close
بررسی محصولات

بهترین وب کم برای کلاس آنلاین کدام است؟ آشنایی با ویژگی‌های وب‌کم مناسب کلاس مجازی

امروزه بسیاری از افراد از لپ‌تاپ به جای کامپیوتر رومیزی استفاده می‌کنند. لپ‌تاپ‌ها دارای وب‌ کم‌های داخلی با کیفیتHD 720p هستند. اما این وب‌ کم‌ها کیفیت کافی و مناسب را برای انجام این کار ندارند، بنابراین اگر یک معلم یا استاد دانشگاه هستید و کلاس‌های زیادی دارید بهتر است که یک وب‌کم باکیفیت را جایگزین وب‌ کم داخلی لپ‌تاپ خود کنید. در این مطلب با قابلیت‌های بهترین وب کم برای کلاس آنلاین آشنا می‌شویم.

وب کم چیست؟

وب کم که کوتاه شده عبارت “Web Camera” است، به دوربینی گفته می‌شود که شما می‌توانید به کمک آن به برقراری ارتباط تصویری با کامپیوتر خود بپردازید. امروزه تمامی لپ‌تاپ‌ها مجهز به وب کم داخلی هستند، اما کامپیوترهای خانگی به دلیل استفاده از مانیتور جداگانه فاقد وب‌کم هستند و در صورت نیاز باید برای کامپیوتر خود جداگانه وب‌کم تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: وب کم چیست

با توجه به نوع طراحی و محدودیت‌های درنظر گرفته شده برای وب‌کم‌های داخلی، لپ‌تاپ این وب‌کم‌ها به خودی خود کیفیت تصویر خوبی ندارند و حتی ارزان‌قیمت‌ترین وب کم اکسترنالی که بتوانید تهیه کنید نیز کیفیت تصویر بهتری را نسبت به وب کم داخلی شما ارائه می‌دهد. اما سوال اینجاست که یک وب کم مناسب باید چه قابلیت‌هایی داشته باشد؟

بیشتر بخوانید: علت کیفیت پایین وبکم لپتاپ

ویژگی‌های بهترین وب کم برای کلاس آنلاین

اگر به دنبال یک وب کم مناسب برای کلاس آنلاین هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا در هنگام تهیه وب کم، نسبت به پشتیبانی وب‌کم انتخابی خود از قابلیت‌های زیر اطمینان حاصل کنید.

وب کم با کیفیت Full HD

بیشتر وب‌کم‌های داخلی لپ‌تاپ دارای کیفیت HD 720p هستند که این رزولوشن برای تماس تصویری و تشکیل کلاس مجازی کافی است. اما سنسور بسیار کوچک وب کم داخلی لپ‌تاپ یکی از پایین‌ترین کیفیت‌های رزولوشن HD را به شما ارائه می‌دهد و حتی تهیه یک وب کم اکسترنال HD کیفیت تصویر شما را بسیار افزایش خواهد داد.

پیشنهاد ما با توجه به در دسترس تر بودن وب‌کم‌های Full HD نسبت به HD آن است که وب‌کمی تهیه ‌کنید که از قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت Full HD پشتیبانی کند.

با این کار می‌توانید با تنظیم رزولوشن وب کم روی HD 720p حجم فایل ویدئویی خود را کاهش ‌دهید. به‌علاوه، زمانی که کیفیت خروجی تصویر وب‌کم‌های Full HD روی HD 720p تنظیم شده باشد، کیفیت بالاتری نسبت به وب‌کم‌هایHD 720p ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: ارتقا کیفیت وبکم

همچنین اگر در آینده تصمیم به برگزاری کلاس‌های آنلاین خود با کیفیت بالاتر را داشتید، می‌توانید صرفاً با تغییر تنظیمات وب‌کم، کیفیت تصویر را به Full HD 1080p افزایش دهید. در این صورت دیگر نیازی به تهیه وب کم جدید نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: مصرف اینترنت ویدئو کنفرانس چقدر است

میکروفون داخلی وب‌کم

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های یک ویدئو کال یا کلاس آنلاین، داشتن کیفیت صدای خوب و رسا است. از این رو، تهیه وب‌کمی که میکروفون داخلی داشته باشد، یک ضرورت برای بهبود کیفیت صداست.

