close
بهترین هدست برای کار از خانه

یک هدست که برای کار از خانه مناسب باشد باید قابلیت‌های بیشتری نسبت به یک هدست اداری که تمرکز اصلی آن برقراری تماس و کیفیت صدای واضح در حین صحبت است داشته باشد. در این مطلب با ویژگی‌های یک هدست مناسب برای کار از خانه و بهترین هدست برای کار از خانه در ۲۰۲۳ آشنا می‌شویم.

ویژگی‌های بهترین هدست برای کار از خانه

چه از خانه کار کنید و چه در کافی شاپ نزدیک به خانه‌تان، منظور ما کار در محیطی خارج از محیط اداری معمول است و داشتن هدست مناسب به شما کمک می‌کند تا تمرکز خود را بر کارتان حفظ کنید.

قابلیت‌هایی مانند نویز کنسلینگ بسیار جذاب‌اند اما با توجه به این که هدف اصلی از تهیه هدست برای استفاده در زمان کار است، داشتن قابلیت حذف نویز میکروفون و داشتن میکروفون داخلی با کیفیت اهمیت بیشتری دارند، خصوصا اگر در جلسات زیادی شرکت می‌کنید.

بهترین هدست برای دورکاری در ۲۰۲۳

هدست‌ها و هدفون‌های زیادی هستند که مستحق این عنوان‌اند، اما اگر بخواهیم یک هدست را به عنوان بهترین هدست برای کار از خانه انتخاب کنیم، انتخاب ما Jabra Evolve2 65  است.

به این دلیل که این هدست بالانس خوبی بین راحتی، عملکرد صوتی عالی در پخش صدا و میکروفون، قابلیت‌ها دارد و ابعاد کوچک و طراحی تاشو آن به شما این امکان را می‌دهد تا همیشه آن را به همراه داشته باشید.

زمانی که ما به تست هدست‌ها برای دورکاری می‌پردازیم تنها کیفیت تماس آن را بررسی نمی‌کنیم، بلکه می‌بینیم که این هدست چقدر راحت است، تجربه گوش دادن به موسیقی با آن چگونه است و چه قابلیت‌های دیگری را به ما ارائه می‌دهد.

یکی از قابلیت‌های کاربردی برای این نوع از کاربری اتصال Multipoint Bluetooth است. این قابلیت هدست شما را به ۲ دستگاه مجزا به طور همزمان متصل می‌کند (به عنوان مثال تلفن همراه و لپتاپ) و هر زمان که هر دستگاه بخواهد صدایی پخش کند، چه صدای ویدئو در لپتاپ باشد و چه صدای نوتیفیکیشن در تلفن همراه‌تان، به صورت خودکار روی دستگاه دیگر سوئیچ می‌شود و شما می‌توانید بلافاصله از گوش دادن به موسیقی در لپتاپ به تماس تلفنی منتقل شوید.

همچنین اگر با نرم‌افزار ویدئو کنفرانس خاصی در مجموعه خود کار می‌کنید، می‌توانید هدست‌هایی را تهیه کنید که برای کار با این نرم‌افزارها بهینه شده‌اند تا تجربه کاربری بهتری از هدست و نرم‌افزار داشته باشید.

بهترین هدست‌ها برای کار از خانه در ۲۰۲۳

در ادامه به معرفی چند مدل مختلف از هدست و هدفون می‌پردازیم؛ با وجود این که از نظر ما بهترین گزینه موجود Jabra Evolve2 65 است، اما ممکن است قابلیت‌های خاصی برای شما اهمیت بیشتری داشته باشد. در زمان معرفی هر هدست به نکات قوت و ضعف آن به طور کامل اشاره می‌کنیم.

Jabra Evolve2 65 Flex

بهترین هدست برای کار از خانه

هدست Jabra Evolve2 65 یک هدست روی گوش و تاشو است که با توجه به میزان پد روی هدبند و گوشی‌های خود بسیار راحت است و هر چند ساعت هم که روی سرتان باشد از آن خسته نخواهید شد (البته وزن کم ۱۷۶ گرمی این هدست نیز به راحتی آن کمک می‌کند)

عملکرد صوتی این هدست در تماس‌ها با داشتن نویز کنسلینگ میکروفون و فناوری کاهش نویز خارق‌العاده است، تا جایی که اگر در خیابان شلوغ هم در حال تماس باشید، همه صدای شما را با وضوح کامل می‌شوند.

