close
اخبار

هک شدن سرورهای Origin و دزدیده شدن ۷۸۰ گیگ از کد بازی‌ها

هک شدن سرورهای Origin

با هک شدن سرورهای Origin اطلاعات با ارزشی از جمله Source Code چندین بازی جدید را از شرکت بازی ساز Electoric Arts یا EA دزدیده‌اند.

هکر ها در این حمله Source Code چندین بازی مانند FIFA 21 و موتور بازی اختصاصی Frostbite را که پایه بسیاری از بازی‌های High-Profile است دانلود کرده‌اند.

این خبر ابتدا در سایت خبری Vice منتشر شد و به گزارش آن‌ها ۷۸۰ گیگابایت با هک شدن سرورهای Origin از این شرکت دزدیده شده‌است.

EA اعلام کرده‌است که به دیتا بازیکنان دستبردی زده نشده‌است.

شرکت EA یکی از بزرگترین شرکت‌های بازی سازی دنیا و صاحب سری‌های بازی بسیاری محبوبی مانند Battlefield، Star Wars: Jedi Fallen Order، Need for Speed و بسیاری دیگر از بازی‌هاست.

ریسکی برای بازیکنان وجود ندارد

در این حمله به اطلاعات بازیکنان دستبردی زده نشده‌است و دلیلی برای نگرانی افراد از اطلاعات شخصی‌شان وجود ندارد.

همچنین امنیت سیستماتیک خود را از زمان انجام این حمله و هک شدن سرورهای Origin بهبود داده است و این شرکت معتقد است که این اتفاق تأثیری بر نحوه کار این شرکت نخواهد داشت.

همچنین در این گزارش سایت خبری Vice اعلام می‌کند که اسکرین شات‌هایی از هکرها در حال فروختن این اطلاعات در فروم‌های هک را نیز مشاهده کرده‌است.

هکی ارزشمند

Source Code نسخه‌ای از نرم‌افزار کامپیوتری که بسیار ساده‌تر، خوانا‌تر از کد محصول نهایی است و می‌‌توان از این کد برای مهندسی معکوس قسمت‌هایی از محصول پرداخت.

به عنوان مثال موتور بازی Frostbite که هکرها ادعا دزدیدن آن و در دسترس داشتن کدهای آن را دارند یک موتور بازی بسیار قدرتمند و ابزاری بسیار کارامد است که بازی‌های بسیاری مانند FIFA تا Battlefield به کمک آن ساخته شده‌اند.

این Source Code برای توسعه دهندگان دیگر افرادی که به دنبال ایجاد تغییرات در بازی‌ها و یا به وجود آوردن کدهای رمز تقلب هستند ارزش بسیار زیادی دارد.

اما انتظار نمی‌رود تا هیچ یک از رقبای EA دست به استفاده از این کدها بگیرند.

در ماه نوامبر گذشته این افراد حمله‌ای به Capcom که توسعه دهنده بازی Street Fighter و Resident Evil هستند داشتند و اطلاعات شخصی حدود ۳۵۰،۰۰۰ نفر را به سرقت بردند.

همچنبن در ماه فوریه نیز حمله‌ای به توسعه دهنده بازی Cyberpunk داشتند که نتیجه آن به سرقت رفتن Source Code آن بازی و به مزایده گذاشته شدن آن در فضای آنلاین شد.

با این حمله و هک شدن سرورهای Origin و دسترسی به Source Code موتور بازی Frostbite تخمین زده می‌‌شود که این افراد تا به حال فایل‌ها و اطلاعاتی با ارزش ۷ میلیون دلار را به سرقت برده‌اند.

مطالب پیشنهادی:

نظرات خود را ثبت کنید