close
اخبار

کاربرد ویدئو کنفرانس چیست | در چه زمینه‌ای ویدئو کنفرانس کاربردی است

کاربرد ویدئو کنفرانس

با جهانی شدن روز به روز ارتباط‌های میان کسب و کارها استفاده از ویدئو کنفرانس برای ارتباط کسب و کارها از محبوبیت بیشتری در سراسر جهان برخوردار می‌شود. ویدئو کنفرانس یک ابزار ارتباطی قدرتمند است که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما کاربرد ویدئو کنفرانس چیست و چه کسب و کارهایی می‌توانند از آن استفاده کنند؟

ویدئو کنفرانس چیست؟

ویدئو کنفرانس یا Video Conferencing ارتباطی زنده و تصویری بین دو یا چندین گروه بدون توجه به موقعیت مکانی آن‌هاست. ویدیو کنفرانس مزایای زیادی برای کسب ‌و ‌کارها دارد، به عنوان مثال کسب‌ و کارهایی که در نقاط مختلف دنیا دفتر دارند می‌توانند به کمک این فناوری بدون نیاز به هزینه زمانی یا مالی می‌توانند با یکدیگر در ارتباط باشند.

مزایای دیگر ویدیو کنفرانس شامل مواردی مانند کاهش و حذف هزینه‌های جابه‌جایی و سفر افراد برای حضور یافتن در جلسات، کاهش میزان تولید آلودگی هوا به دلیل از بین رفتن رفت و آمدهای غیر ضروری و کاهش هزینه طراحی و ساخت یک اتاق کنفرانس بزرگ با ظرفیت بالا برای جای دادن تمامی افراد حاضر در جلسه در آن است.

چرا باید از ویدئو کنفرانس استفاده کنیم؟

ویدئو کنفرانس

با توجه به تحقیقی که به تازگی توسط Redshift Research و به کمک بیش از ۱۲۰۰ نفر در بیشتر از ۱۲ کشور انجام گرفته است مشخص شده‌است که ۷۶ درصد از این افراد از راهکارهای ویدئو کنفرانس استفاده می‌کنند و ۵۶ درصد این افراد در طول هفته حداقل در یک جلسه ویدئو کنفرانس شرکت می‌کنند. این موضوع بدین معناست که ویدئو کنفرانس به ابزار ارتباطی حیاتی‌ای در جامعه امروزی تبدیل شده‌است و کاربرد ویدئو کنفرانس تنها ارتباط ساده از راه دور نیست.

همچنین کاربرد ویدئو کنفرانس می‌تواند کاهش هزینه‌های جابه‌جایی افراد چه در سفرهای بین شهری و چه درون شهری نیز باشد. علاوه بر این ۹۶ درصد از افراد شرکت کننده در تحقیق بالا معتقدند که استفاده از ویدئو کنفرانس و قابلیت دیدن چهره افراد از راه دور می‌تواند باعث افزایش میزان همکاری افراد یک تیم با یکدیگر می‌شود و دلیل این عامل را بازدهی بالاتر جلسات ویدئو کنفرانس می‌دانند و حتی معتقدند استفاده از ویدئو کنفرانس می‌تواند بهتر از ملاقات حضری باشد.

همچنین کاربرد ویدئو کنفرانس می‌تواند تنها محدود به ارتباط کاری نشود و به کمک آن به انجام فعالیت‌هایی مانند مصاحبه و حتی آموزش آنلاین نیز بپردازید.

کاربرد ویدئو کنفرانس برای چه کسانی است؟

بعد از آشنا شدن با مفهوم ویدئو کنفرانس می‌خواهیم به توضیح مزایا و کاربرد ویدئو کنفرانس بپردازیم. به صورت کلی کاربرد ویدئو کنفرانس تقریباً در هر نوع کسب و کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد اما تحقیقات نشان داده‌اند که ۵ مورد زیر پر استفاده‌ترین صنایع از ویدئو کنفرانس هستند:

ملاقات‌های کاری: طبیعتاً پراستفاده‌ترین گروه از فناوری ویدئو کنفرانس گروهی هستند که به برقراری جلسات دوره‌ای و مداوم برای تضمیمات مهم کاری کسب و کار خود می‌پردازند.

مطلب پیشنهادی: اهمیت ویدئو کنفرانس در دنیای بیزینس

آموزش مجازی یا آنلاین: مؤسسات آموزش مانند مدارس، دانشگاه‌ها و غیره می‌تواند به استفاده از ویدئو کنفرانس به آموزش از راه دور و برگزاری اردو‌های آموزشی به صورت مجازی و بدون نیاز حضور افراد در محل‌های آموزشی و از خانه به عنوان کاربرد ویدئو کنفرانس استفاده کنند.

Telemedicine: یکی دیگر از کاربردهای ویدئو کنفرانس می‌تواند در صنایع پزشکی و توسط بیمارستان‌ها صورت گیرد. به عنوان مثال می‌توانید با دکتر خود از طریق ویدئو کنفرانس در ارتباط باشید و نیاز به رفتن به مطب دکتر را برای حوزه‌های غیر تخصصی مربوط به سلامت را نداشته باشید.

دورکاری: تحقیقات نشان داده‌اند که ۸۰ درصد از افراد ترجیح می‌دهند تا روش‌های کاری که انعطاف پذیری بیشتری نسبت به زمان کار دارند مانند دورکاری را انتخاب نمایند. برای این که کار از خانه به واقعیت بپیوندد نیاز به نحوه ارتباطی قدرتمندتر و کاراتر از تماس تلفنی و حتی تماس تصویری ساده‌است و نیازهای ارتباطی این افراد با کارفرمایان خود با ویدئو کنفرانس برطرف می‌شود.

مطلب پیشنهادی: مزیت‌های دورکاری برای کارفرمایان

همچنین می‌‌توانید با مطالعه اینفوگرافیک زیر اطلاعات بیشتری را در رابطه با کاربرد ویدئو کنفرانس کسب کنید.

کاربرد ویدئو کنفرانس

برای آگاهی از جدیدترین اخبار حوزه ویدئو کنفرانس پیشنهاد می‌کنیم تا مطالب بخش اخبار را در بلاگ کاربران ویدئو کنفرانس مطالعه نمایید.

نظرات خود را ثبت کنید