close
تجهیزات گیمینگ

زمانی که صحبت از بهبود عملکرد در بازی‌ها می‌شود تجهیزات گیمینگ بعد از مشخصات کامپیوتری که از آن استفاده می‌کنید، دومین اولویت را در داشتن یک ستاپ گیمینگ با عملکرد بالا دارند. تجهیزاتی گیمینگ مانند ماوس و کیبورد گیمینگ از بین تمام این تجهیزات بیشترین تأثیر را در بهبود عملکرد شما در بازی و لذت از بازی که انجام می‌دهید را دارند.

در کامپیوترها کیبورد و ماوس دستگاه‌های اصلی کنترل شما هستند و شما به کمک این تجهیزات به بازی می‌پردازید. بازی‌هایی که مانند بازی‌های دستگاه‌های همراه از فناوری صفحات لمسی استفاده می‌کنند محدودیت‌هایی در میزان کنترلی که در محیط بازی به شما می‌دهند دارند و ترکیب قدیمی ماوس و کیبورد بدون شک همیشه فناوری صفحات لمسی را در بازی شکست خواهد داد.

لاجیتک g703

ماوس گیمینگ

در اکثر بازی‌های کامپیوتری و حتی کارهای روزانه با کامپیوتر مانند گشت و گذار در اینترنت ماوس شما وسیله اصلی است که با آن کار می‌کنید و در بازی‌ها به کمک ماوس محیط اطراف خود را کنترل می‌کنید و پر استفاده ترین ابزار شما در حین بازی ماوس شما خواهد بود؛ پس سرعت واکنش شما به محیط اطراف، حمله و کنترل شما نسبت به ماوس اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر از تجهیزات گیمینگ مانند یک ماوس گیمینگ استفاده نمی‌کنید کندی ماوس در انجام دستورات شما و وزن بالای ماوس‌های عادی بعد از مدتی آزار دهنده خواهد شد.

به همین دلیل داشتن یک ماوس گیمینگ با بدنه ارگونومیک که در دست راحت باشد و سنسورهایی با دقت ردیابی و سرعت عملکرد بالایی داشته باشند در بازی‌های جنگی از مهم‌ترین تجهیزات گیمینگ تلقی می‌شود. استفاده از یک ماوس گیمینگ مناسب می‌تواند تفاوت بین شکست و پیروزی شما در رقابت‌های آنلاین باشد.

مطلب پیشنهادی: راهنمای ماوس گیمینگ

کیبورد لاجیتک G Pro

کیبورد گیمینگ

به حالت مشابهی کیبورد گیمینگ قابل اعتماد نیز در همه بازی‌ها از تجهیزات گیمینگ مورد نیاز به حساب می‌آید. برای بازی به کیبوردی احتیاج خواهید داشت که ضرب و شتم و آزار و اذیت زیادی را از طرف شما متحمل شود و در آن لحظات حیاتی همچنان در انجام کار خود به مشکل بر نخورد.

دکمه‌های کیبوردهای گیمینگ با این هدف ساخته می‌شوند تا در لحظه لمس شما فعال شوند و مانند کیبوردهای عادی برای کلیک نیازی به فشرده شدن کامل دکمه نداشته باشند تا شما بتوانید با بیشترین سرعت ممکن دستورات مورد نظر خود را فعال کنید و مانند ماوس گیمینگ کیبوردها نیز نیاز به داستن طراحی مناسب با ارگونومیک دست داشته باشند. در این صورت بعد از بازی طولانی مدت در دست خود احساس درد و خستگی نخواهید داشت.

مطلب پیشنهادی: تفاوت کیبورد گیمینگ و عادی

جمع‌بندی

با استفاده از تجهیزات گیمینگ با کیفیت و حرفه‌ای می‌توانید تا بهترین عملکرد را با توجه به توانایی‌های خود در بازی‌ها داشته باشید و بیشترین لذت را از انجام آن بازی‌ها ببرید.

کاربرد تجهیزات گیمینگ در بازی‌ها در از بین بردن کندی و ضعف تجهیزات جانبی کامپیوتر عادی در انتقال دستورات شما به فضای کامپیوتر است و به شما در بهبود توانایی شما در انجام بازی‌ها کمک می‌کند.