close
کلاس درس مجازی

کلاس درس مجازی محیطی آنلاین است که از لحاظ ارتباطی مشابه یک کلاس فیزیکی باشد. این کلاس‌ها فرصت آموزش و یادگیری از راه دور و با نتایجی مشابه کلاس را به ما می‌دهند.

۸۶ درصد از ارگان‌ها در حال تبدیل به کلاس‌های مجازی برای آموزش کارکنان خود هستند و ۹۰ درصد از دانشگاه‌ها نوعی از کلاس درس مجازی را در عنوان کلاس‌های غیر حضوری به دانشجویان خود ارائه می‌دهند و هم دانشجویان و هم استادان از مزایای این نوع از کلاس بهره می‌برند.

پیچیدگی کلاس‌های درس عاملی برای تولید فناوری‌های جدید برای برگذاری این دسته از کلاس‌ها هستند، زیرا این فناوری‌های ارتباط از راه دور هستند که برگذاری این دسته از کلاس‌ها را ممکن می‌کنند. یکی این مهم‌ترین فناوری‌های مورد استفاده در این حوزه، فناوری ویدئو کنفرانس است.

منافع ویدئو کنفرانس برای کلاس درس مجازی

مدیریت یک کلاس درس مجازی به یک راهکار هوشمند و کاربردی نیاز دارد و فراتر از ارائه‌ای طولانی مدت بدون وجود هیچگونه بازخورد از دانشجویان است. تکنولوژی ویدئو کنفرانس می‌تواند تعاملی بسیار مناسب را در بین دانشجویان و استادان برقرار کند.

ویژگی‌هایی که یک سیستم ویدئو کنفرانس مناسب برای برقراری کلاس درس مجازی باید داشته باشد :

  • فضای تخته سفید مجازی
  • قابلیت تشخیص تحرک و تشخیص محل صدا و تنظیم اتوماتیک با تغییرات
  • وجود راهی برای انتقال مطالب و به اشتراک گذاری فایل
  • قابلیت ضبط جلسه باری بازپخش و باز نشر

ویژگی‌های بالا ویژگی‌های لازم برای تبدیل یک دستگاه ویدئو کنفرانس به سیستمی کاربردی برای آموزش از راه دور است.

تار کردن خطوط میان تفریح و یادگیری

سرگرمی کلاس یکی از بهترین راه‌ها برای جذب توجهات و تمرکز بر یادگیری است. تحقیقات نشان داده است که خندیدن افراد در کلاس می‌تواند بر یادگیری افراد در زمان کلاس و به یاد آوردن مطالب در آینده تأثیر مثبتی بگذارد.

اما همچنین تفریحات سر کلاس می‌بایست در اولویت دوم نسبت به درس قرار بگیرند و استادان می‌بایست به نسبتی مناسب برای میزان تفریح افراد و میزان درس خود برسند.

ویدئو کنفرانس می‌تواند تا به رسیدن به این نسبت به استادان کمک کند. قابلیت Picture-in-Picture به استادان اجازه می‌دهد تا مطالب درسی خود را به دانشجویان نمایش درهند و با حضور خود در گوشه تصویر تعامل بیشتری با دانشجویان برقرار کنند. همچنین قابلیت Screen Sharing به استادان اجازه می‌دهد تا محتوایی که در صفحه نمایش خود دارند را با دانشجویان به اشتراک بگذارند.

تشکیل کلاس درس مجازی با ویدئو کنفرانس

فناوری ویدئو کنفرانس امروز قابلیت ارائه‌ای با تعامل بالا با دانشجویان را به استادان می‌دهد. جلسات درس با کمک ویدئو کنفرانس جلوه جدیدی به خود می‌گیرند و خواصی مشابه کلاس‌های درس فیزیکی پیدا می‌کنند.

 

برچسب‌ها : تماس تصویریکلاس درسکلاس درس مجازیکلاس مجازی

نظرات خود را ثبت کنید