close
بررسی ماوس Logitech G502 X

یک ماوس سبک، ارگونومیک و قابلیت‌های فراوان و خارق‌العاده با اتصال سیم. به بررسی ماوس گیمینگ Logitech G G502 X می‌پردازیم و با ویژگی‌های آن به طور کامل آشنا می‌شویم.

معرفی لاجیتک G502 X

ماوس Logitech G502 X مدل جدید و جایگزین ماوس لاجیتک G502 HERO است و G502 HERO یک ماوس گیمینگ حرفه‌ای محسوب می‌شود که با داشتن اتصال سیم قیمت خود را پایین نگهداشته است و یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین ماوس‌های گیمینگ حال حاضر در جهان است.

مدل G502 X مدل جایگزین با طراحی جدید و ویژگی‌های جزئی است تا بتواند به عملکرد شما در بازی کمک کند، این بهبودها شامل وزن کمتر ماوس (۸۹ گرم در مقایسه با ۱۲۱ گرم در G502 HERO)، سوئیچ‌های LIGHTFORCE جدید لاجیتک و تغیرات جزئی دیگری است که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

بیشتر بخوانید: بهترین بازیکنان جوان FC 24 برای کریر در هر پوزیشن

سنسور Logitech G502 X

ماوس لاجیتک G502 X از همان سنسور HERO 25K استفاده می‌کند که امروزه در اکثر ماوس‌های گیمینگ لاجیتک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قابلیت‌های این سنسور امکان تنظیم DPI از ۱۰۰ تا ۲۵,۶۰۰ به کمک نرم‌افزار G HUB است که در عمل هیچ یک از ما از بیشتر از ۵۰۰۰ آن نیز استفاده نخواهیم کرد؛ اما امکان تشخیص با این رزولوشن بالا دقت ردیابی ماوس را در DPI های پایین نیز افزایش می‌دهد.

طراحی Logitech G502 X

طراحی Logitech G502 X

طراحی کلی ماوس و موقعیت دکمه‌های ماوس در G502 X با G502 و حتی با مدل قدیمی‌تر آن، G402 یکسان است. البته طراحی که در زمان G402 انجام شد محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرد و بسیاری از افراد از آن رضایت داشتند، پس تغییر آن هم منطقی نیست.

اما ظاهر ماوس لاجیتک G502 X مقداری تغییر کرده و ظاهری مینیمالیست تر پیدا کرده است. ظاهر ساده‌تر این ماوس را شکیل‌تر کرده و مقداری از طراحی‌های خشمگینانه ماوس‌های گیمینگ فاصله گرفته است. همچنین قد ماوس مقداری کشیده‌تر شده‌است و ارتفاع آن نیز بیشتر شده‌است که برای افرادی که دست‌های بزرگی دارند مناسب‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اندازه ماوس مناسب شما چیست

بزرگترین تغییر این ماوس در مشخصات نسبت به نسخه قبلی خود کاهش وزن آن از ۱۲۱ گرم به ۸۹ گرم است. در دنیای ماوس‌های ۶۰ گرمی امروزی، وزن ۸۹ گرم توان رقابت ندارد، اما همچنان برای بسیاری از افراد که از ماوس‌های سنگین وزن استفاده می‌کنند، بازی با یک ماوس ۸۹ گرم تاثیر خود را خواهد داشت.

لاجیتک این کاهش وزن را با حذف مکانیزم امکان اضافه کردن وزن در G502 HERO، طراحی ویژه برای اسکلت بدنه ماوس، استفاده از اسکرول پلاستیمی به جای فلزی و حذف نورپردازی RGB در لوگو G ماوس انجام داده است. ممکن است برخی موافق حذف شدن نورپردازی RGB نباشند، اما در نهایت این تصمیمی است که گیمرها، مخصوصا گیمرهای FPS از آن استقبال می‌کنند.

البته همچنین اسکرول دو حالته پله‌ای و آزاد مکانیکی در G502 X وجود دارد و حذف نشده‌است.

ماوس Logitech G502 X دارای ۱۲ دکمه است که به غیر از دکمه تغییر حالت چرخش اسکرول، بقیه آن‌ها قابل مپ و شخصی‌سازی به کمک نرم‌افزار G HUB هستند. این ۱۲ دکمه، دکمه‌های راست کلیک و چپ کلیک ماوس، دکمه پایین اسکرول، اسکرول، فشار اسکرول به چپ و راست، ۲ دکمه سمت چپ دکمه چپ کلیک، دکمه‌های فوروارد و بکوارد سمت چپ ماوس و دکمه DPI Shift یا استایپر باتن جلوتر از آن‌هاست.

البته این دکمه‌ها تنها دکمه‌های ساده نیستند. در دکمه‌های اصلی ماوس سوئیچ‌های جدید LIGHTFORCE لاجیتک استفاده شده‌اند، سوئیچ‌های هیبرید اپتیکال/مکانیکال که سیستم فعالسازی آن‌ها مکانیکال است تا حس فعال شدن سوئیچ مکانیکی را زیر انگشت خود احساس کنید و از طریق انتقال اطلاعات آن‌ها به صورت اپتیکال و با سرعت بالاتر از مکانیکال انجام می‌شود.

حس سوئیچ‌های مکانیکال این دکمه‌ها فوق‌العاده‌اند، اما تفاوت زیادی در سرعت کار آن‌ها با وجود اپتیک‌های داخل سوئیچ در مقایسه با ماوس G502 HERO دیده نمی‌شود. همچنین این سوئیچ‌ها به مقدار فشار بیشتری برای فعال شدن از سوئیچ‌های عادی نیاز دارند که نکته مثبتی است و از شلیک اشتباه و اتفاقی در بازی‌ها جلوگیری می‌شود.

به علاوه اسنایپر باتن این ماوس دارای کاور قابل تنظیم و تغییر است، شما می‌توانید محلی که باید با شست خود آن را فشار دهید تا دکمه فعال شود را با چرخاندن کاور روی سوئیچ، با توجه به اندازه دست، نحوه دست گرفتن ماوس و راحتی خودتان تغییر دهید.

حتی می‌توانید با تغییر کاور آن به کاور با روکش سیلیکونی همراه ماوس، این سوئیچ را به صورت کامل حذف کنید و از آن استفاده نکنید. همچنین برای اولین بار این سری از ماوس در دو رنگ سفید و مشکی ارائه شده‌است.

از نظر قیمت با وجود قیمت دلار این ماوس، ماوس ارزان قیمتی محسوب نمی‌شود، اما ماوسی است که امکانات و قابلیت‌های ماوس‌هایی با قیمت دو برابر خود را دارد و تنها نقطه ضعف آن نسبت به آن‌ها اتصال سیمی آن است.

به علاوه حتی با وجود ماوس جدید لاجیتک G502 X، همچنان ماوس لاجیتک G502 HERO با قیمتی مناسب‌تر از قبل قابل تهیه است و این ماوس نیز امکانات، ارگونومی و عملکرد بسیار مشابهی را به نسخه جدید خودش به شما ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی

ماوس Logitech G502 X نسخه جدید ماوس محبوب G502 HERO است که وزن آن به ۸۹ گرم کاهش یافته است، نورپردازی RGB آن حذف شده‌است، طراحی آن مقداری مینیمالیست‌تر و شکیل‌تر شده‌است و در دو رنگ سفید و مشکی قابل تهیه است؛ اما اگر این ویژگی‌ها برای شما اهمیت زیادی ندارد، فعلا ماوس G502 HERO با قیمت مناسب‌تر و امکانات نسبتا یکسانی قابل تهیه است.

نظرات خود را ثبت کنید