

برنامه JusTalk Kids

این برنامه عاملی محرک برای آموزش رسانه‌های اجتماعی است. به عنوان یک برنامه برای ویدئو کنفرانس از لحاظ امنیت در سطح بسیار بالایی قرار دارد چنان که می‌توان برای ورود به آن از تأییدیه پدر و مادر و کنترل رمز عبور در هر نوبت استفاده کرد، همچنین این برنامه تبلیغات یا خرید درون برنامه‌ای ندارد. اگر آمادگی لازم را برای شروع زندگی اجتماعی کودکان خود دارید، این برنامه راهی برای شروع آن زندگی خواهد بود.

در صورتی که سؤالی درباره تجهیزات ویدئو کنفرانس دارید می‌توانید سؤال خود را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها : اسپیکرتجهیزات ویدئو کنفرانستماس تصویریجلساتجلسهکنفرانسنرم افزارهدستهمکاری ویدئوییوب کم