close
نرم‌افزار

بهترین جایگزین زوم کدام است – ۴ اپلیکیشن جایگزین Zoom

بهترین جایگزین زوم
نرم افزار ویدئو کنفرانس زوم یکی از بهترین نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس است؛ اما به دلیل فیلتر بودن این نرم‌افزار در ایران و یا مشکلات امنیتی زوم در گذشته ممکن است تا نخواهید از این نرم‌افزار استفاده کنید. به همین دلیل در این مطلب به معرفی ۴ اپلیکیشن جایگزین زوم می‌پردازیم.

بهترین جایگزین زوم

۴ اپلیکیشنی که در این مطلب به عنوان جایگزین زوم به شما معرفی می‌کنیم دارای نسخه‌های رایگان و پولی با قیمت‌ها و قابلیت‌های مختلف‌اند؛ پس اگر تصمیم به استفاده از آن‌ها می‌گیرید در ابتدا نیازهای خود از یک نرم‌افزار ویدئو کنفرانس را بررسی کنید تا در صورت تهیه نسخه پولی یک نرم‌افزار، نسخه‌ای را تهیه کرده باشید که به نیاز‌های ارتباطی کسب و کار شما پاسخ دهد.

Google Meet (رایگان و پولی)

جایگزین زوم

این نرم‌افزار پرکاربردترین جایگزین زوم در حال حاضر در جهان است و در گذشته در قالب مجموعه نرم‌افزار G Suite ارائه می‌شد؛ اما با شیوع ویروس کرونا گوگل تصمیم به ارائه رایگان Google Meet پرداخته است تا کاربران بیشتری را به سمت نرم‌افزار ویدئو کنفرانس خود جذب کند.

به کمک این نرم‌افزار جایگزین زوم می‌توانید به برقراری جلسات ویدئو کنفرانس و حضور ۲۵۰ نفر به صورت همزمان بپردازید و یا با استفاده از تجهیزات ویدئو کنفرانس گروهی مانند ویدئو کنفرانس لاجیتک RALLY تعداد افراد بیشتری را نیز در جلسات حضور دهید.

همچنین می‌توانید جلسات خود را ضبط کنید و فایل آن‌ها را در Google Drive ذخیره کنید تا آن را در اختیار افرادی که قادر به حضور در جلسه نبودند نیز قرار دهید. همچنین می‌توانید با ارسال لینک به افرادی در خارج از مجموعه خود افرادی که می‌بایست در جلسه حضور داشته باشند را نیز به جلسه خود دعوت کنید.

اما توجه کنید که برای حضور در جلسه خود محدودیتی مانند یک رمز عبور نیز تعریف کنید تا از یکی از اشتباهات امنیتی ویدئو کنفرانس که باعث حضور افرادی که نباید در جلسه حضور پیدا کنند جلوگیری نمایید.

همچنین Google Meet با دیگر نرم‌افزارهای گوگل مانند Gmail نیز به خوبی کار می‌کند و حتی شما می‌توانید از بخش کناری نرم‌افزار Gmail خود به برقراری جلسه ویدئو کنفرانس بپردازید. گوگل همچنین قصد دارد تا با ارائه قابلیت‌هایی مانند قابلیت تغییر تصویر بک گراند ویدئو کنفرانس که یکی از پرطرفدارترین قابلیت‌های نرم‌افزار زوم است به بروزرسانی و ارتقا این نرم‌افزار، خصوصاً برای کاربردهایی مانند آموزش مجازی بپردازد.

Skype (رایگان)

ویدئو کنفرانس اسکایپ

یکی از قدیمی‌ترین و شناخته شده ترین نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس و جایگزین زوم نرم‌افزار اسکایپ است. این نرم‌‌افزار نیز دارای قابلیت حضور ۵۰ نفر در جلسه به صورت همزمان و عدم نیاز به اکانت برای حضور در جلسه و قابلیت پیوستن به جلسه تنها به کمک لینک را به کاربران خود ارائه داده است تا با نرم‌افزار زوم رقابت کند.

در این نرم‌افزار می‌توانید در هنگام صحبت افراد با دیگران در پنجره چت اسکایپ صحبت کنید، اما به جز این مورد این نرم‌افزار قابلیت‌های بسیاری در برابر زوم ندارد. اما رایگان بودن این نرم‌افزار و قابلیت استفاده از آن در سیستم‌عامل‌های Windows، MacOS، iOS و Android خود مزیت بزرگی برای بسیاری از کسب و کارها محسوب می‌شود.

برای آشنایی به کار با اسکایپ پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب ویدئو کنفرانس با اسکایپ را مطالعه نمایید.

Facebook Messenger Rooms (رایگان)

ویدئو کنفرانس با Messenger Rooms

غول شبکه‌های اجتماعی یعنی فیسبوک نیز به ارائه یک نرم‌افزار ویدئو کنفرانس جایگزین زوم پرداخته است. نرم‌افزار Messenger Rooms نام این اپلیکیشن است که به کمک آن می‌‌توانید به برقراری جلسات ویدئو کنفرانس با ظرفیت ۵۰ نفر و به مدت نا محدود بپردازید که در مقایسه با زوم با توجه به این نکته که زوم ظرفیت ۱۰۰ نفر را دارد اما جلسات آن محدودیت زمانی ۴۰ دقیقه‌ای را دارند.

همچنین ویدئو کنفرانس Messenger Rooms کاملاً رایگان است و بدون نیاز به اکانت فیس‌بوک و تنها به کمک لینک جلسه می‌توانید در جلسات ویدئو کنفرانس این نرم‌افزار شرکت کنید.

همچنین افرادی که جلسه را تشکیل داده‌اند این قابلیت را دارند تا در هر زمان افراد اضافی را از جلسه خود خارج کنند و اجازه دسترسی به آن‌ها را ندهند.

Microsoft Teams (رایگان و پولی)

جایگزین زوم

نرم‌افزار Microsoft Teams نیز یک نرم‌افزار جایگزین زوم است که نسخه پولی آن به شما قابلیت حاضر کردن ۳۰۰ نفر را در یک جلسه ویدئو کنفرانس به شما می‌دهد و برخلاف نرم‌افزار اسکایپ که توسط Microsoft خریداری شده‌است دارای قابلیت‌هایی کاربردی برای ویدئو کنفرانس مانند Screen Sharing و قابلیت ضبط و ذخیره جلسات ویدئو کنفرانس است.

همچنین تهیه نسخه پولی Microsoft Teams که با تهیه Office 365 انجام می‌شود به شما یک ترابایت فضای ابری در OneDrive را نیز می‌دهد.

این نرم‌افزار نسخه رایگان نیز دارد که قابلیت‌های کمتری را نسبت به نسخه پولی آن ارائه می‌‌دهد. اما با توجه به شیوع ویروس کرونا Microsoft به ارائه نسخه پولی این نرم‌افزار به صورت رایگان و به مدت ۶ ماه از زمان ثبت نام آن پرداخته است.

نظرات خود را ثبت کنید