close
گیمینگ

گیم پد موبایل چیست؟ بهترین دسته بازی گوشی کدام است؟

گیم پد موبایل

در گذشته برای بازی در هر مکانی می‌بایست یک PSP یا Play Station Portable می‌داشتید؛ اما امروزه تنها با یک گیم پد موبایل و تلفن همراه خود می‌توانید در هر محیطی بازی کنید؛ اما آیا دسته بازی موبایل وسیله‌ای مناسب برای بازی موبایل است، این دسته‌ها چه انواع و قابلیت‌هایی دارند؟

انقلاب موبایل گیمینگ

امروزه دستگاه‌های موبایل و تلفن‌های همراه قدرت پردازشی بسیار بالایی دارند و برخلاف گذشته که بازی‌های موبایل بازی‌هایی از لحاظ گرافیکی و پردازش‌های بازی بسیار ساده بودند و به کنترل‌های ساده‌ای نیاز داشتند؛ امروزه بازی‌هایی مانند PUBG Mobile وجود دارند که گرافیکی در سطح کنسول‌های بازی دارند و به دلیل رقابت‌های بسیار بالا در آن‌ها کنترل‌های موجود بر روی صفحه نمایش جوابگوی سطح کنترل مورد نیاز افراد نیستند.

به همین دلیل شرکت‌های تولید کننده تجهیزات گیمینگ به ارائه کنترل‌ها و گیم‌پد‌هایی برای استفاده به همراه تلفن‌های همراه افتاده‌اند. این تصمیم باعث به وجود آمدن نوع جدیدی از تجهیزات جانبی موبایل به نام گیم پد موبایل یا دسته بازی موبایل شد که در ادامه به ارائه تلفن‌های همراه مخصوص گیمینگ نیز ختم شد.

تفاوت موبایل گیمینگ و عادی

اما بسیاری از افراد نمی‌خواهند تا کیفیت دوربین و ظاهر ساده و شکیل تلفن همراه خود را با دکمه‌های اضافی و نورپردازی RGB عوض کنند، در عین حال می‌خواهند تا در اوقات فراغت خود با دوستانشان به صورت آنلاین بازی کنند؛ اگر شما هم یکی از این افراد هستید خبر خوب این است که قابلیت‌هایی که برای گیمینگ نیاز دارید را می‌‌توانید با تهیه یک دسته بازی موبایل به دست آورید.

انواع دسته بازی موبایل

دسته‌های بازی موبایل تجهیزاتی هستند که دکمه‌های لمسی روی صفحه نمایش شما را با دکمه‌های فیزیکی جایگزین می‌کنند که انواع مختلفی دارند. این دسته‌ها با اشکال، قابلیت‌ها و تعداد دکمه‌های متفاوتی ارائه می‌شوند، اما به صورت کلی ۳ نوع مختلف دارند که در این مطلب با آن‌ها آشنا می‌شویم.

دسته باری موبایل

گیم پد موبایل دو تکه

این دسته‌های بازی ارزان ترین و ساده‌ترین دسته‌های بازی موبایل هستند که می‌‌توانید تهیه کنید و کار اصلی که انجام می‌دهند این است که روی تلفن همراه شما نصب می‌شوند و فشار قسمت طراحی شده نقطه‌ای از تلفن همراه شما را کلیک می‌کنند.

این دسته‌های بازی عملکرد خوبی در بازی دارند و به دلیل ابعاد بسیار کوچکشان بسیار قابل حمل هستند.

اما به دلیل حرکت کردن آن‌ها در حین بازی ممکن است از محل مورد نظر شما خارج شوند و نیاز به تنظیم دوباره آن‌ها داشته باشید که مطلوب نیست.

همچنین این دسته‌ها کمکی در راحت‌تر کردن گرفتن گوشی به شما نمی‌کنند و شما همچنان خود گوشی را در دست می‌گیرید.

اگر قصد تهیه این نوع از دسته بازی موبایل را دارید حتماً نظرات ثبت شده برای محصول مورد نظر خود را مطالعه کنید تا از کاربردی بودن آن‌ها اطمینان برقرار کنید.

گیم پد موبایل

 گیم پد موبایل

گیم پد موبایل بر خلاف دسته‌های بازی دو تکه دارای قسمتی هستند که موبایل شما درون آن به صورت ثابت قرار می‌گیرد و دکمه‌های ارائه شما جایگاه ثابتی دارند و در حین بازی که شما متمرکز بر اتفاقات بازی هستید و می‌خواهید یکی از این دکمه‌ها را فشار دهید دکمه حرکت نمی‌کند.

همچنین گیم پد موبایل می‌تواند دکمه‌های اضافی بیشتری را در اختیار شما قرار دهد و به دلیل این که تلفن همراه درون آن قرار می‌گیرد تا این که بر روی تلفن همراه شما نصب شود ارگونومی بسیار بهتری دارد و در حین بازی بسیار راحت‌تر خواهد بود.

نکته منفی در رابطه با این نوع دسته بازی بستن فضای دور تلفن همراه شما است که می‌توند باعث داغ کردن گوشی شما شود. اما دسته‌های بازی که فضای پشت تلفن همراه با باز می‌گذارند و یا دارای فن هستند تا تلفن همراه شما را خنک کنند نیز وجود دارند.

زمانی که قصد تهیه این نوع دسته بازی موبایل را دارید علاوه بر نظرات کاربران باید به این نکته و باز گذاشتن قسمت شارژر تلفن همراه و اگر تلفن همراه بسیار بزرگ یا کوچکی دارید به قابلیت کار دسته بازی با موبایل خود نیز توجه کنید.

دسته بازی موبایل

دسته بازی بلوتوثی موبایل

این دسته‌های موبایل توسط شرکت‌های حرفه‌ای ارائه دهنده تجهیزات گیمینگ ارائه می‌شوند و برخلاف نوع دیگر دسته‌ها به جای کلیک کردن بر روی دکمه‌های صفحه نمایش به صورت نرم‌افزاری جایگزین آن‌ها می‌شوند.

این نوع از دسته‌ها حرفه‌ای‌ترین نوع دسته بازی موبایل محسوب می‌شوند و البته به دلیل فناوری‌هایشان قیمت بالایی نیز دارند.

اما کیفیت ساخت بسیار بالاتر این تجهیزات نسبت به انواع دیگر دسته بازی موبایل نیز باید مدنظر قرار بگیرد.

همچنین ارائه شدن دکمه‌ها و جوی استیک‌ها به شما نسبت به بازی‌تان کنترل بسیار بیشتر و دقت بسیار بالاتری را ارائه می‌دهد و به صورت کلی این نوع از دسته‌ها بهترین نوع گیم پد موبایل یا دسته بازی موبایل محسوب می‌شوند؛ اما قیمت بالای آن‌ها باعث می‌شود تا بسیاری از افراد از تهیه آن‌ها اجتناب کنند.

جمع‌بندی

بازی‌های موبایل به نحوی طراحی شده‌اند تا کنترل‌ها را روی صفحه نمایش به شما ارائه دهند؛ استفاده از گیم پد موبایل یا دسته بازی گوشی یک ترفند است که شما می‌توانید مانند افرادی که به اتصال کیبورد و ماوس به PS4 می‌پردازند کنترل خود را نسبت به محیط بازی ارتقاء دهید و یک قدم از رقیبان خود جلوتر باشید.

مطلب پیشنهادی: ۷ ترفند بازی پابجی موبایل

1 دیدگاه

نظرات خود را ثبت کنید