close
نرم‌افزار

اپلیکیشن مناسب دورکاری – معرفی و دانلود ۵ اپلیکیشن برای افراد دورکار

اپلیکیشن مناسب دورکاری
دورکاری چیست ؟ دورکاری به نحوه‌ای از کار گفته می‌شود که افراد نیازی به رفتن به محل کار برای انجام کارهای روزانه خود ندارند و از خانه به انجام کار آن‌ها می‌پردازند. این روش از کار مزایای زیادی دارد که می‌‌توانید آن‌ها را در مطلب مزایای دورکاری چیست مطالعه نمایید. اما با توجه به کار کردن از خانه افراد و در دسترس نبودن یک کمتر در دسترس بودن آنها روش جدیدی برای بررسی و انجام کارها نیاز است. در این مطلب قصد داریم تا به معفی ۱۰ اپلیکیشن مناسب دورکاری بپردازیم که به افراد دورکار کمک می‌کند تا به کارهای خود نظم دهند.

۵ اپلیکیشن مناسب دورکاری

در گذشته در رابطه با نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس مناسب دورکاری بحث کرده‌ایم و در این مطلب قصد داریم تا به معرفی و بررسی اپلیکیسن‌هایی بپردازیم که به انجام کار افراد دورکار کمک می‌کند.

در ابتدا به معرفی کوتاه این ۱۰ اپلیکیشن مناسب دورکاری می‌پردازیم:

  1. Serene: نرم‌افزاری که باعث از بین رفتن عدم تمرکز شما می‌شود و به شما در انجام سرع‌تر کارها کمک می‌کند
  2. Chrome Remote Desktop: به کامپیوتر خود از راه دور دسترسی داشته باشید و با به اشتراک گذاری محتوای صفحه نمایش خود با دیگر افراد تیم در ارتباط باشید
  3. Zoom: نرم‌افزار ویدئو کنفرانس برای ارتباط افراد
  4. Toggl: اپلیکیشنی برای بررسی زمان انجام هر تسک
  5. Google Drive: اپلیکیشن و پلتفرمی برای ایجاد، اشتراک و ارسال اسناد، فایل و محتوا

همانطور که می‌بینید هر یک از اپلیکیشن‌های مناسب دورکاری معرفی شده نقش مناسبی را برای افراد دورکار ایفا می‌کنند؛ اما همه آن‌ها یک هدف دارند و هدف آن‌ها افزایش بازدهی افراد دورکار است. حال به توضیح کار هریک از این نرم‌افزارها می‌پردازیم.

همچنین اگر قصد استفاده از هریک از نرم‌افزارهای زیر را دارید می‌توانید با کلیک بر روی تایتل آن‌ها به دانلود آن‌ها بپردازید.

Serene

اپلیکیشن Serene

Serene یک اپلیکشن مناسب دورکاری رایگان است که برای پلتفرم مک موجود است و هدف آن افزایش بازدهی شما در هنگام کار است و این نرم‌افزار این کار را بر اساس دو تحقیق علمی انجام می‌دهد.

نکته اول این است این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند تا هدف روزانه‌ای را برای خود تعیین کنید و به شما کمک می‌کند تا هر روز به این هدف روزانه برسید. طبق تحقیقات انجام شده مشخص شده‌است که انجام چندین کار به صورت همزمان یا Multitasking می‌‌تواند بازدهی شما را در زمان کار کاهش دهد و حتی در طولانی مدت به مغز شما آسیب برساند.

نکته دوم تلاش این نرم‌افزار برای جلوگیری از ایجاد عدم تمرکز توسط عوامل خارجی در اطراف شماست. تحقیقات نشان داده‌اند که زمانی که توجه شما جلب یک ایمیل یا نوتیفیکیشن می‌شود به صورت متوسط زمان ۲۳ دقیقه و ۱۵ ثانیه طول می‌کشد تا توجه شما دوباره کاملاً جلب تسکتان بشود. و این اپلیکیشن مناسب دورکاری با حذف این زمان‌های تلف شده به شما کمک می‌کند تا تسک‌های خود را سریع‌تر انجام دهید.

