close
بررسی جبرا elite 7 pro

هدفون جبرا Jabra Elite 7 Pro قابلیت‌هایی که هدفون‌های گران قیمت‌تر از خود ارائه می‌دهند، مانند نویز کنسلینگ و مقاومت به نفوظ مایعات را با قیمتی پایین‌تری از رقبایش ارائه می‌دهد. اما آیا کیفیت این قابلیت‌ها به خوبی رقبایش است؟ در این مطلب به بررسی جبرا Elite 7 Pro می‌پردازیم.

مزایا

  • ارزش خرید بالا
  • گواهی IP57
  • ابعاد کوچک و راحت
  • صدای فلت و رفرنس

معایب

  • نویز کنسلینگ خوب اما نه عالی

بررسی سریع Jabra Elite 7 Pro

جبرا Jabra Elite 7 Pro

جبرا بدون توقف در حال تلاش به ساختن بی نقص ترین هدفون کاملا وایرلس است و در این مرحله این کار را با Elite 7 Pro و برادر ورزشکار خود، Elite 7 Active انجام داده‌است.

از لحاظ بسیاری می‌توان سری ۷ را دنبال کننده Elite 85t دانست، اما با قیمتی مناسب‌تر. با قیمت جهانی ۲۰۰ دلار قیمت این هندزفری‌ها کم نیستند، اما از تمام رقبای خود کمتر هستند و قابلیت‌های مشابهی را نسبت به رقبای گران قیمت‌ترش ارائه می‌دهد.

طراحی این هندزفری‌ها با اولویت قرار دادن سادگی استفاده و راحتی انجام شده‌است. کیس شارژ کوچک آن جای زیادی را در جیب شما اشغال نمی‌کند و گوشی‌های آن شکل مناسبی دارند که زمانی که آن‌ها را در گوش خود قرار می‌دهید، دیگر آن‌ها را احساس نخواهید کرد و در عین حال نیازی نیست تا نگران افتادن آن‌ها از گوش خود باشید.

این هدفون‌ها دارای گواهینامه IP57 برای مقاومت در مقابل نفوظ مایعات و گرد و غبار به داخلشان هستند که با وجود این که نسخه ورزشی این هدفون وجود دارد و نیاز به داشتن این گواهینامه توسط این هدفون نیست، اما قابلیت خوبی است که یکی از سرسخت‌ترین و گران‌ترین رقبای این هدفون، یعنی Sony WF-1000XM4 آن را ندارد.

با نصب نرم‌افزار MySound+ می‌توانید به تنظیمات بسیار زیادی برای هدفون‌های خود مانند تنظیمات مربوط به قابلیت نویز کنسلینگ و Ambient Sound دسترسی پیدا کنید.

پروفایل صدای این هددفون‌ها بدون تنظیمات بسیار فلت و خطی است که علاوه بر نزدیک به رفرنس بودن صدای آن‌ها، صدای بسیار سبک SQ دارد تا SPL؛ البته با تنظیم اکولایزر داخل نرم‌افزار می‌توان صدای آن را تا حد خوبی تغییر داد.

استیجینگ این هندزفری‌ها خوب نیست و نمی‌توانند شبیه‌سازی یک استیج بزرگ را برای شما انجام دهند. البته تقریبا تمام هدفون‌های داخل گوشی به این شکل هستند، به این دلیل که صدای آن‌ها در داخل گوش شما پخش می‌شوند؛ اما استیجینگ این هدفون‌ها ار رقبای خود نیز ضعیف‌تر است.

این هدفون‌ها دارای قابلیت ANC یا Active Noise Cancelling هستند که عملکرد خوبی هم دارند؛ اما عملکرد آن‌ها به هیچ عنوان به خوبی عملکرد نویز کنسلینگ رقبای این هدفون از سونی، بوز، سنهایزر یا اپل نیست. اما از طرفی کیفیت صدای مکالمه به لطف ۴ میکروفون به علاوه سنسورهای لرزش استخوان بسیار عالی و بهتر از رقباست.

بررسی کامل Jabra Elite 7 Pro

بررسی جبرا Jabra Elite 7 Pro

قیمت جبرا Jabra Elite 7 Pro

هدفون Jabra Elite 7 Pro در کنار Jabra Elite 7 Active در اکتبر ۲۰۲۱ با قیمت جهانی ۲۰۰ دلار معرفی و عرضه شدند و در ۳ رنگ Titanium Black، Black و Gold Beige قابل تهیه هستند. نسخه اکتیو این هندزفری قیمت مقداری پایین‌تر و ۱۷۹ دلاری دارد.

