close
گیمینگ

کاربرد هدست گیمینگ چیست؟ آیا برای بازی به هدست گیمینگ احتیاج داریم؟

کاربرد هدست گیمینگ

استفاده از یک هدست گیمینگ خوب در داخل و خارج بازی قابلیت‌هایی را به شما ارائه می‌‌دهد که نمی‌‌توان به سادگی از آن‌ها چشم پوشی کرد. در این مقاله قصد داریم تا با کاربرد هدست گیمینگ در حین بازی آشنا شویم.

کاربرد هدست گیمینگ چیست؟

هدست گیمینگ دو ویژگی اصلی دارد که اسپیکرهای کامپیوتر شما ندارند و آن‌ها:

  1. پخش صدا به صورت مستقیم درون گوش شما
  2. ارائه میکروفون برای در تماس بودن با هم تیمی‌هایتان

ویژگی اول زمانی که در نیمه شب قصد دارید تا به بازی با دوستانتان بپردازید و مزاحم اطرافیانتان نباشید کاربرد دارد و ویژگی دوم مفهوم بودن صحبت‌های شما در حین بازی را ساده‌تر می‌کند.

اما ممکن است تا با خود فکر کنید که این ویژگی‌ها را یک هدست عادی یا یک هدست اداری هم به شما ارائه می‌دهند؛ پس چرا باید یک هدست گیمینگ برای بازی تهیه کنیم؟

تفاوت هدست گیمینگ با هدست‌های دیگر

هدست‌های حرفه‌ای و بسیار گران‌قیمتی در بازار موجودند که امکانات بسیاری را در دسترس شما قرار می‌دهند؛ اما همچنان گیمرها ترجیح به استفاده از هدست گیمینگ دارد؛ چرا؟

تفاوت‌های یک هدست گیمینگ با یک هدست حرفه‌ای در راحتی، کیفیت صدا و کیفیت میکروفون است. هدست‌های حرفه‌‌ای مخصوص گوش دادن به موسیقی برای استفاده در طول یک بازه زمانی محدود و بین ۱ تا ۲ ساعت طراحی شده‌اند؛ اما هدست‌های گیمینگ برای استفاده‌های بسیار طولانی بدون ایجاد خستگی و کوفتگی در ناحیه گوش طراحی شده‌اند.

هدفون دارای نویز کنسلینگ

هدست‌هایی مانند هدست Sony WH1000-XM4 و Bose QuietComfort 700 از کیفیت صدای بسیار بالایی برخوردارند و حتی از قابلیت‌هایی مانند نویز کنسلینگ پشتیبانی می‌کنند. اما آیا هدست‌های گیمینگ کیفیت صدای بهتری دارند؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم با توجه به کاربردهای مختلف این دسته از هدست‌ها تمرکز صدای آن‌ها نیز باید تا بر موارد متفاوتی باشند؛ به عنوان مثال هدست‌های گیمینگ برای قابلیت شبیه‌سازی صدای انفجار در حین بازی از درایورهای بزرگتری استفاده می‌کنند و بیس قدرتی‌تر و عمیق‌تری دارند.

کاربرد هدست گیمینگ

با توجه به این که هدست سونی با توجه به بیس نرم و عمیق شناخته می‌شود اما به دلیل کوچک‌تر بودن اندازه درایور به هیچ عنوان توان ایجاد بیسی مانند هدست گیمینگ لاجیتک G935 را ندارد. این هدست‌ها بر داشتن تفکیک صدای بالا و شفافیت صدای بسیار بالا تمرکز دارند.

همچنین هدست‌های گیمینگ قابلیت‌های متفاوتی را بر اساس کاربرد آن‌ها در بازی ها مانند قابلیت DTS Headphone:X را ارائه می‌‌دهند.

قابلیت هدست گیمینگ

همچنین کیفیت میکروفون تماس در هدست‌هایی به جز هدست‌های اداری که برای حضور در جلسات ویدئو کنفرانس و هدست‌های گیمینگ که در بازی‌ها مورد استفاده می‌گیرند تمرکز سازنده این هدست‌ها نیست و با توجه به این که میکروفون آن‌ها از کیفیت کافی برای پاسخ به تماس‌های تلفنی را دارند اما به هیچ عنوان برای این کار بهینه‌سازی نشده‌اند.

هدست گیمینگ و اداری میکروفون را به صورت مستقیم در کنار صورت شما قرار می‌دهند تا صدای شما را بدون هیچگونه افت کیفیت دریافت کنند؛ در حالی که هدست‌های دیگر تلاش می‌کنند تا میکروفون داخلی هدست را به صورتی در هدست قرار دهند تا مخفی باشد و دیده نشود.

جمع‌بندی

هدست گیمینگ از لحاظ ویژگی‌های کلی بسیار شبیه به دیگر انواع هدست‌ها است اما قابلیت‌هایی را به شما ارائه می‌دهد که در حین بازی کاربردی خواهند بود. اگر قصد دارید تا مانند یک گیمر حرفه‌ای بازی کنید و به استریمینگ بازی خود بپردازید هدست گیمینگ می‌تواند یکی از مهم‌تری تجهیزات گیمینگ شما باشد؛ اما اگر به صورت تفریحی و با دوستانتان بازی آنلاین انجام می‌دهید نیازی به تهیه یک هدست گیمینگ ندارید و اگر هدست یا هندزفری با کیفیت مناسب دارید می‌‌توانید با استفاده از آن‌ها آگاهی خود را نسبت به محیط اطرافتان بهبود ببخشید و با دوستانتان در ارتباط باشید.

مطلب پیشنهادی: کسب درآمد از استریمینگ

نظرات خود را ثبت کنید