close
بهترین Stratagem های Helldivers 2

شناخت و استفاده درست از بهترین Stratagem های Helldivers 2 نیاز شما برای موفقیت و زنده ماندن در این بازی است؛ شما باید برای مقابله به دشمنان Super Earth از بهترین ابزار استفاده کنید.

چه به صورت یک اسکواد ۴ نفره وارد بازی شوید یا چه به صورت تنها، داشتن و استفاده از بهترین Stratagems در Helldivers 2 کمک زیادی به شما در جان سالم به در بردن می‌کنند.

برای کمک به شما در این مسیر این مطلب کاربردی را نوشته‌ایم تا علاوه بر معرفی بهترین Stratagems در Helldivers 2 به شما درباره این که Stratagems چی هستند و نحوه کارکرد و کاربرد Stratagems در Helldivers 2 به چه گونه است توضیح داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: بهترین اسلحه های Helldivers 2

Stratagem چیست؟

اگر زیاد Helldivers 2 را بازی کرده باشید، می‌دانید که به همراه داشتن Stratagem های مناسب کلید بقا و انجام ماموریت‌های بازی، با توجه به قابلیت‌ها و کاربردهایشان، هستند.

بسیاری از Stratagem ها قدرت تهاجمی یا پشتیبانی تاکتیکی را ارائه می دهند، و اغلب روش کاربری خاصی دارند و در شرایط ویژه‌ای کاربرد دارند.

به عنوان مثال، Eagle Smoke Strike یک دیواره دودی ایجاد می‌کند تا خط دید دشمن را مسدود کند و فرصتی را برای شما ایجاد کند که طرف مخالف را احاطه کنید، در حالی که Orbital Railcannon Strike یک تیر Railcannon با هدف گیری خودکار را به سمت بزرگترین هدف در نقطه‌ای که شما آن را نشانه گرفته باشید، شلیک می‌کند.

انواع Stratagem ها در Helldivers 2

با طیف گسترده‌ای از افکت‌ها و کاربری‌ها، Stratagem ها به چند دسته تقسیم می شوند – تهاجمی (Offensive)، دفاعی (Defenssive)، و تجهیزات (Supply) – و همه مشخصات خود را از نظر مدت زمانی که طول می‌کشد تا بتوانید از آن‌ها استفاده کنید، تعداد باری که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، زمان Cooldown یا مدت زمانی که طول می کشد تا بتوانید دوباره از آن استفاده کنید، دارند.

Offensive Stratagems – تهاجمی

Stratagem های تهاجمی و برای حمله (قرمز رنگ) گزینه اصلی برای انتقال دمیج بالا برای از بین بردن Terminid ها و اتوماتون‌ها است.

Defensive Stratagems – دفاعی

Stratagem های دفاعی (سبز) بیشتر مناسب ارسال پشتیبانی و تکنیک‌هایی برای دفاع از لوکیشن‌های خاص و جلوگیری از پیشروی موج دشمنان است.

Supply Stratagems – تجهیزات

Stratagem های تجهیزات (آبی) شامل ترکیبی از قابلیت‌های مرتبط با حمله، دفاع و یا هردو آن‌ها است که می‌توانند با طریق‌های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. می‌توان از آن‌ها برای پشتیبانی از خودتان یا هم تیمی‌هایتان استفاده کنید، می‌توانید با آن‌ها اسلحه سوم یا Support Weapon داشته باشید و…

بهترین Stratagems در Helldivers 2

انتخاب بهترین Stratagems در Helldivers 2 برای هر مرحله اهمیت زیادی دارد و با داشتن گزینه‌های فراوان برای این مورد، انتخاب بهترین آن‌ها برای یک لحظه یا موقعیت خاص ساده نیست.

برخی از Stratagems ها در Helldivers 2 در چندین مرحله می‌توانند کاربردی باشند، اما برخی از آن‌ها کاربری‌شان را در یک مرحله خاص نشان می‌دهند.

خصوصا زمانی که در یک تیم هستید، این که کدام یک از اعضای تیم شما کدام Stratagem ها را داشته باشد اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و باعث می‌شود انجام مراحل بازی با Difficulty یا سختی بالاتر، ساده‌تر شود؛ در عین حال بدون آن‌ها سریعا تبدیل به شام Terminid می‌شوید و یا زیر فشار فلز نیروهای Automaton له خواهید شد.

با اطلاع از این موارد، ما لیست‌هایی را از بهترین Stratagem های Helldivers 2 برای حمله، دفاع و Stratagem هایی که به شما تجهیزات می‌رسانند را تهیه کرده‌ایم.

با کلیک روی هر یک از گزینه‌های بالا به بخشی از صفحه می‌روید که آن‌ها را معرفی کرده‌ایم. بدانید که Stratagem هایی که در هر یک از این بخش‌ها معرفی کرده‌ایم با توجه نحوه کاربری و تاثیرگذاری آن‌ها در هر شرایط انتخاب شده‌اند.

همچنین بدانید که Stratagem هایی که در این مطلب معرفی نشده‌اید، بدون کاربرد نیستند، همچنین درباره برخی از Stratagem های کلی که خود بازی به شما می‌دهد نیز در این مطلب صحبتی نشده‌است.

