close
اتصال ماوس و کیبورد به playstation

دستگاه کنترل اصلی کنسول‌های بازی دسته بازی است که به همراه آن‌ها دریافت می‌کنید، اما این دسته‌ها با توجه به مزایایی مانند راحتی استفاده و طراحی ارگونومیک آن‌ها محدودیت‌هایی در سرعت عکس‌العمل و واکنش خصوصاً در بازی‌های شوتر اول شخص را دارند و گیمرهای حرفه‌ای برای این بازی‌ها ترجیح به بازی با کامپیوتر و استفاده از ماوس و کیبورد را دارند؛ اما آیا می‌دانستید که می‌‌توانید تا کیبورد و ماوس خود را نیز به PS4 و PS5 متصل کنید؟ در این مطلب به نحوه اتصال ماوس و کیبورد به Playstation آشنا می‌شویم.

اتصال ماوس و کیبورد به Playstation

استفاده از کیبورد و ماوس در بازی مزایای بسیاری دارد که همگی حول کنترل بیشتر نسبت به محیط اطرافتان می‌شود و استفاده از کیبورد و ماوس در کنسول بازی زمانی که دیگر افرادی که در حال بازی با آن‌ها هستید در حال استفاده از دسته بازی هستند مزیت بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

مطلب پیشنهادی: تجهیزات گیمینگ چه کاربردی در بازی دارند

امروزه که بسیاری از بازی‌ها به صورت آنلاین انجام می‌شوند برخی از شرکت‌های سازنده بازی‌ها نمی‌خواهند تا بازیکنان صرفاً به دلیل داشتن تجهیزات بهتر نتایج بهتری را کسب کنند، این کار در کامپیوترها به این دلیل که ماوس و کیبورد توسط کاربر انتخاب و تهیه می‌شود کمتر قابل کنترل است اما در کنسول‌های بازی این شرکت‌ها به شما اجازه اتصال ماوس و کیبورد به کنسول بازی را نمی‌دهند.

چگونه ماوس و کیبورد به Playstation متصل می‌شود

برای اتصال ماوس و کیبورد به Playstation هیچ کاری لازم نیست انجام دهید فقط کافیست با ماوس و کیبورد خود را از طریق کابل یا دانگل ماوس و کیبورد به کنسول متصل کنید تا به صورت خودکار اتصال تنظیم شود.

 

با اتصال ماوس و کیبورد می‌توانید محیط کاربری Playstation خود را کنترل کنید و بازی‌هایی که از ماوس و کیبورد پشتیبانی می‌کنند استفاده کنید، اگر می‌خواهید تا تنظیمات دکمه‌های ماوس و کیبورد خود در بازی را تغییر دهید باید از طریق تنظیمات کنترل درون بازی این کار را انجام دهید.

آیا روشی برای متصل کردن ماوس و کیبورد به Playstation برای بازی‌هایی که از این دستگاه‌ها پشتیبانی نمی‌کنند وجود دارد؟

نحوه اتصال ماوس و کیبورد به Playstation برای این بازی‌ها به کمک آداپتورهایی که ماوس و کیبورد شما را به عنوان دسته بازی به کنسول معرفی می‌کند وجود دارد؛ اما استفاده از این آداپتورها دو عیب بزرگ دارد:

  1. برای معرفی کیبورد و ماوس میزان کنترل شما نسبت به کنترل‌های این دستگاه‌ها را محدود خواهد کرد.
  2. در صورتی که شرکت سازنده بازی به نحوی متوجه کار شما شود از بازی محروم و Ban خواهید شد و این محرومیت می‌تواند کوتاه مدت و یا حتی دائمی باشد.

در صورتی که سؤالی در رابطه با تجهیزات ماوس و کیبورد و نحوه اتصال آن‌ها به کنسول‌های بازی دارید سؤال خود را در بخش نظرات ثبت کنید تا به آن‌ها پاسخ دهیم.

نظرات خود را ثبت کنید