close
نرم‌افزار

بهترین سایت های نمایش فیلم و سریال در ایران در سال ۱۴۰۰ کدام‌اند؟

بهترین سایت های نمایش فیلم و سریال

بسیاری از ما در زمان‌های فراغت خود به تماشای فیلم یا سریال‌های محبوب ایرانی و خارجی می‌پردازیم. اکثر ما فیلم و سریال‌ها را از دوستانمان که آن‌ها را دانلود می‌کنند می‌گیریم، اما شما می‌توانید تا به صورت آنلاین و بدون نیاز به دانلود فیلم و به صورت استریمینگ فیلم و سریال‌های محبوب خود را تماشا کنید. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا با بهترین سایت های نمایش فیلم و سریال در ایران بپردازیم.

بهترین سایت های نمایش فیلم و سریال

ویژگی‌های بهترین سایت های نمایش فیلم و سریال در ایران چیست؟

سایت‌ها و پلتفرم‌های زیادی برای نمایش فیلم و سریال در ایران وجود دارند اما برای این که در لیست بهترین‌ها و پربازدیدترین سایت‌ها قرار بگیرند باید تا ویژگی‌های کاربردی داشته باشند و قابلیت‌های مناسبی را به کاربران ارائه کنند.

این ویژگی‌ها شامل مواردی مانند موارد زیر می‌شوند:

  • دسته بندی فیلم و سریال به صورت موضوعی
  • بروزرسانی محتوا با سرعت بالا
  • ارائه تخفیف در قیمت اینترنت مصرفی

دسته بندی فیلم و سریال به صورت موضوعی

ممکن است تا به تازگی سریالی را تمام کرده باشید و یا با دوستانتان جمع شده باشید و قصد تماشای فیلم جدیدی را داشته باشید، اما فیلم جدیدی را نمی‌شناسید که آن را تماشا کنید. با دسته بندی موضوعی فیلم‌ها و سریال‌ها پیدا کردن برنامه‌های جدید بسیار ساده‌تر می‌شود.

این دسته بندی می‌تواند بر اساس ژانر، ایرانی یا خارجی بودن، دوبله یا زیرنویس بودن و یا حتی بازیگران فیلم دسته بندی شوند.

بروزرسانی محتوا با سرعت بالا

این که شما بتوانید تا جدیدترین فیلم‌ها و تازه‌ترین قسمت سریال‌ها را در سایتی تماشا کنید از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین سایت های نمایش فیلم و سریال در ایران به حساب می‌آید؛ چرا که اگر غیر از این باشد کاربران ترجیح می‌دهند تا پلتفرم‌های دیگری را بررسی کنند تا جدیدترین فیلم‌های سینما را پیدا کنند و ببینند.

ارائه تخفیف در قیمت اینترنت مصرفی

ممکن است تا این مورد برای برخی اهمیت آن چنانی نداشته باشد، اما این که بتوانید تا در قیمت اینترنت مصرفی خود برای تماشای ویدئو تخفیف بگیرید که در تماشای فیلم با کیفیت Full-HD حجم زیادی را مصرف می‌کند و هزینه زیادی خواهد داشت برای اکثریت حائز اهمیت است.

همچنین با پیشرفت فناوری‌های ارسال اطلاعات و پشتیبانی دستگاه‌های کاربران از این فناوری‌ها مانند کدک H.266 VVC به زودی قادر خواهیم بود تا بدون نیاز به داشتن سرعت اینترنت بسیار بالا به تماشای آنلاین فیلم،حضور در جلسات ویدئو کنفرانس و یا حتی تماس تصویری با کیفیت ۴K بپردازیم که حجم بسیار بیشتری (تقریباً ۴ برابر Full-HD) را مصرف خواهد کرد و کاهش هزینه‌‌های اینترنت مربوط به آن می‌تواند ویژگی ضروری برای پلتفرم‌های نمایش فیلم و سریال باشد.

