close
گیمینگ

بهترین بازی ها برای فرمان بازی – برترین بازی های مسابقه‌ای شبیه‌ساز رانندگی

بهترین بازی ها برای فرمان بازی

ژانر بازی‌های اتوموبیلرانی و مسابقه‌ای علاوه بر بهتر کردن گرافیک و طبیعی‌تر جلوه دادن آن در حال واقعی‌تر کردن تجربه بازی خود نیز دارند و شما هم باید برای استفاده حداکثری از این بهبود به واقعی‌ترین روش ممکن آن‌ها را بازی کنید و این روش استفاده از یک فرمان بازی شبیه‌ساز است. اما بهترین بازی ها برای فرمان بازی کدام هستند و کدام بازی را بهتر است تا تهیه کنیم؟

بهترین بازی های شبیه‌ساز رانندگی

هر بازی را نمی‌توانید در هر کنسول یا دستگاهی بازی کنید و به این دلیل باید بهترین بازی ها برای فرمان بازی در پلتفرم خود را بشناسید تا بتوانید بیشترین استفاده را از فرمان بازی خود بکنید.

در این مطلب قصد داریم تا شما را با بهترین بازی‌های مسابقه‌ای در هر پلتفرم برای استفاده از فرمان‌های بازی شبیه‌ساز مانند لاجیتک G29 (برای PlayStation و PC) و لاجیتک G920 (برای Xbox و PC) آشنا کنیم تا شما را برای تهیه بازی بعدی‌تان راهنمایی کنیم.

فرمان‌های بازی حرفه‌ای‌تر و گران قیمت‌تر از این فرمان‌های بازی نیز وجود دارند؛ اما کاری که فرمان‌های بازی لاجیتک انجام می‌دهند ارائه سطح خوبی از شبیه‌سازی با دقت بالا با کمترین هزینه ممکن و بیشترین پشتیبانی در بازی‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید: شبیه ساز رانندگی چیست

Gran Turismo 7

پلتفرم‌ها: PS5, PS4

Gran Turismo بازی اتوموبیلرانی انحصاری و نمادین PlayStation است که در اولین نسخه خود نیز علاقه‌ای به سبک Arcade نداشت و همیشه تنها از فیزیک کاملا نزدیک به واقعیت و شبیه‌سازی در مسابقاتی که تنها در پیست‌های مسابقه واقعی در کشورهای مختلف جهان استفاده می‌کرد.

با گرافیک فوق‌العاده زیبا و واقعی، خصوصا در PS5، ماشین‌های متنوع از جدیدترین ماشین‌های جاده و مسابقه گرفته تا ماشین‌های محبوب برای تیونینگ و کلاسیک و حتی مسابقه‌ای قدیمی که کلاس‌بندی‌های متفاوتی دارند و مسابقات با سطح‌بندی‌های مختلف هیچگاه از این بازی خسته نخواهید شد.

زمانی‌هم که وارد دنیای تقویت و تیونینگ ماشین‌ها در این بازی می‌شوید تازه می‌بینید که به دنیای جدیدی در این بازی ورود کرده‌اید.

اگر تا به حال Gran Turismo بازی نکرده باشید، اولین باری که آن را بازی کنید احساس می‌کنید وارد عبادتگاه ماشین‌بازها شده‌اید.

اجرای این بازی با فرمان نه تنها لذت آن را دوچندان می‌کند، بلکه می‌تواند به بهبود مهارت‌های رانندگی شما در دنیای واقعی نیز کمک کند و به این دلیل Gran Turismo 7 یکی از بهترین بازی ها برای فرمان بازی، اگر که کنسول PlayStation دارید است.

بیشتر بخوانید: ماشین های کلاسیک Gran Turismo 7 و قیمت آن‌ها

F1 22

پلتفرم‌ها: PS5, PS4, Xbox, PC (Steam)

چه از قبل طرفدار مسابقات فرمول ۱ بوده باشید و چه از طریق برنامه Drive to Survive به F1 علاقه‌مند شده باشید، ورودی به دنیای فرمول ۱ از طریق بازی F1 22 ایده بدی نیست. این بازی شما را در سریع‌ترین و گران قیمت‌ترین ماشین‌های مسابقه در جهان قرار می‌دهد و روانه پیست‌های واقعی فصل فرمول ۱ می‌کند تا تلاش کنید در برابر دیگر رانندگان این ورزش رقابت کنید.

شما می‌توانید در این بازی تیم خودتان را داشته باشید و با رانندگانی مانند Verstappen, Hamilton, LeClerc و Norris رقابت کنید؛ البته در ابتدا تنها رقیبی برای تیم Haas خواهید بود، اما با پیشرفت در بازی می‌توانید به این مرحله برسید.