همچنین برای میوت کردن خود در تماس‌ها تنها کافیست تا میکروفون را به سمت بالا ببرید تا صدای شما mute شود و زمانی که خواستید تا دوباره صحبت کنید آن را به سمت پایین بیاورید تا unmute شود.

درایورهای ۲۸ میلی‌متری این هدست نیز کیفیت صدای خارق‌العاده‌ و شفافیت بالایی دارند و برای گوش دادن به موسیقی و دیگر فایل‌های صوتی بسیار مناسب‌اند که البته با قیمتی که این هدست دارد چیزی به غیر از این هم انتظار نمی‌رود.

اما این نکته قابل ذکر است که اگر علاقه به گوش دادن به فایل‌های موسیقی های-رزولوشن دارید، این هدست از کدک SBC پشتیبانی می‌کند، اما از AAC و AptX خیر؛ البته در واقعیت می‌دانیم که پخش موسیقی های-رزولوشن با وجود این کدک‌ها به صورت واقعی توسط بلوتوث امکان پذیر نیست، اما این نکته‌ای است که باید از آن مطلع باشید.

Sony WH-1000XM5

بهترین هدفون برای کار از خانه
  • عمر باتری: تا ۳۲ ساعت
  • نویز کنسلینگ: دارد (ANC)
  • Multipoint: دارد
  • نوع هدفون: هدفون وایرلس دور گوش
  • مقاومت به نفوظ مایعات: ندارد

زمانی که محصولی ارائه می‌کنید که بسیار از آن خوششان می‌آید، تغییر آن بسیار دشوار خواهد شد. این اتفاق برای هدفون Sony WH-1000XM5 نیز افتاده است.

این هدفون نسل پنجم سری ۱۰۰۰X از سونی که اول با مدل MDR-1000X در سال ۲۰۱۶ ارائه شد است. این هدفون با ارائه شدن هر نسل جدید از آن طرفداران بیشتر و بیشتری پیدا کرد و در طول این سال‌ها تغییرات ظاهری زیادی نداشت تا نسل ۵ آن.

Sony WH-1000XM5 یک هدفون دور گوش است و نه یک هدست به این معنا که با وجود این که میکروفون‌های داخلی برای تماس و کارکرد سیستم نویز کنسلینگ خود دارد، اما تمرکز این هدفون بر ارائه دادن بهترین کیفیت تماس نیست.

این هدفون برای کسانی بهتر است که کیفیت صدای پخش شده از هدفون و عملکرد سیستم نویز کنسلینگ برایشان مهم‌تر است. در کنار این ویژگی‌ها امکان برقرار تماس با کیفیت مناسب و شرکت در جلسات ویدئو کنفرانس نیز با این هدفون وجود دارد اما نه با کیفیت و عملکرد Jabra Evolve2 65.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم تا در زمان برقراری تماس در صورت امکان هدفون خود را با کابل جک ۳٫۵ میلی‌متری متصل کنید چرا که کیفیت صدای میکروفون شما در هر هدفون بلوتوثی زمانی که به وسیله سیم متصل شده باشد بسیار بهتر از اتصال وایرلس خواهد بود.

Jabra Elite 45h

  • عمر باتری: تا ۵۰ ساعت
  • نویز کنسلینگ: ندارد
  • Multipoint: دارد
  • نوع هدفون: هدفون وایرلس روی گوش
  • مقاومت به نفوظ مایعات: ندارد

این هدست‌ در اواسط سال ۲۰۲۰ ارائه شد و بلافاصله به عنوان یکی از بهترین هدست‌ها در بازه قیمتی خود و یکی از بهترین هدست‌ها برای درکاری شناخته شد.

قیمت این هدست از هدست و هدفون قبلی که معرفی کردیم کمتر است و با وجود این که این هدست قابلیت ویژه‌ای ندارد اما کیفیت ساخت و کیفیت صدای خوب آن به همراه راحتی آن‌ها برای یک هدفون روی گوش باعث شد تا این هدست به عنوان یکی از ارزنده‌ترین هدست‌های موجود در بازار شناخته شود.

