close
اخبارنرم‌افزار

نرم افزار FaceTime به یک نرم‌افزار ویدئو کنفرانس تبدیل می‌شود

شرکت اپل طبق روال هر ساله در مراسم WWDC یا World Wide Developers Conference نسخه جدید سیستم‌عامل‌های خود برای تمام دستگاه‌های الکترونیکی ارائه شده را معرفی و از قابلیت‌های آن‌ها پرده‌برداری کرد. یکی از بخش‌های کلیدی مراسم WWDC 2021 اضافه شدن قابلیت‌های ویدئو کنفرانس به نرم‌افزار FaceTime بود که در ادامه به قابلیت‌های جدید این نرم‌افزار خواهیم پرداخت.

FaceTime چیست

نرم افزار FaceTime نرم‌افزار تماس تصویری درون سازمانی شرکت اپل است که اولین بار با معرفی iPhone 4 و iOS 4 به کاربران ارائه شد و یکی از اولین نرم‌افزارهای تماس تصویری تلفن همراه محسوب می‌شود.

facetime چیست

این نرم‌افزار تنها بر روی دستگاه‌های اپل که دارای سیستم‌‌عامل‌های این برند هستند قابل نصب و استفاده است.

نرم افزار FaceTime در سال ۲۰۱۷ و با ارائه شدن iOS 11 قابلیت‌هایی مشابه یک نرم‌افزار تماس تصویری گروهی یا ویدئو کنفرانس پیدا کرد و امسال با وجود نیاز سراسر جهان به برقراری جلسات گروهی برخی از قابلیت‌هایی که در نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس دیگر مانند ویدئو کنفرانس زوم به کاربران خود ارائه می‌دهند را دریافت کرد.

قابلیت‌های نرم افزار FaceTime در iOS 15

ویدئو کنفرانس facetime

نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس قابلیت‌های بیشتری نسبت به نرم‌افزارهای تماس تصویری دارند تا بتوانند در جلسات ویدئو کنفرانس که فضای رسمی‌تری دارند کنترل بیشتری نسبت به تصویر و صدای خود داشته باشند و حالا برخی از این قابلیت‌ها با ارائه شدن iOS 15 به همه‌گان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

نویز کنسلینگ ویدئو کنفرانس

شنیده شدن صدای محیط یک فرد در زمان صحبت او می‌تواند آزاردهنده باشد و به این دلیل نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس تلاش می‌کنند تا این صداها را در زمان ورود به میکروفون شما از بین ببرند تا صدای شما به صورت کاملاً واضحی درطرف دیگر تماس شنیده شود. اپل هم این قابلیت را با نام Noise Isolator به نرم افزار FaceTime خود اضافه کرده است و نحوه کار آن حذف کردن فرکانس‌های خارج از بازه فرکانسی صوتی صدای شماست.

این نوع از نویز کنسلینگ با نویز کنسلینگ مورد استفاده در هدفون‌ها تفاوت دارد، اما از لحاظ عملکرد، عملکرد تقریباً مشابهی دارد.

همچنین علاوه بر آن قابلیت Spatial Audio نیز به نرم افزار FaceTime اضافه شده است که علاوه بر حذف نویزهای اضافی از صدای شما قابلیت تشخیص موقعیت صدای شما به صورت ۳ بعدی هم در نرم افزار FaceTime وجود خواهد داشت.

تار کردن تصویر پس زمینه تماس

در گذشته شاهد حذف تصویر پس زمینه تماس تصویری در نرم‌افزارهای دیگر ویدئو کنفرانس برای جلوه بهتر تماس‌های تصویری رسمی بودیم. اما اپل تلاش کرده تا این کار را به سبک و سیاق خود به انجام برساند.

facetime در ios 15

اپل در گذشته قابلیتی را برای دستگاه‌های آیفون به نام Portrait Mode معرفی کرده بود که در هنگام عکس گرفتن نقاطی از تصویر که در تمرکز اصلی دوربین نبودند را تار تر از نقاط اصلی تصویر نمایش می‌داد که افکتی است که با استفاده از لنزهای دوربین سایز بزرگ به صورت طبیعی ایجاد می‌شود و جلوه خاصی به عکس شما می‌دهد.

اپل از این قابلیت برای جایگزین کردن حذف تصویر پس زمینه با تار کردن آن پرداخته است.

پشتیبانی نرم افزار FaceTime برای ویندوز و اندروید

با توجه به این که این نرم‌افزار تنها بر روی دستگاه‌های دارای سیستم‌عامل‌های اپل قابل نصب است و ممکن است بسیاری از افراد تنها به دلیل استفاده از تجهیزات متفاوت قابلیت حضور در این جلسات را نتوانند پیدا کنند اپل تصمیم به دسترسی دادن به افرادی که از دستگاه‌های ویندوزی و اندرویدی استفاده می‌کنند به نرم‌افزار ویدئو کنفرانس FaceTime گرفته‌است.

نرم افزار facetime

البته این دسترسی نسبتاً محدود است و شما همچنان نمی‌توانید تا نرم‌افزار را بر روی دستگاه خود نصب کنید؛ بلکه می‌توانید تا از طریق مرورگر اینترنت خود در این جلسات حضور پیدا کنید و از نرم‌افزار ویدئو کنفرانس FaceTime استفاده کنید.

به اشتراک گذاری موسیقی، ویدئو و صفحه نمایش در FaceTime

یکی از قابلیت‌های اصلی یک نرم‌افزار ویدئو کنفرانس قابلیت به اشتراک گذاری محتوای صفحه نمایش یا Screen Sharing است و اپل این قابلیت را به نرم افزار FaceTime خود به یک نرم‌افزار ویدئو کنفرانس اضافه کرده است.

نرم افزار ویدئو کنفرانس facetime

اما علاوه بر آن کاربران می‌توانند تا موسیقی درحال پخش خود در نرم‌افزار Music خود و فایل‌های ویدئویی را با دیگران در جلسات ویدئو کنفرانس FaceTime به اشتراک بگذارند.

 

در حال حاضر iOS 15 در اختیار توسعه دهندگان و در نسخه بتا قابل دسترسی است و با نصب این بروزرسانی می‌توانید تا به تمامی قابلیت‌های جدید نسخه جدید این سیستم‌عامل دسترسی پیدا کنید، اما این نسخه‌های بتا خصوصاً در نسخه‌های ۱ و ۲ خود مشکلات زیادی دارند و نصب آن‌ها توصیه نمی‌شود و توصیه می‌کنیم تا مقداری صبر داشته باشید تا نسخه عمومی این بروزرسانی برای همه‌گان ارائه شود و سپس به نصب iOS 15 بر روی دستگاه‌های همراه شخصی‌تان برای دسترسی به قابلیت‌های جدید نرم افزار FaceTime و دیگر قابلیت‌های جدید iOS 15 بپردازید.

در صورتی که سؤالی در رابطه با نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس و نرم‌افزار FaceTime دارید می‌توانید تا آن‌ها را در بخش نظرات ثبت کنید تا به آن‌ها پاسخ دهیم

نظرات خود را ثبت کنید