close
نرم افزار Messenger Rooms

 


فیس‌بوک محصول نرم‌افزاری جدیدی را به بازار ارائه کرده‌است تا توانایی‌های خود را در زمینه ویدئو کال گسترش دهد. امروز شرکت فیس‌بوک با معرفی نرم افزار Messenger Rooms پا به عرصه رقابلت با غول‌های ویدئو کنفرانس مانند نرم‌افزار زوم و نرم‌افزار اسکایپ گذاشت.

قابلیت‌های نرم افزار Messenger Rooms

نرم افزار Messenger Rooms

این نرم‌افزار یک نرم‌افزار ویدئو کنفرانس است که دارای محدودیت ۵۰ نفره‌ تماس است و برای تماس‌های تصویری ساده نیز دارای محدودیت دو برابر فعلی واتساپ، یعنی ۸ نفر است.

با توجه به شیوع ویروس کرونا میلیون‌ها نفر در سراسر جهان مجبور به اتکا به نرم‌افزارهای کامپیوتری برای انجام تمامی کارهایشان شده‌اند و روزانه بیش از ۷۰۰ میلیون تماس در نرم‌افزارهای Messenger و Whatsapp برقرار می‌شود.

یکی از اصلی‌ترین نرم‌افزارهایی که نظر افراد را به خود جلب کرده است نرم‌افزار زوم است که با وجود مشکلاتی در مورد امنیت ویدئو کنفرانس زوم در گذشته، تعداد کاربران این نرم‌افزار از دسامبر سال گذشته تا به امروز از ۱۰ میلیون کاربر به بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر رسیده‌است.

نرم افزار Messenger Rooms

همچنین قابلیت دیگر نرم افزار مسنجر رومز، قابلیت استفاده از آن در تمامی نرم‌افزارهای ارائه شده توسط فیس‌بوک در آینده‌ای نزدیک خواهد بود. ایجاد کننده جلسه می‌تواند این کار را از Messenger یا خود فیس‌بوک انجام دهد و افراد قادر خواهند بود تا از اینستاگرام، دایرکت، واتساپ و پورتال در این جلسه حضور پیدا کنند، بدون اینکه نیازی به اکانت فیس‌بوک داشته باشند.

همچنی در طول زمانی که در اتاق جلسه منتظر شروع شدن جلسه خواهید بود می‌توانید با قابلیت‌های AR نرم افزار Messenger Rooms بازی کنید و حتی با تغییر تصویر پس زمینه در تماس خود تصویری جالب را برای خود ایجاد کنید.

نرم افزار Messenger Rooms

جلسات نرم‌ افزار Messenger Rooms از قابلیت End-to-end Encryption برخوردار نیستند؛ اما فیس‌بوک اعلام کرده است که قصد مشاهده تماس افراد را ندارد، اما در نهایت به این دلیل از واتساپ به دلیل بهره مند بودن از این قابلیت از امنیت کمتری در تماس‌ها برخوردار است. اما در صورت رفتار نامناسب می‌توان افراد را به فیس‌بوک ریپورت کرد یا آن‌ها را از حضور در جلسه اخراج کرد.

نرم افزار Messenger Rooms از امروز در دسترس تمام کشورهایی که دسترسی به فیس‌بوک دارند خواهد بود و تا چند هفته آینده در داخل نرم‌افزار فیس‌بوک و برخی کشورهای دیگر نیز قابل دسترسی خواهد شد.

برچسب‌ها : نرم افزار ویدئو کنفرانس

نظرات خود را ثبت کنید