این میکروفون‌ها کیفیت صدای بهتری نسبت به میکروفون داخلی لپ‌تاپ شما ندارند، اما با قراردادن آن‌ها در یک موقعیت بهتر به بهتر شنیده شدن شما در تماس‌های تصویری یا کلاس آنلاین کمک فراوانی می‌کند. بنابراین، بهترین وب کم برای کلاس آنلاین، وبکمی دارای میکروفون داخلی خواهد بود.

برخی از وب‌کم‌ها که قیمت نسبتاً گران‌تری دارند، از دو میکروفون برای صدابرداری به صورت استریو یا از میکروفون‌هایی با کیفیت بهتر بهره می‌برند.

برای داشتن بهترین کیفیت صدا در کلاس آنلاین، استفاده از یک هدست اداری با میکروفون را به شما توصیه می‌کنیم. برخی از این هدست‌ها دارای فناوری میکروفون نویز کنسلینگ هستند که از ورود صداهای محیط به داخل میکروفون جلوگیری می‌کنند.

قابلیت تنظیم زاویه دوربین

یکی از قابلیت‌هایی که به آن در تهیه وب کم کمتر توجه شده، داشتن قابلیت تغییر و تنظیم زاویه وب کم است.

این قابلیت می‌تواند به صورت الکترونیکی مانند یک دوربین ویدئو کنفرانس یا به صورت دستی در وب‌کم وجود داشته باشد و در هر دو صورت کمک زیادی به شما برای تنظیم تصویرتان می‌کند؛ برخلاف وب کم داخلی لپ‌تاپ که هیچ نوع قابلیت تنظیمی را ندارد.

بهترین وب کم برای کلاس آنلاین با ارائه قابلیت تنظیم زاویه دوربین، به شما امکان می‌دهد تا با توجه به موقعیت نشستن خود تصویر را تنظیم کنید تا به خوبی دیده شود یا حتی در صورت لزوم، وب‌کم را روی ۳ پایه قرار دهید و بلافاصله روی تخته سفید به توضیح مسائل مختلف بپردازید و برای تنظیم تصویر نیاز به کار به ۳ پایه نداشته باشید.

بهترین وب کم برای کلاس آنلاین کدام است؟

لاجیتک C920 HD Pro

وب کم لاجیتک C920

وب کم لاجیتک C920 در زمان ارائه خود قبل از لاجیتک C922 و لاجیتک BRIO حرفه‌ای‌ترین وب کم لاجیتک محسوب می‌شد و پرچمدار وب‌کم‌های برند لاجیتک بود، به همین دلیل قابلیت‌های خوبی را به کاربران ارائه می‌داد که باعث شده تا این وب‌کم امروزه نیز همچنان یکی از باکیفیت‌ترین وب‌کم‌های موجود در بازار برای استریمینگ یا شرکت در جلسات ویدئو کنفرانس به حساب بیاید.

بیشتر بخوانید: بررسی لاجیتک C920

لاجیتک C525

وب کم ارزان قیمت

وب کم لاجیتک C525 یکی از بهترین وب‌کم‌ها برای برگزاری کلاس آنلاین است که تمام قابلیت‌های مناسب برای بهترین وب کم برای کلاس آنلاین را در یک پکیج کوچک و جمع‌وجور و کم‌هزینه به شما ارائه می‌کند.

این وب کم دارای سنسوری با رزولوشن HD و همچنین میکروفون داخلی به همراه قابلیت چرخش قسمت لنز دوربین برای تغییر زاویه آن است.

همچنین، این وب کم با یک طراحی هوشمندانه در حالت بسته خود به یک جسم کوچک تبدیل می‌شود که می‌توانید آن را در کیف خود در هر مکانی به همراه داشته باشید.

اتصال وب کم لاجیتک C525 نیز به کمک کابل USB و به صورت Plug-and-Play است که به معنی عدم نیاز به نصب نرم افزار و درایور برای استفاده از این وب‌کم است و تنها با متصل کردن کابل USB و باز کردن نرم افزار ویدئو کنفرانس یا کلاس مجازی می‌توانید جلسه خود را آغاز کنید.

برای آشنایی با وب‌کم‌های دیگر که قابلیت‌های بهترین وب کم برای کلاس آنلاین را دارند، پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب بهترین وب کم های ۲۰۲۱ را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: وبکم ارزان قیمت لاجیتک

بیشتر بخوانید: