close
انواع ویدئو کنفرانس

جلسات ویدئو کنفرانس با توجه به تعداد افرادی که قرار است تا در آن شرکت کنند انواع زیادی دارد و انواع ویدئو کنفرانس به نوع جلسه ویدئو کنفرانسی که قرار است برقرار شود نیز بستگی خواهد داشت.

انواع ویدئو کنفرانس

انواع ویدئو کنفرانس

بسته به نوع تجهیزات ویدئو کنفرانس، انواع ویدئو کنفرانس به دو حالت تک نفره و گروهی تقسیم می‌شود.

ویدئو کنفرانس تک نفره بسیار شبیه به تماس تصویری است؛ با این تفاوت که در تماس تصویری شما با تعداد کمی از افراد در ارتباط هستید و در جلسه ویدئو کنفرانس تک نفره شما می‌توانید با چندین گروه دیگر در ارتباط باشید.

این نوع از جلسات برای ارتباط افراد دورکار و ارتباط آن‌ها با دیگر اعضای گروه صورت می‌گیرد. برای برقراری این جلسات تنها نیاز به یک وبکم مناسب، کامپیوتر و اینترنت پرسرعت دارید.

دیگر نوع از انواع جلسات ویدئو کنفرانس، جلسه ویدئو کنفرانس گروهی نامیده می‌شود و برای برقراری این نوع جلسات بسته به تعداد نفرات حاضر در جلسه و در هر گروه، نیاز به تجهیزات ویدئو کنفرانس مناسب دارید.

برای این نوع از انواع ویدئو کنفرانس تجهیزات ویدئو کنفرانس فراوانی وجود دارد و هر کدام از آن‌ها قابلیت‌های ویژه خود را دارند.

جلسات ویدئو کنفرانس گروهی خود به ۳ دسته تقسیم می‌شوند:

  • جلسات ۲ تا ۱۰ نفره
  • جلسات ۱۰ تا ۲۰ نفره
  • جلسات بالای ۲۰ نفر

جلسات ۲ تا ۱۰ نفره

انواع ویدئو کنفرانس

برای برقراری این نوع از جلسات ویدئو کنفرانس نیاز به مکان زیادی ندارید و این جلسات اکثراً در اتاق‌های کوچک انجام می‌شود.

برای برقراری چنین نوع از انواع جلسات ویدئو کنفرانسی نیاز به دستگاهی مانند ویدئو کنفرانس لاجیتک MeetUp دارید تا به زاویه دید ۱۲۰ درجه خود قابلیت نمایش تمامی افراد را داشته باشد و با کیفیت تصویر برداری ۴K Ultra-HD آن همه را به خوبی نشان دهد.

جلسات ۱۰ تا ۲۰ نفره

انواع ویدئو کنفرانس

انواع جلسات ویدئو کنفرانس ۱۰ تا ۲۰ نفره معمولاً در اتاق‌های بزرگ تشکیل می‌شوند، اما برای برقراری آن‌ها نیازی به یک اتاق کنفرانس بزرگ نخواهید داشت. این گونه از جلسات نیاز به پشتیبای صوتی افراد و قابلیت زوم بالای دوربین برای نمایش همه را دارد.

ویدئو کنفرانس لاجیتک RALLY دستگاه ویدئو کنفرانسی است که از یک دوربین PTZ اسپیکر‌های بزرگ و دو میکروفون و به صورت ماژولار تشکیل شده‌است تا اتاق‌های بزرگ شما را به هر طراحی و ساختاری بتواند پوشش دهد.

همچنین این دستگاه دارای قابلیت‌های ویژه ویدئو کنفرانس لاجیتک به نام فناوری‌های RightSense است که از ۳ فناوری RightLight، RightSound و RightSight تشکیل شده‌است و قابلیت تنظیم خودکار فعالیت میکروفون‌ها، زاویه دید دوربین و نورپردازی محیط را دارد.

برای آشنایی بیشتر درباره فناوری RightSense پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب قابلیت ویژه ویدئو کنفرانس لاجیتک را مطالعه نمایید.

جلسات بالای ۲۰ نفر

انواع ویدئو کنفرانس

برای برقراری این نوع از انواع جلسات ویدئو کنفرانس نیاز به یک اتاق کنفرانس مجهز به بروزترین فناوری‌ اتاق کنفرانس دارید.

برای برقراری این نوع از جلسات نیاز به دستگاهی مانند ویدئو کنفرانس RALLY Plus دارید که علاوه بر تمامی قابلیت‌های ویدئو کنفرانس لاجیتک RALLY، قابلیت ارتقا آن با اضافه کردن اسپیکر و میکروفون‌های اضافی را نیز به شما می‌دهد.

برای آشنایی بیشتر با این دستگاه ویدئو کنفرانس پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب بررسی راهکار ویدئو کنفرانس لاجیتک RALLY Plus را مطالعه نمایید.

نوع جلسه ویدئو کنفرانس

این که اهداف شما از برقراری یک جلسه ویدئو کنفرانس چیست نیز می‌تواند عامل بوجود آورنده‌ انواع مختلف  ویدئو کنفرانس مختلفی باشد.

به عنوان مثال اکثر جلسات ویدئو کنفرانس برای ارتباط چند گروه با یکدیگر برقرار می‌شوند؛ اما انواع جلسه ویدئو کنفرانس شامل وب کنفرانس، وبینار، کلاس مجازی و آموزش آنلاین نیز می‌شود که هر کدام از این انواع ویژگی‌های خاص خود را دارند.

در وب کنفرانس‌ها به دلیل حضور فراوان افراد، میهمانان قابلیت دیدن یکدیگر را ندارند و نیازی به تجهیزات ویدئو کنفرانس، مگر یک میکروفون مناسب را ندارند و برای کلاس‌های آموزش مجازی میزبان جلسه به یک وبکم یا در برخی شرایط نیاز به یک دوربین PTZ دارد و دیگران نز به صورت تک نفره در این جلسات حضور پیدا می‌کنند.

برای مطالعه بیشتر درباره ویدئو کنفرانس توصیه می‌کنیم تا مطالب مربوطه در صفحه ویدئو کنفرانس را در بلاگ کاربران ویدئو کنفرانس مطالعه نمایید.

برچسب‌ها : تجهیزات ویدئو کنفرانس

نظرات خود را ثبت کنید