برای مشاهده قیمت جبرا Jabra Elite 7 Pro یا خرید آن می‌توانید اینجا کلیک کنید.

قیمت این هدفون‌ها برای هدفون‌های کاملا وایرلس که دارای کیفیت صدای خوبی، نویزکنسلینگ و عمر باتری طولانی هستند بسیار رقابتی است، به طور مثال هندزفری‌های سونی WF-1000XM4 با قابلیت‌های مشابه دارای قیمت جهانی ۲۸۰ دلار عرضه شده‌است.

طراحی و کنترل‌ها

گوشی‌های هدفون خود دارای ابعاد بسیار کوچکی هستند و وزن کمی دارند و شکل آن‌ها به طوری است که به راحتی در داخل گوش قرار می‌گیرند. به گفته جبرا برای طراحی شکل سمت داخل این هدفون‌ها از ۶۲،۰۰۰ اسکن گوش استفاده شده‌است.

همچنین به همراه این هدفون‌ها ۳ سری گوشی سیلیکونی با اندازه‌های مختلف دریافت می‌کنید که به فیت شدن بهتر آن‌ها کمک می‌کند.

کیس شارژ این هدفون نیز طراحی ساده و شکیلی دارد و از نظر ابعادی به کیس سونی WF-1000XM4 قابل مقایسه است و کیس جبرا مقداری ضخیم‌تر است. البته داشتن دو طرف صاف و باز شدن در آن از این شمت‌ها باعث شده تا در کاربری و راحتی استفاده مقداری بهتر از کیس سونی باشد.

در قابلیت مقاومت در برابر نفوظ مایعات و گرد و غبار خود این هدفون دارای استاندارد IP57 است که نسبت به رقبایش بسیار بهتر است و در برابر نفوظ گرد و غبار مقدار خوبی مقاوم است و در برابر نفوظ مایعات می‌تواند تا عمق ۱ متری آب تا زمان ۳۰ دقیقه باقی بماند.

در عمل این بدین معناست که نیازی نیست تا نگران آسیب دیدن هندزفری‌های خود توسط عرق زیاد، باران یا حتی افتدن لحظه‌ای در جوب آب باشید. در مقایسه سونی و سنهایزر که دارای گواهینامه IPX4 هستند که در برابر گرد و غبار مقاوم نیستند و تنها در برابر پاشش آب مقاوم‌اند.

نرم‌افزار Sound+ از جبرا کاربری بسیار ساده‌ای دارد و میزان کنترل و تنظیمات زیادی را برای جبرا Elite 7 Pro به شما ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن می‌تواند بررسی کند و ببیند که آیا گوشی‌ها به طور درستی داخل گوش شما قرار گرفته‌اند و از سری گوشی درستی برای آن‌ها استفاده کرده‌اید یا خیر و میزان کنسل کردن نویز را تنظیم کند تا برای شما مناسب باشد.

همچنین تنظیمات آن برای دستورات دکمه‌های گوشی چپ و راست بسیار گسترده است؛ موردی که در رقبای این هدفون بسیار محدود است و به شما اجازه می‌دهد تا تک کلیک، دابل کلیک و ۳ کلیک پشت سرهم را برای هر گوشی به طور جداگانه تنظیم کرده و دستور جداگانه‌ای برای آن‌ها ست کنید.

دکمه‌های گوشی‌ها نیز لمسی نیستند، بلکه دکمه‌های بسیار نرمی هستند که مزیت خوبی است. به این دلیل که در هنگام تنظیم گوشی‌ها به سور ناگهانی دستورات آن‌ها را فعال نخواهید کرد و در عن حال نیاز به سخت فشار دادن دکمه برای فعالسازی دستورات نیز نخواهید داشت.

کیفیت صدا و نویز کنسلینگ

پروفایل صدایی هدفون جبرا Elite 7 Pro بدون تنظیم یک پروفایل بسیار فلت و خطی است که برای ژانرهای ممتلف موسیقی مناسب است و صدایی نزدیک به هدفون‌های رفرنس دارد.

کیفیت صدا جبرا Jabra Elite 7 Pro
پاسخ فرکانسی Jabra Elite 7 Pro – منبع: Rtings.com

یکی از نکات مثبت صدای این هدفون این است که این هدفون قادر است تا بیس تا فرکانس‌های بسیار پایین را با دقت بسیار بالا و بدون افت بلندی صدا اجرا کند و در عین حال به دلیل فلت بودن کلی صدا، بعد از تنظیم اکولایزر بیس موسیقی شما وکال را درهم ریخته نخواهد کرد.

