close
اخبار

ویدئو کنفرانس ۳ بعدی با Project Starline شرکت گوگل

ویدئو کنفرانس 3 بعدی

پایان پاندمی ویروس کرونا در دیدرأس است، اما باعث شده‌است تا تغییرات دائمی در نحوه زندگی، کار و ارتباط ما با یکدیگر ایجاد شود. با باز شدن دفاتر و بازگشت بسیاری به محل کار برخی از افراد می‌خواهند تا همچنان دورکاری کنند. چرا باید سفر کاری داشت زمانی که می‌توان به کمک ویدئو کنفرانس زوم این جلسه را برگذار کرد؟ حال گوگل تصمیم به توسعه فناری ویدئو کنفرانس گرفته و پروژه‌ای را راه‌اندازی کرده‌است تا ویدئو کنفرانس ۳ بعدی را ممکن سازد.

ویدئو کنفرانس سه بعدی گوگل

پروژه ویدئو کنفرانس ۳ بعدی گوگل که Project Starline نام دارد ابزار ویدئو کال است که فرد یا افرادی که در طرف دیگر تماس قرار دارند به صورت هولوگرامی نمایش داده می‌شوند و انگار که به راستی در رو به روی شما نشسته‌اند.

در زیر این متن ویدئوی گوگل از کانال یوتیوب آن قرار گرفته‌است که برای مشاهده آن باید تا فیلتر شکن خود را روشن کنید.

محیطی که در آن قرار می‌گیرید یک اتاقک پر از دوربین‌ها و سنسورهای مختلف است که تصاویر و حرکات شما را از زاویه‌های مختلف ثبت می‌کند.

همچنین صدای ۳ بعدی در این پروژه قالب خواهد بود و شبیه‌سازی کاملی از محیط فرد دیگر در تماس خواهد داشت و صدا در سمت شما هم تنها از یک اسپیکر خارج نخواهد شد.

البته استارت این پروژه با شروع پاندمی و برای بهبود ارتباط ما با یکدیگر زمانی که نمی‌توانید یکدیگر را ملاقات کنیم نبوده و این پروژه در حدود ۵ سال است که در حال توسعه و تحقیق است.

همچنین Clay Bavor مدیر پروژه Starline و رئیس بخش Augmented and Virtual Reality در گوگل اعلام کرده است که این تجربه تماس بسیار متفاوت از تماس‌هایی مانند زوم و گوگل میت است و فردای روزی که تماس داشته باشم با خود فکر می‌کنم که “من دیروز استیور را دیدم” و نه این که “من دیروز با استیو تماس داشتم” که تجربه بسیار طبیعی‌تری از تماس از راه دور برای افراد خواهد بود.

تصویرسازی در ویدئو کنفرانس سه بعدی Project Starline همچنان بسیار واقعی به نظر نمی‌رسد و تکنولوژی و فناوری آن برای استفاده عموم آماده نیست، همچنین هزینه بالای این دستگاه در حال حاضر این فناوری را از استفاده عموم خارج می‌کند.

اما با گذشت زمان تکنولوژی‌های تماس و ویدئو کنفرانس سه بعدی و فناوری‌های مورد نیاز برای توسعه آن نیز پیشرفت خواهند کرد؛ همچنین گوگل تنها شرکتی نیست که در زمینه ویدئو کنفرانس ۳ بعدی در حال فعالیت است. در حال حاضر شرکتی به نام PORTL وجود دارد که دستگاهی با قد دو و نیم متر با عنوان باکس هولوگرام تولید می‌کند که در دیوارهای آن پنل‌های LCD شفاف وجود دارد. همچنین Microsoft Mesh نیز قصد دارد تا ویدئو کنفرانس سه بعدی را به خدمات خود اضافه کند.

ممکن است تا برای کار به محیط‌های اداری بازگردیم، اما برای تشکیل جلسات دیگر به برگزاری جلسات حضوری نخواهیم پرداخت و بسیاری از جلسات را به صورت ویدئو کنفرانس برگذار خواهیم کرد؛ و با ارائه شدن فناوری‌های ویدئو کنفرانس سه بعدی به عموم حتی دیگر احساس برگزرای یک جلسه مجازی را نیز نخواهیم داشت.

 

نظرات خود را ثبت کنید