close

زمانی تنها راه عبور از رودخانه Arno، پل Ponte Vecchio در فلورانس ایتالیا بود که اکنون به دلیل مجموعه های زیبا از فروشگاه های جواهرات که زیر طاق های پل جا گرفته اند جایگاه ویژه‌ای بین ایتالیایی ها و گردشگران دارد. به این ترتیب، پل Ponte Vecchio یک فرضیه مدرن را نشان می‌دهد؛ چرا خود سفر، مقصد نباشد؟ اگر یک پل می‌تواند چیزی بیش از وسیله ارتباط نقطه A با نقطه B باشد و به مکانی برای تجارت تبدیل شود، چرا از فناوری‌های تسهیل‌کننده دیگر استفاده‌های گسترده‌تری نکنیم؟ استفاده از ویدئو کنفرانس از اواسط دهه ۱۹۹۰ برای ارتباطات تجاری رواج یافت. با این وجود، این راهکار که ابتدا کاربرد تجاری داشت، امکان مکالمه چهره به چهره را برای مردم سراسر جهان ایجاد کرده است.

استفاده از ویدئو کنفرانس

 

از پل‌های قدیمی فراتر از آنچه هستند استفاده کنید

اکنون به شیوه‌های گوناگون می‌توانیم با افراد مختلف مکالمه کنیم، این کار قبلاً فقط از طریق یک تماس تلفنی، ایمیل یا در جریان یک سفر دور و دراز، قابل انجام بود. با این حال، فناوری‌های جدید که باعث ایجاد تحول در ارتباطات موبایل شده‌اند، در ویدئو کنفرانس به طور کامل به کار گرفته نمی‌شوند. وقتی می‌توانیم بازارهای جذاب ایجاد کنیم، چرا هنوز در حال ساخت پل‌های ساده و قدیمی هستیم؟

فناوری‌های سه بعدی، صفحه نمایش لمسی، مکان‌یابی جغرافیایی، کیفیت ارتقاء یافته صدا و تصویر، سخت‌افزار موبایل و خدمات رمزنگاری ایمن و آنلاین، باید ویدئو کنفرانس را از تکرار تعاملات انسانی به سمت بهره‌برداری کامل از دنیای دیجیتال منتقل کنند.

 

ارتقاء تجربه استفاده از ویدئو کنفرانس

وقتی می‌توانید با کمک ویدئو کنفرانس به شرایطی دست یابید که «بهتر از بودن در آن مکان است» چرا به دنبال ساختن محیطی نباشید که بهتر از محیط آنجا است؟

این مسئله در کنفرانس‌های معمول در شرکت‌های بزرگ می‌تواند به معنی مدلسازی آنی نمودارهای مالی و یا تورهای مجازی همه‌جانبه از ویژگی‌ها و تحولات پروژه و یا ایجاد طرح‌های فعلی و یا قبلی در کنار تصویر هر شخص باشد.

پتانسیل‌های زیادی برای مشاغل کوچکتر وجود دارند، به خصوص که بسیاری از ارائه‌دهندگان کنفرانس قادر به ایجاد خدمات خصوصی و شخصی هستند.

مربی بازنشسته‌ای را تصور کنید که تمرین بازیکنان خود را از راه دور مشاهده می‌کند و مطابق با برنامه به بازیکنان خود تمرین می‌دهد.

معماری را تصور کنید که بتواند مشتری را از طریق یک برنامه D3 مخصوص نقشه‌کشی خانه، راهنمایی کند، در حالی که یک طراح داخلی نیز طرح‌های رنگی خود را در لحظه و بنا به تقاضای مشتری ارائه می‌دهد، همه این‌ها در یک مکالمه چهره به چهره و در لحظه رخ می‌دهند.

خواننده‌ای را تصور کنید که با استفاده از ویدئو کنفرانس کنسرت خود را به صورت زنده به نمایش افراد بسیار بیشتری نسبت به افراد حاضر در می‌آورد.

مکان مخصوص حراج یا گالری هنری می‌تواند فضایی را برای مشتریان خود به عنوان یک فضای خصوصی و مخصوص ایجاد کند، جایی که می‌توان موارد پیشنهادی را در حالت D3 و مجازی کنترل و بررسی کرد، در عین حال مسائل دیگر را نیز می‌توان با استفاده از ویدئو کنفرانس پیگیری کرد.

آژانس های مسافرتی می‌توانند پیش از این که مشتری برنامه سفر خود را نهایی کند، مناطق زیبای جهان را به آن‌ها نشان دهند؛ یا به مشتریان امکان دسترسی مجازی به کارشناسان محلی داده می‌شود که می‌توانند آن‌ها را در خصوص مناطقی که از لحاظ فرهنگی یا محیطی برای افراد مختلف جذاب هستند، راهنمایی کنند.

کودکان مدرسه‌ای از کشورهای مختلف که اقیانوس‌ها از هم فاصله دارند، می‌توانند در لحظه و به صورت آنلاین با هم در ارتباط باشند و بازی‌های مختلفی با هم انجام دهند.

کارگزاران بیمه و کارکنان خدمات اورژانس می‌توانند از مشاهده تصاویر قبل از وقوع حادثه برای رسیدن به درک از آن چه که دقیقا اتفاق افتاده، استفاده کنند.

 

روشی بهتر برای کسب‌وکارها

بسیاری از این فناوری‌ها از قبل وجود داشته‌اند، فقط باید در استفاده از ویدئو کنفرانس لحاظ شوند. ارزش داشتن مکالمه رو در رو با مشتری‌ها، شرکا و کارمندان، مدت‌هاست که امری اثبات‌شده است و عنصر انسانی هر تعامل، همیشه، قدرتمندترین است. برای مثال با استفاده از امکانات خدمات واقعیت مجازی به صورت آنلاین، می‌توان آن‌ها را به بیش از یک پل ارتباطی بین دو نقطه و به امکانی برای انجام بهتر امور مربوط به کسب‌وکار تبدیل کرد.

برچسب‌ها : استفاده از ویدئو کنفرانستماس اینترنتیتماس تصویریتماس ویدیوییجلسههمکاری ویدئویی

نظرات خود را ثبت کنید