این هدست در زمان برقراری تماس تلفنی یا ویدئو کنفرانس هم عملکرد خوبی دارد و دارای قابلیت sidetone است که به شما این امکان را می‌دهد تا صدای خود را در زمان صحبت بشنوید که باعث می‌شود تا صحبت کردن با هدفون راحت‌تر شود و ناخودآگاه با صدای بلند برای شنیدن صدای خود صحبت نکنید.

عمر باتری این هدست فوق‌العاده است و از قابلیت Multipoint هم پشتیبانی می‌کند و اگر ناگهانی در حین کار با کامپیوتر کسی با شما تماس گرفت می‌توانید بلافاصله به او پاسخ دهید.

Logitech Zone Vibe 100

نکات مثبت زیادی درباره هدست وایرلس Logitech Zone Vibe 100 که در ۳ رنگ خاکستری روشن، کربن و رز گلد ارائه می‌شود وجود دارد.

به عنوان مثال این هدست بسیار روی سر راحت است و وزن کمی دارد، همچنین میکروفون تاشو آن با تا شدن به سمت بالا به صورت خودکار Mute و با باز کردن آن Unmute می‌شود. برای Mute/Unmute کردن هدست دکمه جداگانه هم وجود دارد.

Multipoint توسط این هدفون نیز پشتیبانی می‌شود و می‌توانید آن را به ۲ دستگاه مختلف متصل نگهدارید و با وجود این که این هدفون‌ها نویز کنسلینگ ندارند، اما نویز ایزولیشن پسیو آن‌ها قدرت کافی برای بلوکه کردن صدای محیط اطراف تا تا حد خوبی دارند. عمر باتری این هدفون نیز تا ۲۰ ساعت استفاده مداوم اعلام شده‌است که بسیار خوب است.

کیفیت تماس با این هدست بسیار خوب است و قابلیت Sidetone که باعث می‌شود تا صدای خود را نیز در تماس بشنوید در این هدست نیز وجود دارد. کیفیت صدای این هدست برای گوش دادن به موسیقی نیز بسیار خوب است، اما به خوبی هدفون‌های حرفه‌ای در این زمینه مانند Sony WH-1000XM5 نیست.

همچنین شما می‌توانید با نصب نرم‌افزار Logi Tune در iOS و Android تنظیمات هدست خود را از جمله در زمینه تنظیم اکولایزر تغییر دهید.

بیشتر بخوانید: نحوه تنظیم اکولایزر

Jabra Evolve2 30

بهترین هدست برای دورکاری
  • عمر باتری:
  • نویز کنسلینگ: ندارد
  • Multipoint: ندارد
  • نوع هدفون: هدست سیمدار روی گوش
  • مقاومت به نفوظ مایعات: ندارد

آیا متوجه این موضوع شده‌اید که Jabra هدست‌های بسیار با کیفیت و کاربردی می‌سازد یا نه؟ هدست Jabra Evolve2 30 یک مدل هدست اداری مناسب قیمت و سیمدار برند Jabra است. این هدست دارای میکروفون دهانی، وزن سبک و دارای اتصال USB-A و USB-C است.

کیفیت صدای این هدست‌ها برای گوش دادن به موسیقی عالی نیست اما قابل قبول است، به صورت کلی این هدست بیشتر برای استفاده در تماس‌ها طراحی شده‌است.

این هدست دارای دو میکروفون داخلی است، یکی برای شنیدن صدای شما و دیگری برای شنیدن صدای محیط و کاهش نویز به کمک پردازش این صدا از صدای شما نویز صدا را کاهش می‌دهد تا دیگران در تماس صدای شما را با وضوح بیشتری بشنوند.

آیا کیفیت صدای هدفون روی گوش بهتر است یا دور گوش؟

در بیشتر مواقع هدفون‌های دور گوش صدای بهتری دارند و دلیل آن داشتن درایور بزرگتر است، اما همیشه این چنین نیست. همچنین هدفون‌های دور گوش آکوستیک بهتری را برای ایزوله کردن ایجاد می‌کنند.

آیا استفاده از هدفون به گوش ضرر می‌رساند؟

تنها در صورتی که با صدای زیاد و برای مدت طولانی از آن‌ها استفاده شود.

برچسب‌ها : تجهیزات ویدئو کنفرانسدورکاری

نظرات خود را ثبت کنید