بهترین Stratagem های Helldivers 2 برای حمله

  1. Eagle Airstrike/Cluster Bomb
  2. Orbital Precision Strike
  3. Eagle 500KG Bomb

برای انتخاب Stratagem در Helldivers 2 برای حمله گزینه‌های زیادی وجود دارد و هر یک می‌توانند کاربردهای کلی زیادی داشته باشند و امتحان همه آن‌ها ضرری نخواهد داشت؛ اما از نظر ما بهترین Stratagem ها برای حمله موارد بالا هستند.

Eagle Airstrike و Eagle Cluster Bomb

بهترین Stratagem حمله Helldivers 2

یکی از قوی‌ترین Stratagem های Helldivers 2 برای حمله Eagle Airstrike است که باعث می‌شود تا انفجارهای زنجیره‌ای و رندوم اتفاق می‌افتد، بدون آن که انمی خاص نشانه‌گیری شده باشد. این Stratagem زمان واکنش‌دهی بسیار کمی دارد و می‌تواند مدت زمان کوتاهی شما را از دست دشمنان‌تان آزاد کند و موج دشمنان در حال حرکت به سمت شما را ضعیف کند.

همچنین این انفجارها در یک خط ادامه پیدا می‌کنند و فقط در نقطه‌ای که انتخاب می‌کنید اتفاق نمی‌افتند.

اگر از این Stratagem خوشتان نمی‌آید یا به هر دلیلی نمی‌خواهید از آن استفاده کنید، Stratagem جایگزین ما برای آن Eagle Cluster Bomb است که به صورت مشابهی عمل می‌کند اما مقداری فشار بیشتری به دشمنان وارد می‌کند؛ در عوض ساختمان‌ها را مانند Eagle Airstrike خراب نخواهد کرد

به علاوه این که از Eagle Cluster Bomb می‌توانید قبل از این که نیاز به Reload داشته باشید، دو برابر Eagle Airstrike استفاده کنید.

Orbital Precision Strike

بهترین Stratagem های Helldivers 2

یکی از Stratagem های Helldivers 2 که بازی را با آن آغاز می‌کنید و همچنین یکی از بهترین آن‌ها که بهتر است همراه خود داشته باشید. در زمان استفاده از Orbital Precision Strike در زمان نشانه‌گیری آن باید توجه بیشتری داشته باشید، این یک انفجار بزرگ در نقطه‌ای که مشخص می‌کنید است و اگر اشتباه نشانه‌گیری کنید، ۱۰۰ ثانیه زمان Cooldown و استفاده از آن است.

این باعث می‌شود تا استفاده از این Stratagem برخلاف Stratagem های قبلی روی دشمنان متحرک دشوارتر شود؛ اما روش بسیار خوب و کاربردی برای از بین بردن ساختمان‌ها، لانه‌ها و سوراخ‌های Terminid ها و دشمنان قدرتمندتر است.

اما ممکن است بهتر باشد در مراحل جلوتر بازی این Stratagem را تغییر دهید، با وجود این که با آپگرید کردن آن می‌توانید زمان Call-in Time آن را به یک ثانیه برسانید، اما برای زمانی که «همین الان» نیاز به یک حمله هوایی دارید، این Stratagem مقداری ضعیف است.

Eagle 500KG Bomb

بهترین Stratagem ها در Helldivers 2

در نهایت با وجود این که از این Stratagem به عنوان بهترین Stratagem در Helldivers 2 یاد نمی‌کنیم، اما آن را به عنوان قدرتمندترین Stratagem در کل بازی می‌شناسیم؛ خصوصا با توجه به مقدار دمیجی که این Stratagem به دشمنان شما وارد می‌کند که برای از بین بردن دشمنان شما کاربرد فراوانی دارد.

این Stratagem یک انفجار بسیار قدرتمند است؛ اما برای دشمنان تعداد زیاد بسیار مناسب نیست.

بهترین Stratagem های دفاعی در Helldivers 2

  1. MD-6 Anti-Personnel Minefield
  2. A/MLS-4X Rocket Sentry
  3. E/MG-101 HMG Emplacement

MD-6 Anti-Personnel Minefield

بهترین Stratagem های دفاعی Helldivers 2

توصیه این Stratagem در Helldivers 2 برای ابتدای بازی مقداری زود است، اما MD-6 Anti-Personnel Minefield در زمان دفاع از دشمنان کوچک بسیار موثر است، اما در عین حال برای خودتان نیز بسیار خطرناک است، چرا که مین‌های آن با حرکات خودتان نیز ممکن است منفجر شوند. این یعنی چندین بار مرگ خودتان در بازی، احتال این اتفاق بالاست!

اما با این وجود این Stratagem برای دفاع از یک منطقه در مقابل موجی از دشمنان بسیار موثر و کاربردی است. احتمالا نتواند از پس بزرگترین حشرات و Automaton ها بر بیاید، اما می‌تواند آسیب جدی به دشمنان کوچکتر اما پر تعداد بزند.

