close
اخبار

آسیب جلسات کاری زیاد و ترفندهای کاهش آن‌

اگر از افرادی که در جلسات ویدئو کنفرانس زیادی شرکت می‌کنند پرسیده باشید، می‌دانید که گیجی بعد از جلسات یک موضوع واقعی است، به خصوص زمانی که به صورت دورکاری مشغول به کار هستید و شرکت در جلسات کاری زیاد بخشی از زمان روزانه شما را به خود اختصاص می‌دهد.

آسیب جلسات کاری زیاد

جلسات کاری

گیجی بعد از جلسات به زمانی گفته می‌شود که بعد از تمرکز طولانی مدت شما به موضوع جلسه، می‌خواهید تا توجه خود را بر موضوعات دیگر متمرکز کنید.

معمولاً زمانی ۳۰ تا ۴۵ دقیقه‌ای طول می‌کشد تا این فرایند به پایان برسد و زمانی که چندین جلسه در طول هفته داشته باشید، متوجه خواهید شد که چندین ساعت از زمان مفید روزانه شما کاسته خواهد شد.

در این مطلب با معرفی ۵ تاکتیک می‌خواهیم تا از هدر رفتن این بازه‌های زمانی کوچک بعد از جلسات کاری زیاد جلوگیری کنیم.

دورکاری مزایای زیادی دارد، این مزایا را می‌توانید در مطلب مزایای دورکاری مطالعه نمایید؛ اما یکی از معایب آن نیاز به برگذاری جلسات کاری زیاد برای در ارتباط بودن با همکاران است. برای این که از آسیب‌های این عیب بکاهیم اجرای ۵ تاکتیک زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

افزایش بازدهی جلسات ویدئو کنفرانس

بازدهی جلسات ویدئو کنفرانس

چه مدت از زمانی که در یک جلسه ویدئو کنفرانس هستید به بطالت گذرانده می‌شود؟ از زمانی که افراد دیر در جلسه حاضر می‌شوند، تا زمانی که افراد درحال ثبت کردن کارهای جدیدی که نیاز به انجام شدن دارند، این کارها زمان می‌برند و علاوه بر کاهش بازدهی جلسات ویدئو کنفرانس، باعث می‌شوند تا در بقیه زمان جلسه شما نتوانید تمرکز خود را حفظ نمایید.

اما با روش چند نکته ساده می‌توانید جلسات ویدئو کنفرانسی موفق و با بازدهی بالا برگزار کنید و در آن‌ها تمامی قدم‌های بعدی خود را مشخص کنید و از هدر رفت زمان نیز جلوگیری نمایید.

  • اطمینان از درست کارکردن تجهیزات ویدئو کنفرانس
  • زمانبندی جلسات در زمان‌های مناسب و پر بازده
  • استفاده از ابزارهای کاربردی برای اشتراک گذاری فایل‌ها به صورت زنده
  • مشخص کردن زمان جلسه
  • عدم تأکید به برگزاری جلسه

برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه داشتن جلسات پر بازده پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب افزایش بازدهی جلسات ویدئو کنفرانس را به صورت کامل مطالعه نمایید.

آنالیز جلسات ویدئو کنفرانس

خلاصه کردن نتایج و صحبت‌های جلسات می‌تواند به شما در آنالیز و بهبود آن‌ها کمک کند. با پرسیدن سؤالاتی مانند

  • چه کسانی شرکت فعالی در جلسه داشتند؟
  • آیا عدم تمرکزی در طول جله به وجود آمد یا خیر؟
  • آیا موضوع جلسه بر بحث اصلی به میزان کافی متمرکز بود یا خیر؟

همچنین نکات مثبت جلسه مانند همکاری افراد در جلو رفتن روند جلسات، موضوع مورد بحث و موارد دیگر را هم در نظر بگیرید و با این اطلاعات به تغییر روند جلسات خود بپردازید.

برنامه ریزی برای زمان‌های خالی

سعی کنید تا زمان‌‌هایی را در طول روز به کار خود اختصاص دهید و برای انجام کارها در این زمان‌ها برنامه‌ریزی داشته باشید و تا جای ممکن از برگذاری جلسات در این زمان‌ها خودداری کنید.

برنامه‌ریزی تایم‌های خالی روز کاری می‌تواند به ذهن شما اطمینان خاطری از طرف وجود زمان کافی برای انجام دادن تمام کارها بدهد و از استرس کاری شما بکاهد و به شما در داشتن تمرکز کامل در طول این بازه‌های زمانی کمک کند.

مدیتیشن روزانه

مدیتیشن روزانه

تمرینات مدیتیشن روزانه می‌توانند به داشتن تمرکز بیشتر در طول روز به شما کمک کند و بعد از داشتن جلسات کاری زیاد و طولانی مدت از زمان گیجی شما بکاهد.

همچنین این تمرینات مدیتیشن می‌تواند به بازدهی بیشتر شما در طول روز نیز منجر شود.

آغاز روز با ورزش صبحگاهی

تحقیقات نشان‌داده‌اند که داشتن برنامه منظم ورزش روزانه و به خصوص در صبح نیز می‌تواند باعث افزایش میزان تمرکز شما شود.

همچنین ورزش صبحگاهی می‌تواند به بهتر شدن کیفیت خواب شما و اکسیژن رسانی بهتر در بدن نیز کمک کند که باعث بازدهی بیشتر شما در حین کار می‌شود.

هرگونه تمرین ساده آیروبیک، پیاده‌روی، دوچرخه سواری و حتی تمریناتی مانند یوگا و پیلاتس می‌تواند تأثیر مثبتی در روند روزانه شما داشته باشد.

به جلسات کاری زیاد اجازه خراب کردن روز کاری خود را ندهید

جلسات کاری

جلسات کاری برای موفقیت کسب و کارها مورد نیاز است. اما مقدار زیادی از هر چیزی باعث ایجاد مشکلات می‌شود. حفظ تمرکز و توجه در طول کار و در حین تمرکز بر موضوع جدید و خصوصاً بعد از جلسات کاری زیاد می‌تواند به شما در انجام کارهای خود به صورت بهینه‌تر، سریع‌تر و با دقت بیشتر کمک کند.

نظرات خود را ثبت کنید