close
لپتاپ برای ویدئو کنفرانس

امروزه ویدئو کنفرانس جایگاه ویژه و پرکاربردی پیدا کرده‌است و با افزایش دورکاری به دلیل مزیت‌های دورکاری برای کارکنان و کارفرمایان استفاده از نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس و به تبع آن دستگاه‌های همراه مانند لپتاپ با قابلیت برقراری جلسات ویدئو کنفرانس افزایش پیدا کرده است. در گذشته به بررسی بهترین نرم‌افزار ویدئو کنفرانس و بهترین تجهیزات ویدئو کنفرانس پرداخته‌ایم و امروز قصد داریم تا به بررسی بهترین لپتاپ برای ویدئو کنفرانس بپردازیم.

ویژگی بهترین لپتاپ برای ویدئو کنفرانس

اجرای نرم‌افزار ویدئو کنفرانس مگر در صورتی که بخواهید کارهای سنگین دیگری را به همراه آن انجام دهید به سخت‌افزار بسیار قدرتمندی نیاز ندارد و ساده‌ترین لپتاپ‌ها و کروم‌بوک‌ها نیز از عهده این کار بر می‌آیند.

ویژگی‌هایی که شما باید به دنبال آن‌ها در لپتاپ خود باشید ویژگی‌هایی است که تجربه‌ی تماس تصویری بسیار لذت بخشی را به شما ارائه دهد.

صفحه نمایش: اولین موری که به آن در انتخاب بهترین لپتاپ برای ویدئو کنفرانس توجه کنید صفحه نمایشی با کیفیت مناسب است. کیفیت تصویر صفحه نمایش شما می‌بایست حداقل Full-HD 1080p باشد تا تصاویر با شفافیت کافی نمایش داده شوند.

همچنین ابعاد صفحه نمایش شما نیز اهمیت زیادی دارد. همانطور که در مطلب فضای دورکاری مناسب گفتیم، این تجهیزات توسط افراد دورکار استفاده می‌شوند و همه‌ی این افراد از دفاتر خانگی به انجام کار خود نمی‌پردازند و برخی از آن‌های مکان‌های عمومی را ترجیح می‌دهند.

پس یکی از فاکتورهای مهم برای آن‌ها سبک بودن لپتاپ و پرتابل بودن آن نیز برای این افراد اهمیت دارد. از طرفی بهترین لپتاپ برای ویدئو کنفرانس برای این افراد کوچک‌ترین لپتاپ موجود نخواهد بود.

بهترین لپتاپ برای ویدئو کنفرانس که صفحه نمایشی با ابعاد مناسب که به قدری بزرگ باشد که بتوان به سادگی با آن کار کرد و به اندازه کافی کوچک باشد که از وزن لپتاپ بکاهد بازه‌ای بین ۱۲ تا ۱۴ اینچ خواهد بود.

وب کم

دوربین و میکروفون: لپتاپ‌ها تلاش می‌کنند تا برای باریک کردن و سبک کردن خود تمام سخت‌افزار خود را در نیمه پایینی خود قرار دهند و تنها صفحه نمایش را در نیمه بالایی خود جای دهند و آن زا نیز تا جام ممکن باریک کنند.

به همین دلیل با وجود دوربین‌های با کیفیت بالا برای تلفن‌های همراه نمی‌توان از آن‌ها در فضای بسیار کوچک بالای پنل صفحه نمایش لپتاپ‌ها استفاده کرد.

به همین دلیل اکثر لپتاپ‌ها دارای دوربین‌هایی هستند که با کیفیت HD 720p فیلمبرداری می‌کنند که به خودی خود بد نیست، اما زمانی که کیفیت تصویر آن‌ها را با یک وبکم حرفه‌ای HD مقایسه می‌کنید می‌بینید که تصاویر این دو دوربین تفاوت بسیار زیادی دارند.

اما تجهیزاتی مانند Surface Go 2 نیز موجودند که به دلیل ۲-in-1 بودن آن‌ها و تکیه بر حالت تبلت آن‌ها در آن از دوربین‌هایی با کیفیت بالاتر استفاده شده است.

برخی از لپتاپ‌ها مانند Macbook Pro 16 اینچی نیز از میکروفون‌های با کیفیت بالا استفاده می‌کنند که می‌توانند صدای شما را با شفافیت بسیار بالای منتقل کنند.

البته برای ارتقا کیفیت تصویر و صدای خود در جلسات ویدئو کنفرانس می‌توانید به سادگی و با تهیه یک وبکم مناسب این کار را انجام دهید؛ اما اگر نمی‌خواهید تا یک وبکم را به همراه خود جابه‌جا کنید بهتر است تا ابتدا کیفیت تصویر و صدای لپتاپ انتخابی خود را امتحان کنید.

لپتاپ برای ویدئو کنفرانس

پردازشگر، رم و حافظه: فراموش نکنید که لپتاپی که تهیه می‌کنید تنها برای برقراری ویدئو کنفرانس نیست و می‌خواهید با آن کارهای خود را نیز به انجام برسانید و با توجه به این که تقریباً هیچ‌یک از سخت‌افزار لپتاپ خود را در آینده نخواهید توانست که تغییر دهید، می‌بایست لپتاپی با قدرت کافی برای انجام کارها و وِزگی‌های مناسب برای تماس تصویری را تهیه کنید تا بهترین لپتاپ برای ویدئو کنفرانس را تهیه کرده باشید.

برای تهیه لپتاپی که قدرت کافی برای انجام تمامی کارهای شما را داشته باشد بهتر است تا بهترین سخت‌افزار موجود را در لپتاپ خود داشته باشید تا در آینده‌ای نزدیک نیاز به تعویض لپتاپ خود نداشته باشید.

اما برای حداقل سخت‌افزار پردازشگر نسل ۸ مدل Core-i5 شرکت اینتل یا AMD Ryzen 5، حداقل ۸ گیگابایت رم DDR4 و استفاده از حافظه‌های Solid State یا SSD به دلیل سرعت بسیار بالاتر آن‌ها نسبت به HDD و روان‌تر و سریع‌تر بودن فضای کاری لپتاپ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

امیدواریم تا توانسته باشیم تا به شما در انتخاب بهترین لپتاپ برای ویدئو کنفرانس کمک کرده باشیم.

برای آشنایی بیشتر با سخت افزار ویدئو کنفرانس پیشنهاد می‌کنیم تا مطالب دسته بررسی محصولات را در سایت بلاگ کاربران ویدئو کنفرانس مطالعه نمایید.