close
اخبار

هدست یا میکروفن ، کدام برای ویدئو کنفرانس و استریمینگ مناسب‌ترند؟

هدست یا میکروفن

زمانی که قصد حضور در یک جلسه ویدئو کنفرانس یا شروع استریمینگ را دارید نیاز دارید تا صدای خود را با تجهیزاتی بهتر از میکروفن داخلی لپتاپ خود صدابرداری کنید تا کیفیت صدای بهتری داشته باشید. اما برای این کار کدام وسیله را برای صدابرداری انتخاب می‌کنید؟ هدست یا میکروفن؟

هدست یا میکروفن ؟

ویدئو کنفرانس

در جلسات ویدئو کنفرانس نیازی به داشتن بهترین کیفیت صدای ممکن ندارید و اگر لپ تاپ مناسب ویدئو کنفرانس داشته باشید که خود میکروفن داخلی با کیفیتی داشته باشد نیازی به استفاده از این تجهیزات نخواهید داشت.

هدست یا میکروفن

اما همچنان ممکن است تا نخواهید تا صدای محیط تماستان در محیط اطراف پخش شود، به همین دلیل استفاده از یک هدست اداری مناسب که دارای میکروفون با کیفیتی نیز باشد توصیه می‌شود.

و اگر در حال حاضر هدستی را دارید می‌‌توانید تا از آن برای حضور در جلسات ویدئو کنفرانس استفاده کنید، بیشتر هدست‌ها میکروفن‌هایی با کیفیت مناسب دارند، اما اگر نیاز به تهیه هدست برای جلسات ویدئو کنفرانس خود دارید هدست‌هایی وجود دارند که میکروفن آن‌ها دارای میکروفن نویز کنسلینگ هستند که باعث می‌شود تا صدای محیط اطراف شما از طریق میکروفن وارد تماس نشوند و صدای شما با شفافیت بیشتر و بدون وجود نویز برای دیگران ارسال شود.

استریمینگ

اگر به استریمینگ می‌پردازید می‌خواهید تا صدای خود را با کیفیت بالایی در اختیار دیگران قرار دهید؛ به همین دلیل نیاز به میکروفن با کیفیتی دارید.

اگر استریمینگ بازی کامپیوتری می‌پردازید بهتر است تا از یک هدست استفاده کنید تا با توجه به این نکته که در حال بازی هستید بتوانید تا صدای محیط بازی را نیز به خوبی بشنوید. تهیه یک هدست گیمینگ مناسب در ادامه مسیر می‌تواند یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که برای استریمینگ بازی و گیمر شدن تهیه می‌کنید باشد.

هدست گیمینگ

هدست‌های گیمینگ فناوری‌های مخصوصی برای بهبود بازی شما دارند و دارای میکروفن‌های با کیفیتی برای در ارتباط بودن با هم تیمی‌هایتان هستند که از این میکروفن برای صدابرداری نیز می‌توانید استفاده کنید.

در صورتی که موضوع استریمینگ شما چیزی به غیر از بازی‌های کامپیوتری است می‌توانید از هر هدست یا هندزفری برای مانیتور کردن صدای خود استفاده کنید، اما پیشنهاد می‌کنیم تا میکروفن جداگانه‌ای تهیه کنید تا از کیفیت بالای صدابرداری آن استفاده کنید.

میکروفون حرفه ای

دقت کنید که برای این کار نیازی به تهیه میکروفن‌های حرفه‌ای گران قیمت ندارید و در سایت‌های خرید اینترنتی می‌توانید تا میکروفن‌های یقه‌ای با قیمت مناسبی را تهیه کنید که کیفیت صدای بسیار مناسبی را در اختیاز شما قرار می‌دهند.

تهیه میکروفن‌های حرفه‌ای مشکلی ندارد، اما به شما می‌گوییم که نیاز به تهیه این تجهیزات بسیار گران قیمت ندارید.

میکروفون یقه ای

در صورتی که سؤالی در رابطه با تجهیزات صدابرداری برای استریمینگ و ویدئو کنفرانس دارید و نمی‌دانید که بین دست یا میکروفن کدام را انتخاب کنید می‌توانید تا سؤال خود را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.

مطلب پیشنهادی: آیا برای ویدئو کنفرانس نیاز به میکروفون دارید؟

1 دیدگاه

نظرات خود را ثبت کنید