close
گیمینگ

کیبورد لاجیتک G810 | بررسی کیبورد گیمینگ Logitech G810 ORION

کیبورد لاجیتک G810 سومین کیبورد گیمینگی است که از سوییچ‌های اختصاصی لاجیتک به نام Romer-G استفاده کند و هدف ارائه آن داشتن کیبورد گیمینگی با قیمت مناسب‌تر از کیبورد مخصوص بازی پرچمدار G910 با حذف برخی از قابلیت‌های بسیار ویژه آن که ممکن است برای بسیاری مزیت بزرگی محسوب نشوند است.

بررسی کیبورد لاجیتک G810

در ادامه به بررسی جوانح مختلف و ویژگی‌های متفاوت کیبورد مخصوص بازی لاجیتک G810 می‌پردازیم.

کلید مکانیکی Romer-G

کیبورد مکانیکی

سوییچ‌های مکانیکی Romer-G نتیجه همکاری مشترک لاجیتک و شرکت ژاپنی تولید کننده سوییچ Omron است. Romer-G یک سوییچ بسیار سریع با هدف استفاده در تجهیزات گیمینگ است که به شما نسبت به کلیک‌هایتان بازخورد می‌دهد.

سوییچ‌های Romer-G اشتفاده شده در کیبورد لاجیتک G810 با ۱٫۵ میلی‌متر فشردگی و با ۴۵ گرم نیرو فعال می‌شوند و در وسط این سوییچ‌ها چراغ‌های LED برای نورپردازی کیبورد قرار گرفته‌اند؛ ویژگی که مدت طولانی در سوییچ‌های مکانیکی Cherry وجود نداشت و به تازگی به آن‌ها اضافه شده‌است.

همچنین این سوییچ‌ها دو عدد صفحه تماس مس در درون خود دارند تا هیچ یک از کلیک‌های شما را به اشتباه از دست ندهند.

بیشتر بخوانید: تفاوت کیبورد مکانیکی و معمولی

همچنین این سوییچ‌ها با توجه به این که مقداری از سوییچ‌های ممبران صدای بیشتری دارند، اما از بیشتر سوییچ‌های مکانیکی دیگر کم صداتر هستند.

طراحی لاجیتک G810

لاجیتک G810

بدنه کیبورد لاجیتک G810 از جنس پلاستیک ساخته شده‌است که سطح مات و حاشیه‌های براقی دارد؛ البته با وجود بدنه پلاستیکی به دلیل سیستم مکانیکی فلزی داخل کیبورد بدنه کیبورد لاجیتک G810 نسبت به خم شدن در برابر وزن دست بسیار مقاوم است.

روکش دکمه‌های کیبورد نیز روکشی از جنس پلاستیک ABS است که عمر بالایی دارند و به دلیل سطح فرورفته آن‌ها تجربه تایپ بسیار مناسبی را به کاربران ارائه خواهد داد.

وجود دکمه‌های مخصوص کنترل مدیا و حتی یک اسکرولر کنترل صدا در گوشه بالایی و سمت راست کیبورد کنترل رسانه‌ها را بسیار ساده می‌کند.

همچنین در این کیبورد یک دکمه “Gaming Mode” تعبیه شده است که با فعال کردن آن دکمه‌های کنترل ویندوز غیر فعال می‌شوند تا با کلیک تصادفی آن‌ها در حین بازی به صورت ناگهانی از بازی خود خارج نشوید.

بیشتر بخوانید: چرا کیبورد گیمینگ بخریم

پایه‌های لاستیکی کیبورد

برای ثابت نگهداشتن کیبورد لاجیتک G810 در جای خود ۶ عدد از بزرگترین پایه‌های لاستیکی که تا به حال دیده‌ایم در زیر اسن کیبورد تعبیه شده‌اند تا از جابه‌جایی آن بر روی میز شما خودداری کنند. همچنین پایه‌های بالایی به صورت چند پله‌اس هستند که به شما قابلیت تنظیم زاویه کیبورد نسبت به دستان شما را نیز می‌دهند.

اتصال کیبورد Logitech G810

کیبورد لاجیتک G810 به کمک کابل USB به کامپیوتر متصل می‌شود و بعد از اتصال نورپردازی RGB کیبورد فعال و شروع به کار کردن می‌کند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کیبورد لاجیتک G810 پشتیبانی نرم‌افزاری آن است. این کیبورد برای کار نیاز به نصب نرم‌افزار یا درایور ندارد، اما اگر می‌خواهید تا از ویژگی تنظیم دکمه‌های ماکرو یا تنظیم نورپردازی RGB این کیبورد استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم تا نرم‌افزار Logitech G HUB را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

با نصب این نرم‌افزار می‌توانید تا به تنظیم افکت‌ها و رنگ نورپردازی کیبورد خود و یا تغییر کاربری دکمه‎‌های ردیف F به دکمه‌های ماکرو بپردازید.

دکمه ماکرو چیست

دکمه ماکرو دکمه‌ای است که شما آن را برای اجرای دستوری حاوی چند دکمه تنظیم می‌کنید. به عنوان مثال اگر میانبر تغییر زبان تایپ در ویندوز کلیک Shift + Alt است شما می‌توانید تا یک دکمه را برای اجرای این دستور دو دکمه‌ای با کلیک تنها یک دکمه تنظیم کنید.

نرم افزار گیمینگ لاجیتک

در کیبورد لاجیتک G810 می‌توانید تا ۱۲ دکمه که دکمه‌های F1 تا F12 هستند را به دکمه‌های ماکرو تبدیل کنید و می‌توانید تا برای بازی یا نرم‌افزارهای مختلف خود پروفایل‌های مختلفی تعریف کنید تا به عنوان مثال دکمه F8 شما در بازی‌ها و نرم‌افزارهای مختلف دستورات متفاوتی را به اجرا در بیاورند.

بررسی Logitech G810

کیبورد لاجیتک G810 یک کیبورد مخصوص بازی نه چندان ارزان قیمت است که خود را در رده کیبوردهای مخصوص بازی بسیار گران قیمت‌تری نسبت به خود قرار داده است و اگر به دنبال یک کیبورد با کیفیت با امکانات خوب برای کمک به افزایش سرعت تایپ یا اجرای دستورات در حین بازی هستید این کیبورد می‌توانید یکی از بهترین گزینه‌های شما به حساب بیاید.

در صورتی که سؤالی در رابطه با کیبورد لاجیتک G810 دارید می‌توانید تا آن را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به سؤال شما پاسخ دهیم.

برای آشنایی بیشتر با تجهیزات گیمینگ و ویدئو کنفرانس توصیه می‌کنیم تا مطلب بلاگ VCUsers را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید:

نظرات خود را ثبت کنید