close
بررسی محصولاتگیمینگ

راهنمای خرید ماوس گیمینگ و معرفی برترین ماوس‌های گیمینگ ۲۰۲۱

خرید ماوس گیمینگ

استفاده از یک ماوس گیمینگ در بازی‌ها می‌تواند عامل پیروزی یا باخت شما شود و زمانی که صحبت از بازی‌های آنلاین رقابتی می‌شود یک ماوس ساده و ارزان قیمت نمی‌تواند دقت کافی و سرعت عمل مناسب را به شما ارائه دهد. با توجه به این که خرید یک ماوس گیمینگ و استفاده از آن مهارت‌های شما را در بازی بهبود نمی‌بخشد اما به آن‌ها اجازه می‌دهد تا پیشرفت کنند و بعضی وقت‌ها نتیجه خود را در بازی به دوستانتان نمایش دهد. با خواندن این راهنمای خرید ماوس گیمینگ خواهید توانست تا ماوس گیمینگی مناسب برای نیازهای خود تهیه کنید.

خرید ماوس گیمینگ مناسب

اگر قصد خرید یک ماوس گیمینگ را دارید ۳ نکته وجود دارد که باید به آن‌ها در زمان انتخاب یک ماوس گیمینگ به آن‌ها توجه کنید: طراحی، قابلیت‌ها و قیمت. در این راهنمای خرید ماوس گیمینگ به توضیح این موارد و معرفی برترین ماوس‌های گیمینگ می‌پردازیم.

طراحی ماوس گیمینگ

می‌توان گفت طراحی یک ماوس مهم‌ترین ویژگی آن به حساب می‌آید، این مورد در رابطه با هر نوع ماوس صدق می‌کند. زیرا راحتی ماوس در دست و زمان کار با آن بیشتر از هر قابلیت دیگری اهمیت دارد.

پیشنهاد می‌کنیم تا در صورت امکان مدل‌های مختلف ماوس را از نزدیک ببینید و آن‌ها را در دست بگیرید تا ببینید که آیا ماوس انتخابی شما در دستتان راحت است یا خیر؛ اگر نمی‌توانید تا این ماوس‌ها را از نزدیک ببینید بررسی کنید که آیا با ماوس‌های گیمینگ بزرگتر راحت‌تر می‌توانید کار کنید یا ماوس‌های کوچکتر، آیا با ماوس‌هایی که دارای بدنه نسبتاً صافی هستند راحت‌ترید یا ماوس‌هایی که پشت خمیده‌ای دارند، آیا می‌خواهید تا ماوس گیمینگتان دکمه‌‌های فراوانی داشته باشد یا خیر.

این‌ها مواردی هستند که باید در زمان خرید ماوس گیمینگ از آن‌ها مطلع باشید تا بتوانید مناسب‌ترین ماوس گیمینگ را برای خود تهیه کنید.

همچنین ماوس‌های گیمینگ بر دو پایه اساسی نیز طراحی می‌شوند که به ماوس قابلیت استفاده شدن به همراه هر دو دست را می‌دهد یا به نحوی طراحی می‌شود که مخصوص استفاده به همراه دست راست شما خواهد بود.

به ماوس‌هایی که قابلیت استفاده با هردو دست را دارند اصطلاحاً ماوس‌های Ambidextrous گفته می‌شود که بدنه آن‌ها طراحی متقارنی دارد تا افرادی که با دست چپ با ماوس کار می‌کنند نیز بتوانند از این ماوس‌ها استفاده کنند.

ماوس‌هایی که مختص استفاده دست راست هستند به ماوس‌های Ergonomic مشهور هستند و طراحی کلی و چینش دکمه‌های آن‌ها به صورتی است که با دست چپ نمی‌‌توانید از این ماوس‌ها استفاده کنید.

قابلیت‌های ماوس گیمینگ

در زمان خرید ماوس گیمینگ با توجه به بازی‌هایی که انجام می‌دهید و انتظاراتی که از ماوس خود دارید باید به قابلیت‌هایی که ماوس گیمینگ شما ارائه می‌دهد نیز توجه کنید.

با توجه به این که ماوس‌های گیمینگ برای بازی طراحی و ساخته می‌شوند تفاوت‌هایی با ماوس‌های عادی دارند، می‌توانید تا این تفاوت‌ها را به صورت کامل در مطلب تفاوت ماوس گیمینگ و عادی مطالعه کنید. اما این تفاوت‌ها و قابلیت‌های اضافه‌تر ماوس‌های گیمینگ علاوه بر بازی می‌توانند در انجام برخی از کارها نیز به شما کمک کنند و به کار شما سرعت دهند.

قابلیت‌ها در خرید ماوس گیمینگ تأثیر بسیاری دارند و دلیل آن بالاتر رفتن قیمت ماوس‌های گیمینگ با اضافه شدن قابلیت‌های آن‌ها است.

تعداد دکمه‌های ماوس، نورپردازی RGB، وایرلس بودن ماوس، قابلیت تغییر وزن، دقت سنسور اپتیکال و سرعت عملکرد ماوس در واکنش به حرکات شما از مواردی هستند که باید به آن‌ها در انتخاب و خرید ماوس گیمینگ مناسب به آن‌ها توجه کنید.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که بسیاری از افرادی که اولین ماوس گیمینگ خود را تهیه می‌کنند نیازی به تهیه ماوس‌های گیمینگ حرفه‌ای را ندارند و تنها داشتن چندین دکمه قابل تنظیم اضافی و دقت ردیابی سنسور تا ۴۰۰۰ DPI جوابگوی نیازهای آن‌ها خواهد بود.