A/MLS-4X Rocket Sentry

یکی دیگر از بهترین Stratagem های دفاعی در Helldivers 2 چندین Sentry Turret وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، از Machine Gun ها گرفته تا Mortar ها و موشک‌ها و…. با این وجود که هرکدام از آن‌ها می‌توانند در موقعیت‌های خاصی کاربرد داشته باشند، اما A/MLS-4X Rocket Sentry بهترین گزینه ما خواهد بود.

نه تنها این اثر زیادی روی دشمنان زره‌دار دارد، بلکه تمرکز اصلی آن بر حمله به انمی‌های بزرگتر است که باعث می‌شود تا دیگر Stratagem ها و اصلحه‌های شما برای دشمنان کوچکتر و ساده‌تر مورد استفاده قرار بگیرد.

E/MG-101 HMG Emplacement

این Stratagem بهتر است تا در مراحل دفاعی و یا زمانی که با تیم بازی می‌کنید و نه به تنهایی مورد استفاده قرار بگیرد، به این دلیل که در حال استفاده از این Stratagem در موقعیت خود قفل خواهید شد و نمی‌توانید حرکت کنید، اما همچنان جایگزین خوبی برای اصلحه‌های عادی شما خواهد بود و به شما این امکان را می‌دهد تا مهمات خود را ذخیره نگهدارید و در عین حال حجم زیادی از دشمنان نسبتا ضعیف را از بین ببرید.

بهترین Stratagem ها برای تجهیزات در Helldivers 2

  1. MG-43 Machine Gun/Stalwart MG
  2. Railgun
  3. B-1 Supply Pack

انتخاب Stratagem هایی که برای تجهیزات هستند مقداری پیچیده است به این دلیل که هر یک از آن‌ها دسته خاصی از تجهیزات را پوشش می‌دهند، از واحدهای دفاعی خودکار گرفته تا اسلحه‌هایی که به صورت Air-drop می‌توانید دریافت کنید و آن‌ها را به عنوان اسلحه سوم (Support) خود بردارید.

با این وجود چند اسلحه فوق‌العاده هستند که می‌توانید با Support Stratagem ها آن‌ها را درخواست کنید، به عنوان مثال می‌توانیم به دو رگبار اشاره کنیم: MG-43 و M-105 Stalwart هردو آنها برای نابود کردن ردیفی از انمی‌ها مناسب هستند.

MG-43 مقداری Recoil بیشتری دارد و استفاده از آن در زمانی که خودتان ثابت هستید بهتر است. M-105 Stalwart دمیج کمتری می‌دهد، اما سریع‌تر ریلود می‌شود و دقت بیشتری دارد.

از ابتدای بازی MG-43 باز است و می‌توانید از آن استفاده کنید، اما M-105 را در بازی باز خواهید کرد و سپس می‌توانید از آن استفاده کنید. اما هردو آن‌ها انتخاب‌های عالی به عنوان اسلحه شوم برای از بین بردن تعداد زیادی Terminid و Automaton در زمان کمی هستند.

RS-422 Railgun

اگر به دنبال اسلحه‌ای هستید که مقداری قدرت بیشتری داشته باشد، بهترین انتخابتان RS-422 Railgun خواهد بود. اسلحه‌ای که زمان کمی برای آماده شلیک شدن دارد و می‌تواند به زره‌های ضخیم‌تر دشمنان نیز نفوظ کند.

این اسلحه Level 20 است و باید مقداری بازی کنید تا بتوانید آن را در Loadout خود داشته باشید، اما اگر سیاره‌ها را در حین انجام مراحل بگردید ممکن است آن را روی زمان پیدا کنید.

بازیکنان دیگر ممکن است GL-21 Grenade Launcher را نیز پیشنهاد کنند که انتخاب بدی هم نیست،  GL-21 نمی‌تواند ماشین‌های زرهی یا سازه‌ها را از بین ببرد، اما برای بستن حفره باگ‌ها و از بین بردن دشمنان زره دار مناسب ایت و در هر خشاب آن تیر بیشتری از Railgun نیز وجود دارد و Charge-up هم ندارد و بلافاصله می‌توانید با آن شلیک کنید.

B-1 Supply Pack

اگر بیشتر به دنبال تجهیزات پشتیبانی هستید، B-1 Supply Pack روز به روز طرفداران بیشتری در بین بازیکنان این بازی پیدا می‌کند، خصوصا برای بازی‌های تیمی. این پک چند بسته مهمات اضافی به شما می‌دهد که شما و بازیکنان تیم‌تان را مجهز نگه می‌دارد.

با توجه به این که زمان Resupply Stratagem زمان Cooldown خود را با همه افراد یک Party به اشتراک می‌گذارد و تنها ۴ پک در آن موجود است، به ندرت تجهیزات و مهمات کافی برای مجهز کردن کل افراد در آن وجود دارد، خصوصا بعد از یک نبرد بزرگ.

اینجاست که Supply Pack به کار شما خواهد آمد و یک پشتیبانی عادی در آن لحظات حساس است که تیم شما نیاز به تجهیزات و مهمات دارد.

برچسب‌ها : Helldivers 2راهنمای بازی

نظرات خود را ثبت کنید