close
نرم‌افزار

فعال کردن صدای ۳ بعدی در PS5 – تنظیمات ۳D Audio در PlayStation 5

صدای 3 بعدی در PS5

چگونه باید ۳D Audio را در PS5 فعال کرد؟ صدای ۳ بعدی در PS5 و Tempest Engine یکی از قابلیت‌های کلیدی در نار پشتیبانی از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز کنسول نسل جدید سونی است. با این قابلیت شما با شنیدن صدای المان‌های مختلف درون بازی قادر خواهید بود تا موقعیت آن را نسبت به خود تشخیص دهید.

بیشتر بخوانید:

اما سوال اینجاست که آیا برای تجربه صدای ۳ بعدی در PS5 نیاز به تجهیزات خاصی دارید؟ چگونه باید قابلیت ۳D Audio را در PlayStation 5 فعال کنید؟ در این مطلب به توضیح این موارد می‌پردازیم.

آیا برای استفاده از صدای ۳ بعدی PS5 نیاز به تجهیزات است؟

صدای 3 بعدی در ps5

شما می‌توانید با استفاده از هر هدفون یا هندزفری از صدای ۳ بعدی در PlayStation 5 استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هدفون خود را به دسته بازی DualSense خود متصل کنید و این قابلیت را فعال کنید.

البته بهتر است برای این کار از یک هدست گیمینگ استفاده کنید؛ این تجهیزات بهتر می‌توانند افکت‌های شبیه‌سازی صوتی ۳ بعدی را اجرا کنند. حتی خود Sony هدست Pulse 3D Wireless را برای استفاده با کنسول ارائه کرده است؛ اما نیازی به تجهیزات خاصی برای استفاده از ۳D Audio در PS5 ندارید.

فعال کردن ۳D Audio در PS5

فعال کردن 3d audio در ps5

این قابلیت باید به صورت پیش‌فرض در PS5 فعال باشد، اما می‌توانید فعال بودن آن را با رفتن به Settings > Sound > Audio Output و فعال کردن Enable 3D Audio بررسی کنید.

تنظیم صدای 3 بعدی ps5

برای بهینه‌سازی تجربه خود از صدای ۳ بعدی PS5 وارد گزینه Adjust 3D Audio Profile شوید. در اینجا با ۵ گزینه پروفایل تنظیمات مختلف مواجه می‌شوید و صدای باران در هدفون شما شروع به پخش شدن می‌کند. شما باید پوفایل‌های مختلف را امتحان کنید و آن که به گوش شما نزدیک‌تر شنیده می‌شود را انتخاب کنید.

زمانی که که این کار را کنید صدای ۳ بعدی خود را کالیبره کرده‌اید؛ دقت کنید که افراد مختلف صداهای یکسان را به شکل‌های مختلف می‌شوند و به همین دلیل یک پروفایل صوتی برای همه کاربردی نخواهد بود.

آیا می‌توان صدای ۳ بعدی  را برای تلویزیون فعال کرد؟

صدای 3 بعدی ps5 در تلویزیون

بله، شما می‌توانید علاوه بر هدفون و هندزفری، به همراه اسپیکرهای داخلی تلویزیون خود نیز از قابلیت ۳D Audio در PS5 بهره ببرید. برای این کار در زمان فعال کردن این قابلیت، کنسول آکوستیک محیط اطراف شما را به کمک میکروفون دسته PS5 اندازه می‌گیرد.

سپس کنسول PS5 شما اسپیکرهای استریو دو کانال تلویزیونتان را به صدایی ۳ بعدی برای تجربه بازی عمیق‌تر تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین مانیتور برای PS5

برچسب‌ها : ps5

نظرات خود را ثبت کنید