 

اپلیکیشن مناسب دورکاری

نحوه کار این اپلیکیشن این است که شما هدف روزانه خود را در آن تعریف می‌کنید که این هدف می‌تواند به مجموعه اهداف کوچکی تبدیل شوند که در نهایت به هدف اصلی ختم می‌شوند.

این نرم‌افزار برای شما جلسات ۲۰ تا ۶۰ دقیقه‌ای برای انجام کارها تعریف می‌کند. این نکته نیز از تحقیقات انجام شده به این نرم‌افزار اضافه شده است که طبق آن مشخص شده‌است که مغز انسان بعد از انجام کاری به مدت ۲۰ دقیقه شروع به از دست دادن تمرکز خود بر آن کار را می‌کند.

Serene حتی تلفن همراه شما را نیز سایلنت می‌کند تا این نوتیفیکیشن‌ها تمرکز شما را از بین نبرند.

 

اپلیکیشن مناسب دورکاری

سپس تایمری شرع به کار می‌کند و به شما نشان می‌دهد که چه میزان زمان از این جلسه کاری باقی مانده است. این نکته شما را مجاب می‌کند که کاره‌ای خود را به نحوه انجام دهید که قبل از به پایان رسیدن این تایمر به پایان کار خود رسیده باشید. این روش تفات بسیاری با درنظر گرفتن کار به عنوان یک بازه زمانی ۶ تا ۸ ساعته برای انجام تسک‌های روزانه است.

Serene یک اپلیکیشن مناسب دورکاری است که زمان کاری شما را به بازی‌های کوتاه کاری و استراحت تبدیل می‌کند تا حداکثر تمرکز خود را در هنگان انجام کار داشته باشید.

Chrome Remote Desktop

اپلیکیشن مناسب دورکاری

Chrome Remote Desktop یک اپلیکیشن مناسب دورکاری است که به شما اجازه می‌‌دهد تا به کامپیوتر خود و محتوای آن از جایی و هر دستگاهی دسترسی داشته باشید.

برای اتصال به کامپیوتر خود از طریق این نرم‌افزار تنها کافی است که URL خاصی را در مرورگر خود وارد کنید و یا اپلیکیشن iOS یا Android آن را نصب نمایید.

همچنین این اپلیکیشن Extension برای مرورگر Chrome دارد که به کمک آن می‌توانید به سادگی و به سرعت به کامپیوتر دفتر کار خود از کامپیوتر خانگی خود دسترسی داشته باشید.

استفاده‌های دیگری که از این اپلیکیشن می‌شود برای رفع مشکلات نرم‌افزاری کامپیوتر از راه دور است و به عنوان مثال می‌توانید به رفع این مشکلات در کامپیوتر دیگر افراد از راه دور استفاده نمایید.

Zoom

آموزش ویدئو کنفرانس

نرم‌افزار ویدئو کنفرانس زوم یکی از پرمصرف‌ترین نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس در حال حاضر است که قابلیت‌های فراوانی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

این دسته از اپلیکیشن‌ها نه تنها یک اپلیکیشن مناسب برای دورکاری، بلکه یکی از اپلیکیشن‌های مورد نیاز برای دورکاری هستند. این نحوه ارتباط شبیه‌ساز یک ارتباط طبیعی و چهره به چهره برای افراد است و افراد با دیدن چهره‌ها و ارتباط زنده با یکدیگر می‌توانند بالاترین بازدهی را در جلسات از راه دور داشته باشند.

برای افزایش بازدهی این جلسات پیشنهاد می‌کنیم تا با مطالعه مطلب افزایش بازدهی جلسات ویدئو کنفرانس با ۵ روش انجام این کار آشنا شوید.