معرفی برترین ماوس‌های گیمینگ ۲۰۲۱

لاجیتک g502

Logitech G502 LIGHTSPEED

بهترین ماوس گیمینگ

نقاط مثبت:

  • طراحی راحت
  • دکمه‌های بزرگ با چینش هوشمندانه
  • پشتیبانی نرم‌افزار با قابلیت‌های فراوان

نقاط منفی:

  • برای افرادی که دست بزرگی دارند و ماوس را با کف دست خود کنترل می‌کنند توصیه نمی‌شود

ماوس گیمینگ لاجیتک G502 LIGHTSPEED یکی از کامل‌ترین ماوس‌های گیمینگی است که می‌‌توانید تهیه کنید. طراحی جذاب و ارگونومیک این محصول بسیار در دست راحت است و با استفاده طولانی مدت از آن احساس خستگی نخواهید کرد.

همچنین نرم‌افزار Logitech G HUB به شما قابلیت تنظیم کارکرد دکمه‌ها و تعریف دستورات سفارشی را می‌دهد و می‌توانید تا چندین پروفایل تنظیمات برای این ماوس ست کنید تا هر بازی تنظیمات مربوط به خود را بر روی ماوس داشته باشد.

این ماوس گیمینگ یکی از معدود ماوس‌های گیمینگی است که دارای ارتباط وایرلس بدون لگ و کندی است، اما به این دلیل قیمت نسبتاً بالایی دارد.

اگر قصد خرید ماوس گیمینگ لاجیتک G502 LIGHTSPEED را دارید اما نگران قیمت آن هستید می‌توانید به ماوس لاجیتک G502 HERO نیز نگاهی بیندازید که تمام قابلیت‌های G502 LIGHTSPEED را در یک ماوس سیمدار به شما ارائه می‌‌دهد.

ریزر deathadder v2

Razer DeathAdder V2

بهترین ماوس گیمینگ همه‌کاره

نقاط مثبت:

  • طراحی راحت
  • عملکرد عالی ماوس

نقاط منفی:

  • طراحی مشابه مدل قبلی
  • نرم‌افزار قدیمی

ماوس گیمینگ Razer DeathAdder V2 جدیدترین نسخه لاین DeathAdder از برند ریزر است که اولین بار محصول این سری در سال ۲۰۰۶ به بازار عرضه شد. این ماوس دارای طراحی ارگونومیک و راحت در دست است و دکمه‌های قابل تنظیم زیادی دارد.

هیچ نکته منفی در رابطه با این ماوس به غیر از نرم‌افزار آن نمی‌توان گفت؛ نرم‌افزار این ماوس مقداری قدیمی است و با توجه به عملکرد خوبی که دارد اما قابلیت‌هایی که برخی دیگر از ماوس‌های گیمینگ دارند را نمی‌تواند به شما ارائه دهد.

اما اگر به دنبال خرید ماوس گیمینگ مناسبی هستید که بتوانید برای همه‌کارهای خود از آن استفاده کنید حتماً ماوس Razer DeathAdder V2 را مدنظر داشته باشید.

اگر هم به دنبال ماوس کوچکتر با قابلیت‌های مشابه هستید پیشنهاد می‌کنیم تا ماوس Razer DeathAdder V2 Mini و اگر به دنبال ماوس وایرلس هستید ماوس Razer DeathAdder V2 Pro را نیز بررسی کنید.

لاجیتک G300s

Logitech G300s

بهترین ماوس ارزان قیمت

نقاط مثبت:

  • کیفیت ساخت بالا نسبت به ماوس‌های هم رده
  • دارای ۹ دکمه قابل تنظیم
  • طراحی Ambidextrous و مناسب استفاده با هر دو دست

نقاط منفی:

  • بازه DPI نسبتاً محدود
  • محدودیت نورپردازی RGB به ۷ رنگ

ماوس لاجیتک G300s ماوس گیمینگ پایین رده این برند محسوب می‌شود که قیمت بسیار پایین‌تری نیز نسبت به مدل‌های دیگر دارد اما قیمت پایین‌تر این محصول به دلیل عدم وجود کیفیت ساخت پایین این دستگاه نیست.

این ماوس گیمینگ قابلیت‌هایی را به کاربران ارائه می‌دهد که در یک ماوس گیمینگ انتظار می‌رود، اما مانند ماوس‌های گیمینگ حرفه‌ای و گران قیمت این قابلیت‌ها را تا اوج آنچه فناوری اجازه می‌دهد پیش نمی‌برد.

۹ دکمه قابل تنظیم و سنسور اپتیکال با ماکسیموم ۲۵۰۰ DPI برای اکثر افرادی که می‌خواهند تا اولین ماوس گیمینگ خود را بخرند کافی است در صورتی که ماوس‌های گیمینگ گران قیمت با سنسورهای اپتیکال بالای ۱۰۰۰۰ DPI را تهیه کنند نخواهند توانست تا از قابلیت‌های آن‌ها به صورت کامل استفاده کنند. به همین دلیل در این راهنمای خرید ماوس گیمینگ به شما پیشنهاد می‌کنیم تا اگر به صورت حرفه‌ای بازی نمی‌کنید و در رقابت‌های آنلایت شرکت نمی‌کنید هزینه اضافی بابت تهیه ماوس‌های گیمینگ فوق‌حرفه‌ای نپردازید.

در ویدئوی زیر می‌توانید تا بررسی ماوس گیمینگ لاجیتک G300s را نیز مشاهده کنید.

در صورت نیاز به راهنمایی یا طرح سؤال می‌توانید تا در بخش کامنت‌ها سؤال خود را مطرح کرده تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.

1 دیدگاه

نظرات خود را ثبت کنید