close
گیمینگ

ماوس پد گیمینگ چیست | چرا باید از ماوس پد مخصوص بازی استفاده کنیم

ماوس پد گیمینگ

کاربرد ماوس پد مشخص است و آن ایجاد سطحی مناسب برای کار با ماوس است، اما چرا برای کاری حداقل به ظاهر چنین ساده ماوس پد گیمینگ و مخصوص بازی وجود دارد؟ کاربرد یک ماوس پد گیمینگ چیست و چه تفاوتی با یک ماوس پد عادی دارد؟

ماوس پد مخصوص بازی چیست

ماوس پد گیمینگ چیست؟ یک ماوس پد گیمینگ می‌‌تواند به لاستیک‌های یک ماشین مسابقه شبیه باشد؛ حتی اگر شما سریع‌ترین ماشین در داشته باشید و بهترین راننده را در صندلی آن نشانده باشید اگر لاستیک‌های مناسب روی آن نداشته باشید نمی‌‌توانید تا بهترین عملکرد ممکن را از راننده از ماشین انتظار داشته باشید.

ماوس پد گیمینگ قطعه‌ای از مجموعه تجهیزات گیمینگ است که برخلاف استفاده از هدست گیمینگ بیشتر اوقات توسط گیمرهای عادی نادیده گرفته می‌شود، اما نباید این چنین باشد.

ماوس پد گیمینگ قطعه‌ای است که در زیر ماوس شما قرار می‌گیرد تا با ارائه دادن سطحی با شکل و جزئیات بالا به ردیابی سنسور ماوس کمک کند.

امروزه ماوس پدهای گیمینگ بسیاری با ویژیگی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی در بازار موجودند و تهیه یک ماوس پد مناسب برای بازی با توجه به این که علاوه بر بهبود عملکرد شما و ماوس‌تان در بازی راحتی حین بازی شما را افزایش می‌‌دهند فکر بدی نیست.

کاربرد ماوس پد گیمینگ چیست

الگو سطح ماوس پد گیمینگ

بزرگترین و مهم‌ترین کاربرد ماوس پد گیمینگ این است که سطح یکدست و منظم با الگوی ظاهری پیچیده‌ای دارند تا علاوه بر به وجود آوردن سطحی که اسکن آن برای سنسور ماوس ساده‌تر باشد ماوس شما ساده‌تر بتواند بر روی ماوس پد جابه‌جا شود.

داشتن سطحی با شکل الگو باعث می‌شود تا دقت ردیابی ماوس گیمینگ شما افزایش پیدا کند و ماوس شما دقیق‌ترین و چزئی‌ترین ردیابی را نسبت به حرکات دست شما داشته باشد و در بازی‌هایی که دقت و سرعت عمل بالا اهمیت زیادی دارد استفاده از یک ماوس پد گیمینگ احتمال خطا و اشتباه ردیابی کردن حرکات شما توسط ماوس را تا میزان زیادی کاهش می‌دهد.

ابعاد بزرگ ماوس پد گیمینگ

یکی از ویژگی‌های ماوس‌پدهایی گیمینگ داشتن ابعادی بزرگتر نسبت به ماوس پدهای عادی است؛ دلیل این امر این است که زمانی که شما در حال بازی هستید تمام تمرکز شما در محیط بازی است و با داشتن ماوس پدی با ابعاد بزرگ در حین بازی و حرکات ناگهانی و واکنش شما به محیط بازی ماوس شما از روی ماوس پد خارج نمی‌شود و تمرکز شما از بین نمی‌رود.

به صورت کلی ماوس پدهای گیمینگ ابعاد بزرگتری نسبت به ماوس پدهای عادی دارند، اما ماوس پدهای گیمینگ نیز خود ابعاد بسیار متفاوتی می‌توانند داشته باشند این ماوس پدها می‌توانند آن قدری بزرگ باشند که تمام سطح زیر ماوس و کیبورد و حتی بسته به اندازه میز کل سطح میز شما را پوشش دهند!

ماوس پد گیمینگ

جنس ماوس پد مخصوص بازی

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که یک ماوس پد گیمینگ می‌تواند داشته باشد جنس سطح آن است. ماوس پدهای گیمینگ می‌توانند دارای سطح سخت و پلاستیکی و یا سطح نرم یا پارچه‌ای باشند.

ماوس پدهایی که دارای سطح سخت هستند باعث می‌شوند تا ماوس بر روی آن‌ها به سادگی لیز بخورد و حرکت کند و سطوح پارچه‌ای باعث می‌شوند تا بعد از حرکت دادن ماوس بتوانید آن را ساده‌تر در جای خود نگه دارید.

هیچ کدام از این دو مدل برتری نسبت به یکدیگر ندارند و این که کدام حالت برای شما بهتر است به سلیقه و انتخاب خودتان بر می‌گردد.

همچنین استفاده از ماوس پد گیمینگ باعث افزایش عمر ماوس شما نیز می‌شود. ماوس‌ها در زیر خود پایه‌های لاستیکی دارند که سطح زیر ماوس را مقداری از روی سطح ماوس پد بلند می‌کند و بدون استفاده از یک ماوس پد این پایه‌ها با سرعت بیشتری سابیده می‌شوند و از بین می‌روند.

همچنین استفاده از یک ماوس پد گیمینگ در حین بازی و کار با ماوس محیطی را برای تکیه دادن دست شما فراهم می‌کند و باعث می‌شود تا در حین بازی احساس راحتی بیشتری داشته باشید و دیرتر از کار با ماوس احساس خستگی کنید.

 

جمع‌بندی

ویژگی‌های بالا اکثراً در تمام ماوس پدهای گیمینگ وجود دارند؛ البته برخی از ماوس پدها در داشتن این ویژگی‌ها مقداری تفاوت دارند و بهترین ماوس پد گیمینگ و مخصوص بازی برای همه وجود ندارد و اگر شما قصد تهیه یک ماوس پد گیمینگ دارید باید تا با توجه به نحوه استفاده خود از ماوس و ویژگی‌های ماوس گیمینگ و میز خود به انتخاب و تهیه یک ماوس پد مخصوص بازی بپردازید.

اگر سوالی در رابطه با ماوس پدهای گیمینگ و مخصوص بازی دارید می‌توانید تا آن را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به شما پاسخ دهیم.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید ماوس گیمینگ

نظرات خود را ثبت کنید