close
اخبار

حل مشکل دریفت دسته PS5 – عملکرد خودکار جوی استیک

دریفت دسته PS5

از ابتدای زمان انتشار کنسول PS5، کاربران با مشکل دریفت دسته PS5 مواجه بوده‌اند؛ درست مانند دسته PS4. ممکن است همه با این مشکل مواجه نشوند و یا بعد از مدت طولانی با این مشکل مواجه شوند و اگر شما مشغول مطالعه این مطلب هستید احتمالا با مشکل دریفت دسته PS5 مواجه شده‌اسد و به دنبال راه حلی برای آن هستید.

در ادامه با راه‌کارهایی که می‌توانند مشکل دریفت جوی استیک PS5 را برطرف کنند آشنا می‌شویم.

بیشتر بخوانید:

مشکل دریفت دسته PS5 چیست؟

مشکل دریفت دسته PS5 چیست

دریفت دسته PS5 یا سیستم DualSense زمانی است که بدون آن که شما جوی استیک‌های دسته را حرکت دهید، دستور حرکت در آن‌ها ثبت شده باشد. زمانی که دریفت دسته PS5 اتفاق می‌افتد ممکن است به طور خودکار شخصیت شما به آرامی به سمت راست یا چپ برود یا زاویه دید شما تغییر کند، بدون آن که شما کاری کرده باشید.

دلایل دریفت جوی استیک PS5 خرابی زود موقع سنسورهای جوی استیک یا کثیف شدن آن‌ها توسط گرد و خاک یا چربی‌های دست شماست که در طول زمان در این قسمت جمع می‌شوند.

متاسفانه با بررسی‌هایی که با باز کردن دسته PS5 انجام گرفته مشخص است که این مشکل برای همه اتفاق خواهد افتاد و این به دلیل طراحی برخی از قطعات داخلی دسته PS5 است.

تنظیم فشار فعالسازی جوی استیک

تنظیم Input Threshold که به عنوان deadzone نیز شناخته می‌شود. به این معناست که جوی استیک شما چقدر حرکت کند اما دستور آن ثبت و انجام نشود و اگر بیشتر از آن مقدار حرکت کرد دستور به بازی منتقل شود.

این راه‌حل تنها برای دریفت کم دسته PS5 کاربردی است و امکان انجام آن بستگی به تنظیمات بازی دارد، به این معنا که در هر بازی امکان پذیر نیست.

اگر در بازی خود به قسمت تنظیمات کنترلر بروید ممکن است تنظیم مربوط به Input Threshold را ببینید. به عنوان مثال تصویر بالا مربوط به بازی Call of Duty: Black Ops Cold War است.

تمیز کردن کامل دسته PS5

اگر هیچوقت دسته PS5 خود را تمیز نمی‌کنید، بهتر است تا شروع به انجام این کار کنید.

زمانی که بازی می‌کنید دست شما عرق می‌کند. حتی اگر به میزان کم عرق کند، با خشک شدن آن روی دسته و روی دکمه‌ها، جوی استیک و تمام بخش‌های دسته بعد از این که بازی را کنار گذاشتید روی دسته باقی می‌مانند و در طول زمان این جرم‌ها جمع می‌شوند.

این جرم‌ها زیر قیمت جوی استیک‌ها نیز می‌روند، قسمت‌های تنگ و باریک برای جمع شدن این دسته از جرم‌ها و گرد و غبار ایده‌آل است و جمع شدن بیش از حدشان باعث دریفت دسته PS5 می‌شوند.

به همین دلیل راه‌حل بعدی تمیز کردن کامل دسته PS5 است، اما باید این کار از روش درست آن انجام شود.

مشکل دریفت دسته ps5

بهترین راه برای تمیز کردن دسته PS5 استفاده از پنبه، گوش پاک کن و الکل ضد عفونی با بالاترین درصد ممکن است. هرچقدر درصد خلوص آن بالاتر باشد بهتر است، به این دلیل که آب کمتری در آن وجود دارد و احتمال آسیب دیدن قطعات داخلی دسته کمتر می‌شود.

قبل از این که شروع به تمیز کردن دسته PS5 کنید، خاموش کردن دسته را فراموش نکنید، تمیز کردن دسته زمانی که روشن است خود می‌تواند باعث به وجود آمدن مشکلات دیگر و یا اتصالی و سوختن دسته به صور کل شود.

تنها کافیست پنبه یا الکل را به مقدار کم به الکل آغشته کنید و آن را روی قسمت‌های مختلف دسته بکشید. در هنگام تمیز کردن جوی استیک‌ها را به سمت‌های مختلف حرکت دهید و نگهدارید و سعی کنید تا تمام قسمت‌های آن را تمیز کنید.

استفاده از اسپری یا کمپرس باد نیز راهکار خوبی برای خارج کردن ذرات گرد و غبار از قسمت‌های مختلف دسته برای حل مشکل دریفت دسته PS5 است.

خارج کردن و چرخاندن Thumbstick ها

اگر بازی‌هایی می‌کنید که در آن باید جوی استیک‌ها را به سمت داخل و جهت خاصی برای مدت زمان کوتاهی فشار دهید، ممکن است ببینید که دریفت دسته PS5 نیز به همان جهت خواهد بود.

یک راه برای حل این مشکل خارج کردن thumbstick ها با به آرامی بالا کشیدن آن‌ها، چندبار حرکت دادنشان برای کمک به برگستن به موقعیت اولیه و قرار دادن دوباره Thumbstick ها در جای خود است که امیدواریم مشکل دریفت دسته PS5 شما را برطرف کند.

تعمیر دسته PS5

اگر با راهکارهای بالا مشکل دریفت جوی استیک PS5 شما برطرف نشد باید دسته خود را تعمیر کنید تا مشکل آن برطرف شود. با توجه به این که این مشکل در دسته PS5 شایع است، نبای پیدا کردن تعمیرکاری که این کار را انجام دهد دشوار باشد.

همچنین به یاد داشته باشید که هرچقدر بهتر از دسته خود در طول استفاده مراقبت کنید، عمر مفید آن افزایش می‌یابد و احتمال این که با مشکل دریفت دسته PS5 مواجه شوید کمتر می‌شود یا حداقل دیرتر این اتفاق می‌افتد.

برچسب‌ها : ps5راهنمای ps5

نظرات خود را ثبت کنید