close
اخبار

سرعت اینترنت کافی برای انجام کارهای مختلف چقدر است؟

سرعت اینترنت کافی

امروزه به این دلیل که بسیاری از خانه کار می‌کنند نیاز به اینترنتی با سرعت کافی برای انجام کارهای مختلفی که به صورت روزانه انجام می‌‌دهند مانند ویدئو کنفرانس، ارسال فایل‌های مختلف و… دارند. در این مطلب سرعت اینترنت کافی و پیشنهادی برای کار از خانه و مقدار استفاده هر کار از اینترنت را شرح می‌دهیم.

سرعت اینترنت کافی پیشنهادی

سرعت اینترنت کافی برای کار از خانه به ازای هر فرد ۱۰ مگابیت بر ثانیه سرعت دانلود و حداقل ۱ مگابیت بر ثانیه سرعت آپلود است.

این سرعت‌های اینترنت پیشنهادی به ازای هر فرد مشغول کار در خانه است و در ادامه مصرف هر نرم‌افزار و انجام هر کار از اینترنت را شرح خواهیم داد.

سرعت اینترنت کافی برای ویدئو کنفرانس

هیچ چیز مانند یک جلسه ویدئو کنفرانس که به درستی از آن نتوانید متوجه صحبت‌های دیگران شوید و یا دیگران متوجه صحبت‌های شما شوند حوصله سربر تر نیست و برای این که از بروز این مشکل جلوگیری کنید در جدول پایین میزان سرعت اینترنت برای چند نرم‌افزار مانند ویدئو کنفرانس زوم و ویدئو کنفرانس اسکایپ را در شرایط مختلف توضیح داده‌ایم.

نرم‌افزار ویدئو کنفرانس

حداقل سرعت آپلود حداقل سرعت دانلود سرعت آپلود پیشنهادی سرعت دانلود پیشنهادی

زوم (تماس یک نفره)

۶۰۰ Kbps ۶۰۰ Kbps ۱٫۸ Mbps ۱٫۸ Mbps

زوم ( تماس گروهی)

۸۰۰ Kbps ۱ Mbps ۳ Mbps ۲٫۵ Mbps
گوگل میت ۳٫۲ Mbps ۱٫۸ Mbps ۳٫۲ Mbps

۳٫۲ Mbps

Slack ۶۰۰ Kbps ۶۰۰ Kbps ۶۰۰ Kbps

۲ Mbps

اسکایپ ۱۲۸ Kbps ۱۲۸ Kbps ۵۱۲ Kbps

۸ Mbps

ویدئو کنفرانس نیاز دارد تا به صورت همزمان اطلاعات را دانلود و آپلود کند و یکی از سنگین‌ترین فرآیندهایی است که در زمان اتصال به اینترنت می‌تواند انجام شود. برای بررسی نرم‌افزارهای دیگر می‌توانید مطلب میزان مصرف دیتا ویدئو کنفرانس را مطالعه نمایید.

  • سرعت دانلود بر نحوه دریافت اطلاعات دیگران توسط شما مؤثر است.
  • سرعت آپلود بر نحوه ارسال صدا و تصویر شما برای دیگران مؤثر است.
  • Latency مشخص کننده فاصله زمانی است که شما صحبتی می‌کنید و توسط دیگران شنیده می‌شود یا بالعکس.

بیشتر تماس‌های ویدئو کنفرانس با Latency پایین‌تر از ۱۵۰ms به خوبی و به صورت رضایت بخشی کار می‌کنند. Latency به صورت مستقیم و با افزایش سرعت اینترنت بهبود پیدا نمی‌کند و فاکتورهای بسیاری مانند نوع اینترنت مصرفی شما (WiFi یا ۴G یا LAN) و سرورهایی که از طریق آن‌ها به پیام متصل شده‌اید در میزان Latency شما دخیل‌اند.

در حال حاضر LAN دارای کمترین و بدون نوسان ترین میزان Latency است و به زودی به همه‌گیر شدن اینترنت ۵G این میزان کاهش محسوسی پیدا خواهد کرد.

با توجه به سرعت اینترنت مورد نیاز برای ارسال و دریافت پکیج‌های اطلاعات امروزه نیز فناوری‌هایی مانند کدک‌های فشرده‌سازی محتوا وجود دارند که سرعت اینترنت مورد نیاز شما را کاهش می‌دهند و نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس از آن‌ها استفاده می‌کنند و در واقع اگر این کدک‌ها مانند کدک H.266 VVC امروزه به کار گرفته نمی‌شدند سرعت اینترنت کافی برای برقراری یک جلسه ویدئو کنفرانس می‌توانست تا ۸ برابر میزان کنونی باشد.