فیزیک بازی بسیار واقعی به نظر می‌رسد (رانندگی واقعی با ماشین فرمول ۱ چیزی نیست که هر کسی آن را تجربه کرده باشد و از این جهت مقایسه بازی با واقعیت دشوار است) و شما باید برای مسابقات خود درست مانند واقعیت استراتژی داشته باشید و در کنار آن از دیر ترمز کردن نترسید (ترمز‌های ماشین‌های فرمول یک خیلی قوی‌تر از ماشین‌های عادی هستند).

Forza Horizon 5

پلتفرم‌ها: Xbox, PC

Forza Horizon در مدت زمان نسبتا کوتاهی به یکی از پرطرفدارترین سری بازی‌های مسابقه‌ای در جهان تبدیل شد و نمی‌توان آن را در بین بهترین بازی ها برای فرمان بازی معرفی نکرد.

پنجمین بازی این سری در مکزیک است و مپ و جغرافیای بسیار جذابی از این کشور را با تنوع بسیار زیادی به نمایش گذاشته است. این که بگویید یک نقشه وسیع از کشوری ایجاد می‌کنید که تمام لوکیشن‌های داخل آن غیر واقعی هستند، اما کاملا حس واقعی بودن دارند یک حرف است، اما انجام دادن آن حرف دیگری است که کار هر کسی هم نیست و فورزا در این زمینه کاملا موفق بوده‌است.

مپ بزرگ و زیبای بازی یک بخش از تجربه لذت بخش آن و لیست متنوع و بلند بالا و در حال افزایش ماشین‌های این بازی بخش دیگریست.

همچنین با وجود Forza Motorsport 7 این بازی فیزیک و سبک رانندگی نزدیک به واقعیت دارد، اما میزان جدی بودن آن در شبیه‌سازی کامل مانند Forza Motorsport 7 یا Gran Turismo 7 نیست که تنها به دلیل سرد بودن لاستیک‌ها بعد از تعویض لاستیک چسبندگی کامل را نداشته باشید.

از نظر ما Forza Horizon 5 نقطه تعادل خوبی بین شبیه‌سازهای رانندگی مانند GT7 و بازی‌های سبک آرکید با جنبه تفریحی مانند Need for Speed ها است.

بیشتر بخوانید: سریع ترین ماشین Forza Horizon 5 با تیون و آپگرید درست

iRacing

پلتفرم‌ها: PC

مقداری به سمت تفریح و خوشگذارنی در بازی های ماشینی رفتیم، حالا درست به سمت دیگر و حتی شدیدتر از قبل برمی‌گردیم.

اگر در Forza Horizon 5 طوری رانندگی می‌کنید که انگار ماشینی که دستتان است را دزدیده‌اید، در iRacing باید طوری رانندگی کنید که انگار ماشین رئیس‌تان را قرض گرفته‌اید و اگر کوچکترین خطی روی آن بی‌افتد، اخراج که هیچ، دیگر جایی در این خوزه کاری شما را استخدام نخواهد کرد.

در iRacing هیچ سیستم کمک راننده، راهنمای مسیر و حتی Mini-Map هم وجود ندارد. اگر فکر می‌کردید Forza Motorsport 7 یا Gran Turismo 7 رانندگی واقعی را جدی گرفته بودند، یکبار iRacing را امتحان کنید تا ببینید که واقعا مهارت رانندگی دارید یا خیر.

تمرکز iRacing بر رانندگی خالص است و فیزیک بازی با شدت و تعصب زیادی واقعی است و برای این که بتوانید یک زمان خوب در مسابقه ثبت کنید یا حتی به رده‌های اول مسابقه‌ها نزدیک شوید باید واقعا پیست و ماشین خود را بشناسید.

به همین دلیل است که این بازی را کسی برای تفریح بازی نمی‌کند و کسانی که در لابی‌های این بازی وجود دارند کسانی هستند که تسلیم فیزیک بسیار دشوار این بازی نشده‌اند و با تمرین کردن در بازی بهتر شده‌اند.

بازی‌های آینده: The Crew Motorfest

پلتفرم‌ها: PS5, PS4, Xbox, PC

یکی از بازی‌های سال ۲۰۲۳ که در ۳ ماه آینده عرضه خواهد شد بازی The Crew Motorfest است. این بازی از نظر فیزیک بازی و مپ خود بسیار شبیه به Forza Horizon 5 است؛ با این تفاوت که برای PlayStation نیز ارائه می‌شود، مپ آن در هاوایی خواهد بود و امکان موتورسواری و پرواز با هواپیما هم در این بازی وجود خواهد داشت.

این بازی به تازگی معرفی شده و هنوز منتشر نشده‌است، اما با توجه به آنچه از بازی‌های قبلی The Crew دیده‌ایم و چیزی که از ویدئو گیمپلی این بازی مشخص است، یک بازی بسیار جذاب و یکی از بهترین بازی ها برای فرمان بازی خواهد بود.

همچنین این بازی اولین بازی خواهد بود که لامبورگینی جدید و جایگزین Aventador، یعنی Lamborghini Revuelto در آن وجود خواهد داشت.

برچسب‌ها : راهنمای بازی

نظرات خود را ثبت کنید