بهترین سایت های نمایش فیلم و سریال در ایران

پلتفرم لنز

لنز (Lenz.ir)

لنز پلتفرم نمایش فیلم و سریال شرکت ایرانسل است. کاربران این پلتفرم به آرشیو بسیار گسترده‌ای از فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی دسترسی دارند؛ علاوه بر آن می‌توانند تا برنامه‌های زنده تلویزیونی را نیز تماشا کنند و به جدیدترین پادکست‌ها و موسیقی‌ها نیز دسترسی داشته باشند.

هزینه اینترنت کاربران این پلتفرم که از اپراتور ایرانسل برای اتصال اینترنت و نمایش فیلم استفاده کنند به صورت نیم بها حساب می‌شود، البته برای استفاده از این پلتفرم باید اشتراک لنز را خریداری کنید.

پلتفرم فیلم نت

فیلم‌نت (FilmNet.ir)

با توجه به ارائه شدن فیلم‌های تئاتر در این پلتفرم، استفاده از فیلم‌نت به علاقه‌مندان تئاتر پیشنهاد می‌شود.

منوها و زیرمنو‌های پلتفرم فیلم‌نت می‌‌تواند مقداری گمراه کننده باشند، اما اگر چندین بار با این وب سایت کارکرده باشید به صورت کامل با آن آشنا می‌شوید و خواهید دید که پیچیدگی زیادی ندارند.

آرشیو فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی این پلتفرم مقداری ناقص است و اگر به فیلم‌های ایرانی علاقه‌مند هستید این مورد می‌تواند مقداری آزار دهنده باشد؛ اما حجم اینترنت مصرفی برای کاربران  بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت های‌وب، آسیاتک، مبین‌نت، پیشگامان، رهام تک، صفر و یک، داده پردازی فن آوا و… هنگام تواشای ویدئو رایگان است.

نماوا (Namava.ir)

دسته‌بندی فیلم‌های موجود در سایت نماوا به صورت فیلم‌های ایرانی و ژانر فیلم‌های خارجی است که پیدا کردن فیلم‌های ایرانی در ژانر مشخص را مقداری دشوار می‌کند اما به صورت کلی قابل قبول است.

بسیاری از طرفداران فیلم‌های خارجی ترجیح می‌دهند تا این فیلم‌ها را به صورت دوبله فارسی تماشا کنند تا به همراه زیرنویس، به همین دلیل نماوا برخی از فیلم‌های خارجی پرطرفدار را به صورت دوبله فارسی در اختیار کاربران قرار داده است.

قیمت اینترنت مصرفی در هنگام تماشای فیلم برای کاربران اینترنت ثابت (ADSL) شاتل رایگان است و برای اکثر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت مانند رایتل، همراه اول، ایرانسل، مخابرات، پارس آنلاین، های‌وب، مبین نت، داتک، پیشگامان، صفر و یک و… نیم بها محاسبه می‌شود.

پلتفرم فیلیمو

فیلیمو (Filimo.com)

رابط کاربری سایت فیلیمو بسیار ساده و قابل استفاده است.

فیلم‌ها و سریال‌ها بر اساس ژانر دسته‌بندی شده‌اند تا مخاطب بتواند به سادگی فیلم‌ها و سریال‌های ژانر مورد جستجو خود را پیدا کند؛ همچنین شما می‌توانید تا در جستجو ویدئو خود مواردی مانند زبان فیلم، کشور سازنده، جدید یا قدیمی بودن فیلم و کیفیت نمایش را نیز فیلتر کنید.

پلتفرم فیلیمو برای کاربران ناشنوا نیز به صورت جداگانه فیلم ارائه می‌دهد و برخی از فیلم‌های خارجی را با دوبله فارسی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

همچنین قیمت اینترنتی مصرفی شما با خرید اشتراک فیلیمو نیم بها محاسبه می‌شود.

با کلیک عکس مربوط به هر یک از بهترین سایت های نمایش فیم و درسریال در ایران می‌توانید وارد وب سایت آن پلتفرم شوید.

نظرات خود را ثبت کنید