close
کلاس وبینار

امروزه بسیاری از ایونت‌ها به صورت آنلاین و در قالب وبینار برگزار می‌شوند که با توجه به آنلاین بودن آن امکان حضور و شرکت در آن را ساده‌تر می‌کنند. اما وبینار چیست و برگزاری کلاس وبینار چه تفاوتی با یک ایونت دارد؟

وبینار چیست

کلاس وبینار که از ترکیب دو کلمه وب و سمینار تشکیل شده است‌ به یک جلسه مجازی گفته می‌شود که برگزاری آن به صورت آنلاین و مجازی است. ویژگی اصلی یک کلاس وبینار این است که افراد از سراسر جهان بتوانند در آن شرکت کنند و به مشارکت، بحث و اشتراک گذاری اطلاعات مختلف بپردازند. در ادامه به ویژگی‌ها، مزایا و تجهیزات مورد نیاز برای برگذاری یا شرکت در کلاس وبینار می‌پردازیم.

ویژگی‌های کلاس وبینار

کلاس وبینار با توجه به اجرا شدنش در پلتفرم‌های آنلاین ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیادی نسبت به سمینارهای عادی را دارد.

  • قابلیت اشتراک گذاری ویدئو و پرزنتیشن
  • چت با دیگر افراد
  • قابلیت استفاده از وایت‌برد مجازی
  • قابلیت نظرسنجی و رأی‌گیری
  • قابلیت Screen Sharing
  • ضبط جلسه

وبینار

مزایای برگزاری وبینار

شرکت و برگزاری کلاس وبینار هم برای افراد شرکت کننده و فرد تشکیل دهنده جلسه بسیار ساده‌تر از تشکیل یک جلسه حضوری است و افراد می‌توانند از خانه خود به کمک اینترنت در کلاس‌های وبینار مختلف شرکت کنند. به همین دلیل استفاده از کلاس وبینار در چند سال گذشته طرفداران بسیاری پیدا کرده‌است.

به کمک وبینار می‌توانید از هرجا و از هر مکانی به برقراری کلاس مجازی بپردازید و قابلیت حضور افراد را از هر جایی که حضور دارند به آن‌ها بدهید.

بیشتر بخوانید: کلاس مجازی و نرم‌افزار کلاس درس مجازی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد

همچنین دیگر نیاز به تهیه مکانی با ظرفیت مناسب و تدارک خوراکی و رفت و آمد افراد را ندارید و تنها با چند کلیک ماوس به تشکیل کلاس وبینار خود می‌پردازید.

موارد استفاده از کلاس وبینار چیست

کلاس وبینار موارد استفاده و کاربردهای بسیاری دارد، این کاربردها می‌توانند از تشکیل کلاس مجازی، جلسات درون سازمانی و حتی برای آموزش کارکنان یک مجموعه نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

وبینار برای آموزش آنلاین

به عنوان یک آموزنده با استفاده از کلاس وبینار می‌‌توانید تا افراد بیشتری را به صورت همزمان در کلاس خود داشته باشید و آن‌ها نیازی به صرف هزینه برای آمدن و حضور یافتن در کلاس‌های شما را ندارند. همچنین شرکت کنندگان می‌توانند از هرجایی که حضور دارند در جلسات شرکت کنند.

همچنین برگذاری کلاس وبینار از هزینه‌های مربوط به یرگذاری سمینارهای حضوری را از بین می‌برد. به همین اگر کلاس شما رایگان نیست می‌توانید با کاهش هزینه آن افراد بیشتری را تشویق به حضور در کلاس‌های خود کنید.

کسب و کارها اکثراً از وبینار برای آموزش کارکنان جدید خود و یا بروزرسانی کارکنان قدیمی‌تر و آموزش مطالب جدید به آن‌ها استفاده می‌کنند.

همچنین برخی از کسب و کارها کارکنانی دارند که در نقاط دیگر جهان زندگی می‌کنند و به دورکاری می‌پردازند، این تفاوت جغرافیایی می‌تواند مربوط به شهر، استان، کشور و حتی قاره باشد و می‌توانند به کمک وبینار به برگذاری جلسات درونی خود با حضور این افراد بپردازند.

بیشتر بخوانید: بهترین وب کم برای کلاس آنلاین کدام است

وبینار برای بازاریابی

بازاریابی قسمتی از که وبینار می‌تواند از آن منفعت بسیاری ببرد. با تشکیل یک وبینار برای معرفی محصولات جدید و دعوت افراد به حضور در وبینار شما می‌‌تواند توجه افراد را بیشتر به سمت محصولات شما جذب کند؛ همانطور که می‌دانیم محتوای ویدئویی نرخ مشارکتی دو برابر نرخ مشارکت دیگر انواع محتوا دارد.

همچنین در این وبینارها به این دلیل که به صورت زنده برگذار می‌شوند می‌توانید به صورت کاملاً دقیق نحوه کار محصول خود را توضیح دهید تا به سؤالات افراد در رابطه به محصول یا محصولات خود پاسخ دهید، با این کار می‌توانید ارتباط بهتری با مشتریان خود برقرار کنید و به آن‌ها نشان دهید که برای آن‌ها ارزش قائل هستید.

تجهیزات وبینار

کلاس وبینار به چه تجهیزاتی نیاز دارد

اگر می‌خواهید تا در یک کلاس وبینار شرکت کنید به تجهیزات بسیاری نیاز ندارید. اینترنت با سرعت مناسب و هدست اداری تجهیزات مورد نیاز شماست، اما با تهیه تجهیزاتی مانند میکروفون می‌‌توانید تا ارتباط خود را با دیگران ارتقا بدهید.

اگر می‌خواهید تا به برگذاری یک وبینار بپردازید تجهیزات مورد نیاز شما شامل اینترنت پرسرعت، با توجه به نحوه برگذاری وبینار وب کم مناسب و یا دوربین PTZ، میکروفون با کیفیت، سیستم صوتی مناسب و سیستم هاست وبینار.

اگر در جلسات ویدئو کنفرانس بسیاری شرکت می‌کنید به احتمال بالا در حال حاضر لپتاپ مناسب ویدئو کنفرانس دارید. این لپتاپ‌ها تمامی تجهیزات ذکر شده را تا حد مناسبی به شما ارائه می‌دهند، اما به عنوان مثال اگر قصد ارتقا کیفیت وب کم خود را دارید می‌توانید تا این کار را با تهیه یک وب کم حرفه ای مانند وب کم لاجیتک BRIO انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

نظرات خود را ثبت کنید