اگر هم طرفدار این مدل صدا نیستنید می‌توانید به کمک اکولایزر ۵ بانده نرم‌‌افزار Sound+ صدای این هدفون را با توجه به سلیقه خود تغییر دهید و به ای دلیل که صدای هدفون به صورت پیش‌فرض فلت است، تنظیم صدای خوبی به کمک اکولایزر می‌توانید انجام دهید.

صدای هدفون جبرا Jabra Elite 7 Pro حتی در ولوم‌های بالا درهم ریخته و دیستورت نخواهد بود که نکته مثبت خوبی محسوب می‌شود.

اما استیجینگ و این که صحنه شبیه‌سازی شده توسط این هدفون‌ها چقدر بزرگ است نسبت به رقبا ضعیف‌تر است و تا مقداری احساس خواهید کرد که انگار صدا در حال پخش شدن از داخل سر خودتان است.

عملکرد نویز کنسلینگ هدفون جبرا Jabra Elite 7 Pro به خوبی کیفیت صدای آن نیست، اما در همان حد است.

با توجه به این که نویز کنسلینگ اکتیو این هدفون از پس صداهای استاتیک به خوبی برمی‌آید، اما صداهای دیگر خیلی خوب فیلتر نمی‌شوند و تا حدودی قابل شنیدن خواهد بود؛ اما نه تا حدی که آزاردهنده باشند.

با این حال زمانی که نویزکنسلینگ غیر فعال است، ایزولیشن صدا پسیو هدفون جبرا Jabra Elite 7 Pro بسیار بهتر از دیگر رقبای خود است و صدای کمتری به داخل در هنگام به گوش داشتن آن‌ها نفوظ پیدا می‌کند.

عمر باتری و اتصال

عمر باتری این گوشی‌های کوچک فوق‌العاده است و با فعال بودن ANC عمر باتری آن‌ها ۸ ساعت پخش مداوم موسیقی به علاوه ۲۲ ساعت دیگر به همراه کیس شارژ است و با یک شارژ کامل می‌تواند مجموعا تا ۳۰ ساعت کار کند.

برای مقایسه هدفون‌های سونی عمر باتری با ANC روشن مشابه ۸ ساعت را دارند، اما شارژ کیس تا ۱۶ ساعت دیگر می‌تواند به عمر باتری آن‌ها اضافه کند.

به علاوه کیس شارژ جبرای Jabra Elite 7 Pro دارای قابلیت فست شارژ برای گوشی‌های هدفون است و تنها با ۵ دقیقه شارژ از حالت خالی، ۱ ساعت عمر باتری به گوشی‌های هدفون شما می‌دهد. شما می‌توانید کیس شارژ را به کابل تایپ سی یا با پد شارژ وایرلس، شارژ کنید.

هدفون جبرا Jabra Elite 7 Pro با بلوتوث نسخه ۵٫۲ متصل می‌شود که علاوه بر اتصال پایدار و بدون قطعی و توانایی پخش صدا از دو کانال به صورت مستقل بهینه‌سازی مصرف باتری بهتری نسبت به نسخه‌های قبل دارد که بر عمر باتری این هدفون نیز تاثیر گذار بوده‌است.

با توجه به این که این هدفون‌ها از هیچ کدک موسیقی های رزولوشن مانند aptX یا LDAC پشتیبانی نمی‌کنند، پشتیبانی از SBC و AAC برای بسیاری که از پلتفرم‌های استریمینگ موسیقی مانند Spotify و Apple Music استفاده می‌کنند، کفایت خواهد کرد.

البته که اگر معنای واقعی موسیقی Hi-Res را بدانید، می‌دانید که پشتیبانی از هیچ یک از این کدک‌ها به معنی قابلیت پخش موسیقی های رزولوشن واقعی نیست و پخش موسیقی های رزولوشن به صورت اصولی به صورت وایرلس امکان پذیر نیست.

آیا هدفون جبرا Jabra Elite 7 Pro را بخریم؟

جبرا Elite 7 Pro

اگر به دنبال هدفون حرفه‌ای با قیمت مناسب هستید که کیفیت صدا فوق‌ا‌لعاده و عمر باتری طولانی را به شما ارائه دهد و از قابلیت نویزکنسلینگ پشتیبانی کند، بله این هدفون گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

اگر قدرت و کیفیت نویز کنسلینگ برای شما اهمیت زیادی دارد یا به دنبال هدفونی با بیس قدرتمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا گزینه‌های دیگری را بررسی نمایید.

برای استعلام قیمت و خرید هدفون جبرا Jabra Elite 7 Pro می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

نظرات خود را ثبت کنید