سرعت اینترنت کافی برای استریمینگ

با توجه به نوع محتوایی که در حال استریم آن هستید و نرم‌افزار و وبسایتی که در آن حضور دارید میزان سرعت اینترنت کافی برای استریم می‌تواند متفاوت باشد و در جدول زیر میزان سرعت پیشنهادی برای چند مورد را مشاهده می‌کنید.

فعالیت

حداقل سرعت دانلود

استریم موسیقی

۱ Mbps
استریم از Youtube

۲ Mbps

استریم ویدئو از سایت‌های دیگر

۵ Mbps

طبیعتاً کیفیتی که با آن دارید محتوا را استریمینگ می‌کنید نیز در میزان سرعت اینترنت مورد نیاز شما دخیل است؛ به عنوان مثال در Youtube ویدئوها با کیفیت ۳۶۰p را می‌توانید با سرعت ۰٫۷ Mbps نیز بدون مشکل تماشا کنید؛ اما برای تماشای ویدئوها با کیفیت ۴K نیاز به حدود ۲۰ Mbps سرعت اینترنت دارید.

مطلب پیشنهادی: بهترین سایت های نمایش فیلم و سریال در ایران در سال ۱۴۰۰ کدام‌اند؟

 

سرعت اینترنت برای ارسال یا دانلود فایل سنگین

در آپلود و دانلود فایل‌ها نیازی به داشتن سرعت اینترنت بالا ندارید و اگر سرعت اینترنت شما کم باشد انجام این کار زمان بیشتری طول خواهد کشید، اما متوقف یا قطع نخواهد شد. در جدول زیر می‌توانید تا اطلاعات مربوط به ارسال یا دریافت فایل‌هایی با حجم‌های مختلف را با سرعت‌های اینترنت مختلف مشاهده کنید.

۱۰ Mbps Down/1 Mbps Up ۲۵ Mbps Down/3 Mbps Up ۱۰۰ Mbps Down/10 Mbps Up ۱,۰۰۰ Mbps Down/1,000 Mbps Up

دانلود عکس حجم بالا (۵MB)

۴ ثانیه ۱ ثانیه کمتر از ۱ ثانیه کمتر از ۱ ثانیه

دانلود ویدئو حجم پایین (۳۰۰ MB)

۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه ۱ دقیقه و ۴۵ ثانیه ۲۶ ثانیه

۲ ثانیه

دانلود ویدئو حجم بالا (۱۰ GB)

۲ ساعت و ۳۰ دقیقه ۱ ساعت ۱۵ دقیقه ۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه
آپلود عکس حجم بالا (۵MB) ۴۴ ثانیه ۱۴ ثانیه ۴ ثانیه

کمتر از ۱ ثانیه

آپلود ویدئو حجم پایین (۳۰۰ MB) ۴۴ دقیقه ۱۴ دقیقه و ۴۰ ثانیه ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه

۲ ثانیه

آپلود ویدئو حجم بالا (۱۰ GB) ۲۵ ساعت ۸ ساعت و ۲۰ دقیقه ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه

۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه

چه عواملی بر عملکرد اینترنت شما نقش دارند؟

ممکن است تا خدمات اینترنت با سرعت کافی و زمان اتصال کوتاه را تهیه کرده‌باشید، اما در عمل نتوانید به سرعت حداکثری دست پیدا کنید، علت چیست؟

علت این امر می‌تواند نوع مصرفی که اطرافیان شما از اینترنت می‌کنند، تجهیزاتی که در حال استفاده کردن از آن‌ها هستید مانند مودم یا روتر، نوع اتصال اینترنت ارائه شده به محل سکونت شما و منطقه محل زندگی شما باشد.

برخی از این عوامل قابل کنترل هستند اما برخی را نمی‌توان تغییر داد. پیشنهاد ما به شما تهیه تجهیزات مناسب، پیدا کردن موقعیت‌های مناسب برای قرار دادن این تجهیزات، موقعیت شما نسبت به مودمتان و در صورت امکان درخواست نصب فیبر نوری برای محل سکونت خود از طرف ارائه دهنده خدمات اینترنت خود باشید.

1 دیدگاه

نظرات خود را ثبت کنید