close
شروع Legend of Zelda

بازی جدید Legend of Zelda محتوای بسیار زیادی دارد و دانستن این نکات باعث می‌شود تا ماجراجویی‌های Link در Hyrule در شروع Legend of Zelda: Tears of the Kingdom به درستی آغاز شوند.

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom را بعد از موفقیت Breath of the Wild می‌توان به راحتی یکی از بازی‌های ۲۰۲۳ شناخت که طرفداران بسیاری در انتظار آن بودند؛ اما خوشبختانه برخلاف GTA طرفداران آن نیازی به صبر ۵ سال دیگر برای معرفی GTA 6 نداشتند.

این بازی‌ هم در هفته اول ارائه خود با وجود آن که تنها برای Switch ارائه شده و تجربه کلی بازی‌هم تغییرات زیادی نداشته است، آمار فروش بسیار خوبی را تجربه کرده‌است.

در این نسخه از Hyrule هم بازیکنان به گشت و گذار در لوکیشن‌های قبلی خواهند پرداخت، البته با تغییراتی جزئی؛ به عنوان مثال رفتن به جزایر هوایی به همراه چندین قدرت جدید. برای همین کسانی که می‌خواهند شروع Legend of Zelda: Tears of the Kingdom قدرتمندی داشته باشند، بهتر است با این نکات آشنا باشند.

فعال کردن Pro HUD

تنظیمات Legend of Zelda

دو تنظیم وجود دارد که بازیکنان بلافاصله بعد از شروع بازی بهتر است آن‌ها را تغییر دهید. در ابتدا دستور دکمه X را با B (در چیدمان دکمه‌های دسته Switch) تغییر دهید. X برای دویدن مناسب نیست، اما برای پریدن مناسب است.

تنظیم بعدی که در شروع Legend of Zelda: Tears of the Kingdom باید تغییر دهید، رفتن به تنظیمات HUD و انتخاب گزینه Pro است. این کار تمام فاکتورهای HUD را غیرفعال می‌کند و باعث می‌شود محیط بازی مانند یک نقاشی زیبا باشد که تجربه بازی شما را بهبود می‌دهد.

داستان بازی را تا Purah’s Quest جلو ببرید

پاراگلایدر Legend of Zelda tears of the kingdom

این که به گشت و گذار خود در این مپ اوپن ورلد بپردازید وسوسه کننده‌است؛ اما قبل از این کار دساتان بازی را تا این نقطه جلو ببرید. به این دلیل که در این نقطه Purah به شما پاراگلایدر می‌دهد که به شما این امکان را می‌دهد تا با سرعت بالاتر و در آسمان حرکت کنید، مانند بازی اصلی.

از این نقطه به بعد هرکاری که دوست دارید انجام دهید. البته قبل از این که غرق گشت و گذار در نقشه بازی شوید پیشنهاد می‌کنیم تا به Rito Village بروید و کوئست‌های Tulin را انجام دهید تا مهارت‌های پاراگلایدری خود را بهبود دهید.

نقشه را به طور کامل بگردید

hetsu در Legend of Zelda

از این جا به بعد تمرکز شما باید گشت و گذار کل نقشه باشد، مانند دیگر بازی‌های Open World. همچنین دسترسی به Skyview ها در این بازی ساده‌تر شده‌است.

دسترسی به تمام آن‌ها باعث می‌شود تا در ادامه بازی راحت‌تر متوجه شوید که دقیقا کجا هستید و درک بهتری از مپ بازی داشته باشید. همچنین Quest های جدیدی برای شما باز می‌شوند؛ مانند Hetsu در Ridge Region. در Tears of The Kingdom شخصیت Hetsu اسلحه، کمان و شیلد لینک را در ازای Korok Seed آپگرید می‌کند.

اولین آرمور شما و نحوه آپگرد کردن آن

در Lookout Landing که Purah هم آنجاست، Quest ها و Shop های بسیاری وجود دارد و خریدن کل Hylian Armor ها هرچه سریع‌تر بعد از شروع Legend of Zelda: Tears of The Kingdom ایده بدی نیست.

لینک حتی با این آرمورها هم به راحتی می‌تواند کشته شود، که به این معناست که این آرمورها امکان آپگرید شدن دارند.

Fairy های Tears of the Kingdom 4 تا هستند و نزدیک‌ترین آن‌ها به Lookout Landing در شمال شرق و Woodland Stable است.

افزایش Heart اولویت بر افزایش Stamina

این نکته واضحی است، اما باید آن را یادآوری کرد، در مراحلی که به گشت و گذار مشغول خواهید بود به سراغ معبدها بروید، حتی اگر نمی‌توانید آن‌ها را حل کنید، فعال کردن یک معبد به شما امکان Fast Travel به آن را می‌دهد.

بعد از حل کردن آن Light باز می‌کنید که با خرج آن در محل Goddess Statue ها یا مجسمه‌های خدایان زن می‌توانید Stamina یا Heart خود را افزایش دهید. اولویت شما باید بیشتر کردن Heart باشد به این دلیل که این بازی خیلی سریع دشوار می‌شود و جان اضافه به کارتان خواهد آمد.

پخت غذا  برای پر کردن Stamina حتی در قله کوه هم ار نسبتا ساده‌ای است.

اسپم کردن Amiibo ها برای گرفتن آیتم

کلکسیون Amiibo دارید که در حال خاک خوردن است؟ می‌توانید از آن‌ها در بازی استفاده کنید! با استفاده از آن‌ها می‌توانید آیتم‌های کمیابی مانند اسلحه هیروهای قبلی را بگیرید.

Amiibo های Generic مانند شخصیت‌های Fire Emblem معمولا به بازیکنان پول یا غذا می‌دهد. پر کردن غذاهایتان به این شکل بسیار ساده است، سبزیجات و میوه‌ها را بپزید و گوشت را بفروشید.

یادداشت برداری دستی

بازیکنان از شروع Legends of Zelda: Tears of the Kingdom تا پایان آن با NPC های بسیاری ملاقات می‌کنند. این NPC ها معمولا از رمز و رازهایی در نزدیکی خود یا مناطق دورتر به لینک می‌گویند و اگر این داستان‌ها به کوئست مربوط نشود در Logbook نوشته نخواهند شد.

برای نکهداشتن آن‌ها خودتان دست به کار شوید و به صورت دستی نت برداری کنید. روی کاغذ، در تلفن همراه یا حتی با اسکرین شات گرفتن در خود Switch آن‌ها را ذخیره کنید.

سیو کردن را فراموش نکنید

دستور سیو بازی نسبت به بازی قبلی بهبود پیدا نکرده است و بازیکنان به ازای هر اکانت سوئیچ می‌توانند یک سیو دستی داشته باشند که در یک بازی اوپن ورلد با دلیل احتمال وجود باگ‌ها، خصوصا بلافاصله بعد از انتشار بازی یک سیو کم است.

البته می‌توانید چند سیو Autosave داشته باشید و در مواقع مواجه شدن با این باگ‌ها این فایل‌های سیو خودکار ممکن است به کار شما بیایند، اما همیشه این طور نیست.

با این وجود با توجه به محدودیت گزینه‌ها، بهتر است قبل از هر مبارزه بزرگ یگبار به صورت دستی بازی را سیو کنید.

برچسب‌ها : Legend of Zelda: Tears of the Kingdomراهنمای Legend of Zeldaراهنمای بازی

نظرات خود را ثبت کنید