همچنین این نرم‌افزار با وجود بروزرسانی‌های مداوم نه تنها به بهبود امنیت جلسات برگذار شده توسط آن؛ بلکه به اضافه کردن قابلیت‌هایی که می‌‌توانند در یک جلسه ویدئو کنفرانس تک نفره به افراد دورکار کمک فراوانی می‌کنند از جمله قابلیت تغییر بکگراند ویدئو کنفرانس و حذف نویز ویدئو کنفرانس می‌پردازد.

به کمک این نرم‌افزار ویدئو کنفرانس می‌توانید به تشکیل جلسات ویدئو کنفرانس، تله کنفرانس، وب کنفرانس و غیره بپردازید.

Toggl

اپلیکیشن toggl

اپلیکیشن Toggl اپلیکیشنی است که برای افراد دورکار طراحی و ساخته شده‌است و وظیفه آن بررسی و اندازه‌گیری زمان تسک‌های شماست. این اپلیکیشن یک اپلیکیشن مناسب دورکاری است و به افراد دورکاری که به صورت ساعتی به کار می‌پردازند کمک می‌کند تا زمان انجام هر پروژه خود را به صورت دقیق اندازه‌گیری کنند.

اگر شما یک فرد دورکار هستید این نرم‌افزار به تنهایی در نظم بخشیدن به نحوه زمانبندی شما و به شما در زمانبدی پیشنهادی دقیق‌تر برای پروژه‌های آینده شما کمک فراوانی می‌کند.

اگر شما یک فرد دورکار استخدامی هستید نیز این نرم‌افزار در بررسی زمان‌های انجام کارهای شما کمک می‌کند. این نرم‌افزار می‌تواند مشخص کند که کدام یک از کارهای شما بیشتر از وقت لازمه از شما زمان می‌گیرد و به شما برای زمانبندی بهتر کار‌های روزانه‌تان کمک می‌کند.

Google Drive

گوگل درایو

Google Drive یک نسخه ابری از ابزارهای Microsoft Office است که برای افراد دورکار بسیار کاربردی‌تر از نسخه Microsoft آن است. دلیل کاربردی‌تر بودن آن برای افراد دورکار بهتر کارکردن قابلیت‌های اشتراک‌گذاری محتوا در بین افراد است.

البته نکته منفی نیز در کار با ابن نرم‌افزار وجود دارد و آن نیاز به آنلاین بودن برای کار با Google Drive و Google Docs است.

Google Drive به افراد اجازه می‌دهد تا به صورت همزمان به ادیت یک فایل بپردازند و کاربران می‌توانند ادیت‌هایی که دیگران در فایل‌ها ایجاد می‌کنند را به صورت زنده ببینند.

نسخه رایگان این نرم‌افزار برای بسیاری از افراد دورکار کافی خواهد بود. این نسخه ۱۵ گیگابایت فضای کلود را به شما اختصاص می‌دهد و اگر نیاز به فضای بیشتری برای فایل‌های خود دارید می‌توانید با ارتقا به Google Suite به ارتقا میزان حافظه خود نیز بپردازید.

هدف اصلی افزایش بازدهی افراد دورکار است

این ابزارهای دورکاری می‌توانند به افزایش بازدهی شما به عنوان یک فرد دورکاری کمک کنند و این موضوع منافع بسیاری برای شما دارد.

این که بتوانید کارهای بیشتری را در زمان کمتری به انجام برسانید باعث می‌شود تا زمان بیشتری را بتوانید به انجام کارهای خود اختصاص دهید و نیاز به صرف زمان اضافه برای انجام کارها نداشته باشید.

برای بازدهی افراد دورکار علاوه بر ابزارهایی مه بر کار آن‌ها متمرکز می‌شود نکاتی مانند ارتقا دفتر کار خانگی و یا انتخاب بهترین فضای دورکاری نیز وجود دارد.

نظرات خود را ثبت کنید