close
بررسی محصولات

تجهیزات کنفرانس مورد نیاز دورکاری برای بودجه‌های مختلف

تجهیزات کنفرانس

امروزه بسیاری از افراد به دلایل مختلف تصمیم به کار به صورت دورکاری می‌گیرند، این مدل از کار مزایا و معایب مربوط به خود را دارد اما یکی از ویژگی‌های دورکاری این است که ارتباط شما را با همکارانتان نسبت به کار در یک دفتر کار اداری کاهش می‌دهد. اما نکته قابل توجه این است که باید از این اتفاق باید تا جای ممکن جلوگیری کرد. این کار با فناوری ویدئو کنفرانس امکان پذیر است و در این مطلب می‌خواهیم شما را با تجهیزات کنفرانس مناسب برای بودجه‌های مختلف آشنا کنیم.

تجهیزات کنفرانس برای بودجه‌های مختلف

تجهیزات کنفرانس

اگر به دورکاری مشغول هستید به احتمال بالا به انجام کار خود با لپتاپ می‌پردازید و امروزه اکثر لپتاپ‌ها دارای وبکم با کیفیت ۷۲۰p و میکروفون داخلی هستند که برای حضور در این جلسات کافی هستند، اما با توجه به این که این تجهیزات کنفرانس در دستگاه شما وجود دارد از کیفیت کافی برای اکثریت برخوردار نیستند و نکات ذکر شده در این مقاله برای افزایش کیفیت تماس شما هستند.

مرحله اول

استفاده از نور مصنوعی

یکی از ساده‌ترین راه‌کارها برای ارتقا کیفیت وب کم استفاده از نور مصنوعی در پشت دوربین برای روشن کردن صورت شما برای تصویر وب کم است. برای این کار ممکن است تا نیاز به تهیه وسیله‌ای نداشته باشید و تنها با جابه‌جا کردن لامپ مطالعه خود قادر به انجام این کار باشید.

برای مشاهده تأثیری که این کار ساده بر تصویر شما دارد تصاویر زیر را مشاهده کنید:

در تصویر بالا تنها چراغ‌های درون اتاق روشن هستند که از پشت به نورپردازی محیط می‌پردازند به همین دلیل تصویر فرد کمی تیره دیده می‌شود. اما در تصویر زیر با استفاده از یک چراغ مطالعه ساده به به سمت صورت فرد تنظیم شده‌است دوربین وب کم لپتاپ قادر است تا تصویر را با کیفیت و شفافیت بیشتری دریافت و ارسال کند.

برای آشنایی با این راه‌کارهای موجود برای دریافت بهترین کیفیت تصویر از وب کم داخلی لپتاپ پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب “کیفیت وب کم خود را چگونه ارتقا دهیم” را در بلاگ کاربران ویدئو کنفرانس مطالعه نمایید.

حواستان به پشت سرتان باشد

قطعاً آماده شدن برای حضور در همه‌ی جلسات ویدئو کنفرانس امکان پذیر نیست، اما داشتن ظاهری مرتب و چک کردن تصویری که بقیه افراد از پشت سر شما مشاهده می‌کنند الزامی است. قبل از اینکه جلسه ویدئو کنفرانس را تشکبل دهید و یا در آن حضور پیدا کنید به فضای پشت سر خود نگاهی بیندازید.

تلاش کنید با تصویری مینیمال با دکورهای کمی را در پشت سر خود داشته باشید، اگر دری پشت سر شما وجود دارد آن را ببندید، و پشت به پنجره ننشینید و اگر اتاق به هم ریخته‌ای دارید وسایل خود را جابه‌جا کنید تا در تصویر دیده نشوند.

همچنین می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانسی مانند ویدئو کنفرانس زوم به تغییر تصویر بک گراند تماس خود بپردازید و آن را به تصویری دلخواه خود تغییر دهید.

