close
نرم‌افزار

اشتباهات امنیتی ویدئو کنفرانس که باید از آن‌ها پرهیز کنیم

اشتباهات امنیتی ویدئو کنفرانس

بسیاری از افراد و کسب و کارها در دوران شیوع ویروس کووید ۱۹ رویه کار خود را به دورکاری تغییر دادند از از میزان شیوع آن با کاهش جابه‌جایی‌های روزانه خود بکاهند. برای این کار این افراد نیاز به استفاده از تجهیزات ویدئو کنفرانس و نرم‌ افزارهای ویدئو کنفرانس دارند. با این تغییر و مجازی شدن تمامی روابط در جدیدی از مشکلات و اشتباهات امنیتی ویدئو کنفرانس به روی کسانی که نمی‌توانند به درستی با این تجهیزات کار کنند بوجود می‌آید.

اشتباهات امنیتی ویدئو کنفرانس

اشتباهات امنیتی ویدئو کنفرانس

برخی از این مشکلات می‌تواند با قابلیت‌های تجهیزات ویدئو کنفرانس برطرف شود؛ به عنوان مثال استفاده از وبکم مناسب با ویژگی‌های امنیتی مانند وبکم لاجیتک C925e که دارای کاور لنز هستند و یا ویدئو کنفرانس گروهی لاجیتک RALLY که دارای حالت پارک دوربین است که حتی در صورت هک شدن آن تنها قادر به نمایش تصویر پایه خود باشد می‌توان برخی از اشتباهات امنیتی ویدئو کنفانس را کاهش داد.

اما مشکلاتی مانند درز اطلاعات منتشر شده درون جلسه به نرم‌افزار ویدئو کنفرانس مورد استفاده شما مربوط می‌شود.

در این مطلب قصد داریم تا شما را با برخی از این اشتباهات امنیتی ویدئو کنفرانس آشنا کنیم تا انجام آن‌ها توسط شما و یا همکارانتان جلوگیری کنیم.

دسترسی به جلسات محرمانه توسط افراد

بیشتر نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانس مانند گوگل Hangouts دارای قابلیت پیوستن به جلسات از طریق لینک ورود به جلسه هستند. باید توجه کنید که اگر در جلسه ویدئو کنفرانس خود در حال تبادل اطلاعات حساسی هستید، می‌بایست تا برای ورود به جلسه خود نوعی محدودیت و شناسایی افراد مانند رمز عبور تعریف کنید تا از دسترسی این افرد به جلسه جلوگیری کنید.

انتقال اطلاعات از روشی ناایمن

یکی از اشتباهات امنیتی ویدئو کنفرانس استفاده از نرم‌افزاری است که برای انتقال اطلاعات به کدگذاری آن‌ها نمی‌پردازد و از قابلیت end-to-end Encryption پشتیبانی نمی‌کند.

تلاش کنید تا جای ممکن از استفاده از این نرم‌افزارها بپرهیزید و در غیر این صورت از قابلیت ارسال اطلاعات این نرم‌افزار استفاده نکنید؛ با این کار از پخش شدن فایل‌های مربوط به کسب و کار خود جلوگیری خواهید کرد

هک از طریق قسمت چت جلسه

اگر افراد به جلسه شما دسترسی پیدا کنند می‌توانند با استفاده از قابلیت چت آنلاین جلسه به انتشار فایل‌های ویروسی و آلوده و یا لینک‌های مشکل دار بپردازند، پس از امن بودن این محتواها قبل از استفاده از آن‌ها اطمینان برقرار کنید.

با رشد دورکاری و بیشتر شدن استفاده از فناوری ویدئو کنفرانس امنیت این جلسات به اولویت اصلی ارائه دهندگان خدمات این تکنولوژی تبدیل شده‌است و با بیشتر شدن کاربران ان‌ها گیدا شدن نقایص امنیتی در این نرم‌افزارها سرعت بیشتری پیدا کرده‌است.

ویدئو کنفرانس زوم

در گذشته در رابطه با امنیت نرم‌افزار ویدئو کنفرانس زوم بحث کردیم و اگر قصد استفاده از این نرم‌افزار ویدئو کنفرانس را دارید توصیه می‌کنیم تا مطلب امنیت ویدئو کنفرانس زوم را مطالعه نمایید.

ارتقا امنیت ویدئو کنفرانس

اگر نگران امنیت اطلاعاتی که در جلسات ویدئو کنفرانس خود با دیگران به اشتراک می‌گذارید هستید روش‌هایی وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید تا تمنیت ویدئو کنفرانس خود را ارتقا دهید.

داشتن Meeting ID و Meeting Password

رمزها در هر جایی دسترسی افراد به محدود می‌کنند. شما نیز با ست کردن یک Meeting ID که عموماً توسط نرم‌افزار ویدئو کنفرانس به صورت خودکار تولید می‌شود و تنظیم رمز ورود برای آن می‌توانید تا دسترسی افراد به جلسه را محدود کنید.

در صورت استفاده از این روش از رمزهای پیچیده استفاده کنید، رمزهایی حاوی حروف بزرگ و کوچک و عدد (به عنوان مثال از رمز “۱۲۳۴۵۶” استفاده نکنید).

قفل کردن جلسه

زمانی که تمام افراد موردنظرتان به جلسه وارد شدند دسترسی ورود به جلسه را ببندید تا دیگر افراد حتی در صورتی که Meeting ID و رمز جلسه شما را داشتند نیز نتوانند وارد جلسه شوند.

انتشار ندادن لینک ورود به جلسه

لینک ورود مستقیم به جلسه را به صورت گسترده در دسترس افراد قرار ندهید.

بهترین کار ارسال دعوتنامه ایمیلی برای افرادی که می‌خواهید در جلسه حضور داشته باشند با اطلاعات ویود به جلسه و لینک ورود به جلسه برای ارتقا امنیت ویدئو کنفرانس است.

برای اطلاعات بیشتر درباره نرم‌افزار ویدئو کنفرانس پیشنهاد می‌کنیم تا مطالب بخش نرم‌افزار سایت بلاگ کاربران ویدئو کنفرانس را مطالعه نمایید.