برای اطلاع از این نکات و رعایت آن‌ها می‌توانید مطلب “حرفه‌ای دیده شوید” را در بلاگ کاربران ویدئو کنفرانس را مطالعه نمایید.

مرحله دوم

تهیه وب کم اکسترنال

لاجیتک BRIO

همانطور که در مطلب تفاوت وب کم حرفه‌ای با لپتاپ گفتیم به دلیل طراحی بسیار باریک پنل صفحات نمایش کامپیوترهای همراه این دستگاه‌ها قادر به داشتن دوربینی با کیفیت نیستند و تنها با راه‌هکارهایی که باعث بهتر کار کردن وب کم می‌شوند می‌توان به دریافت بهترین تصاویر ممکن از وب کم داخلی لپتاپ گرفت.

اگر بهترین تصویری که وب کم داخلی لپتاپ شما می‌تواند به شما ارائه دهد برای شما کافی نیست می‌بایست به تهیه یک وب کم اکسترنال بپردازید.

وب کم‌های اکسترنال یکی از تجهیزات کنفرانس هستند که خود در بازه‌های قیمتی زیادی وجود دارند که هرکدام قابلیت‌های مختلف و کیفیت تصاویر متفاوتی را به شما ارائه می‌دهند، اما نکته قابل توجه راجع به این تجهیزات کنفرانس این است که حتی اگر ساده‌ترین وب کم اکسترنال که دارای رزولوشن یکسان HD 720p را نیز تهیه کنید کیفیت تصویر آن بسیار بهتر از وب کم داخلی لپ تاپتان خواهد بود.

یکی از بهترین (و البته گران قیمت‌ترین) وب کم‌های موجود در بازار وب کم لاجیتک BRIO است که دارای قابلیت فیلمبرداری با کیفیت ۴K Ultra HD است و از فناوری RightSence لاجیتک برای تنظیمات خودکار و ارتقاء تصویر تجهیزات کنفرانس این برند در تجهیزات کنفرانس گروهی مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز پشتیبانی می‌کند. برای آشنایی با این فناوری توصیه می‌کنیم تا مطلب ویدئو کنفرانس لاجیتک و قابلیت‌های ویژه آن را مطالعه نمایید.

اگر به دنبال وب کم مناسبی برای خود هستید پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب راهنمای خرید وبکم را مطالعه نمایید.

تهیه میکروفون اکسترنال

میکروفون اکسترنال یکی از تجهیزات کنفرانس است که می‌تواند تأثیر زیادی در کیفیت صدای شما داشته باشد. میکروفونی که تهیه می‌کنید. توجه کنید که لازم نیست تا میکروفون انتخابی شما یک میکروفون حرفه‌ای گران قیمت باشد و تنها استفاده از یک میکروفون USB ساده باعث از بین رفتن اکو ایجاد شده توسط اسپیکرهای داخلی لپ تاپ شما شود.

استفاده از یک هدفون مناسب

هدست اداری

استفاده از یک هدفون نیز در افزایش کیفیت صوتی شما در تماس تأثیر زیادی دارد. برای اینکار دو گزینه کلی وجود دارد و آن‌ها استفاده از یک هدست اداری مناسب و استفاده از هندزفری هستند.

تفاوت این دو گزینه این است که استفاده از هدست اداری در طولانی مدت راحت‌تر است و کیفیت بهتر و امکاناتی نظیر نویز کنسلینگ را در اختیار شما قرار می‌دهد و کار با هندزفری ساده‌تر است و در تصویر شما مزاحمت کمتری ایجاد می‌کند.

این تجهیزات کنفرانس تجهیزاتی هستند که برای برقراری یک جلسه ویدئو کنفرانس با کیفیت مطلوب مورد نیاز هستند و اگر در حال حاظر مشغول دورکاری هستید و یا برنامه دورکار شدن را در آینده دارید می‌بایست این تجهیزات کنفرانس را تهیه نمایید.

نظرات خود را ثبت کنید