close
پخش زنده اجرای موسیقی

پخش زنده اجرای موسیقی به حدی رایج شده است که هنگامی که اجراهای اصلی به صورت مجازی پخش نمی‌شوند، مردم عصبانی می‌شوند. برای مثال Eminem به برگزارکنندگان Coachella 2018 اجازه نداد که مجموعه برنامه‌های او را به صورت زنده پخش کنند و خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت. در حالی که نام‌های بزرگی از جمله Beyoncé و The Weekend از پخش زنده کارهای خود راضی بودند، Eminem همچنان به سیاست خود راجع به منع پخش زنده اجرایش ادامه داد.

پخش زنده آنلاین در حال حاضر بسیار محبوب است. نه تنها بیش از ۶۰٪ از آمریکایی‌های ۱۸-۳۴ ساله ویدئوهای پخش زنده آنلاین را تماشا می‌کنند، بلکه حتی بیش از ۴۰ درصد از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی به پخش زنده ویدئو میپردازند. اگر یک هنرمند تازه‌کار و یا عضو یک گروه موسیقی نوپا هستید، پخش زنده اجرای موسیقی طور قابل‌توجهی، بهترین راه برای ارائه برنامهشما به مخاطبان احتمالی و به تعداد نامحدود است.

با در نظر گرفتن این موارد، در اینجا چگونگی پخش زنده اجرای موسیقی برنامه گروه موسیقی به صورت رایگان را مطرح می‌کنیم.

با شبکه‌های اجتماعی شروع کنید

هدف از پخش زنده ویدئویی این است که صدای خود را به گوش بسیاری از افراد برسانید. با این حال، انجام دادن این کار به تنهایی و در یک اتاق و روبروی یک دوربین می‌تواند کمی عجیب و غریب باشد. بنابراین، مانند بسیاری از افراد، پخش زنده ویدئوهای خود را با جمعی از دوستان خود شروع کنید. مسنجر فیسبوک به شما اجازه می‌دهد تا به طور هم‌زمان یک چت ویدئویی گروهی را با ۵۰ نفر اجرا کنید که در قالب یک تماس گروهی بین دوستان شما خواهد بود. به همین ترتیب، Instagram Go Live به طرفداران شما امکان می‌دهد که به پخش زنده شما ملحق بشوند.

جریان پخش ویدئویی خود را جا بیندازید

هنگامی که برای اولین بار از ویژگی پخش زنده استفاده می‌کنید، مطمئناً نیاز دارید که هزینه‌هایخود را پایین نگه دارید، از این رو استفاده از یکی از سایت‌های بزرگ رایگان، عاقلانه استYouTube Live ،You Now و Facebook Live پخش زنده اجرای موسیقی شما را به صورت رایگان پخش می‌کنند و می‌توانند به طور فعالانه ای به تحقق رویداد مدنظر شما کمک کنند. به عنوان مثال، YouTube Live به شما امکان می‌دهد پیش از پخش زنده ویدئوی خود پیش‌نمایش آن را مشاهده کنید، همچنین می‌تواند پخش‌های پشتیبان را در مواردی که ممکن است اشتباهی رخ دهد، فراهم کند. این سایت‌ها نام خود را در طول پخش شما در گوشه‌ای از تصویر حک می‌کنند و حتی گاهی پخش شما را به خاطر آگهی‌ها مختل می‌کنند، اما با این حال این موارد، سایت‌های بهتری نسبت به سایت‌های پخش زنده اختصاصی هستند که هزینه استفاده از آن‌ها ۷۵ تا ۹۹۹ دلار در ماه است.

به دنبال ارتباط اینترنتی مناسب باشید

ارتباطات ویدئویی به صورت پخش زنده ممکن است مهم‌ترین نوع ارتباط در آینده باشند، اما در حال حاضر نیاز به افزایش پهنای باند برای شما و مخاطبین ایجاد می‌کنند. بنابراین برای پخش زنده اجرای موسیقی خود استفاده از وب کم ۴K جدید خود را فراموش کنید زیرا بسیاری از مردم نمی‌توانند این کیفیت را با سرعت مناسب تماشا کنند، پس امکانات اصلی خود را برای تورهای خود نگه دارید. فقط به فکر ثابت نگه داشتن دوربین و ارائه ویدئو با فریم ریت خوب و پخش ۷۲۰p باشید، که هنوز هم به عنوان کیفیت بالا شناخته می‌شود.

دوربین مناسب تهیه کنید

بهترین وب کم های موجود در بازار، مدل‌های چندکاره همراه با میکروفون داخلی هستند. با این حال، همان‌طور که قبلاً ذکر شد، بهتر است که فقط برای ضبط تصاویر از دوربین استفاده کنید و ضبط صدا را به یک میکروفون جداگانه بسپارید. خوشبختانه، چندین مورد وب کم مناسب با کیفیت HD در دسترس هستند که به طور خاص برای پخش زنده ویدئویی طراحی شده‌اند. هر دو مدل Logitech C922 و Razer Kiyo برای پشتیبانی از پخش زنده و ویرایشگرهای محبوب مانند XSplit طراحی شده‌اند که توسط سایت‌هایی مانند YouTube Live استفاده می‌شوند. وب کم لاجیتک C922  حتی مجوز کامل XSplit را برای مدت سه ماه به همراه دارد. این دو وب کم هر دو با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه و با کیفیت ۷۲۰p ویدئو تهیه می‌کنند و با توجه به ویژگی اتصال آسانآن‌ها، می‌توانید آن‌ها را به سادگی به لپ‌تاپ یا کامپیوتر رومیزی خود متصل کنید.

میکروفون مناسب تهیه کنید

صدا عاملی حیاتی برای هرگونه پخش موسیقی است، بنابراین استفاده از یک میکروفون خارجی برای ضبط قدرت واقعی عملکرد شما مفید خواهد بود. اگر می‌خواهید صدایی حرفه‌ای داشته باشید، به دنبال Shure SM7B یا مدل قدیمی‌تر و ارزان‌تر AT3525 باشید. سیستم صوتی موردعلاقه ما مجموعه Blue Yeti است که دارای طیف وسیعی از گزینه‌های ضبط و تنظیمات صدا است، که شما توسط آن می‌توانید صدای خوانندگان را از گیتار و بقیه موارد جدا کنید.

آکوستیک اتاق شما کاملاً روی صداهایی که شما ضبط می‌کنید تأثیرگذار است، بنابراین با ساختن پوشش‌هایی از جنس شانه‌های مقوائی تخم‌مرغ، بهتر است اتاق خود را مانند یک اتاق ایزوله صوتی کرده و از تنظیمات حذف صداهای زائد استفاده کنید.

برچسب‌ها : اجرای زندهاستریمپخش زندهتجهیزات ویدئو کنفرانستماس تصویریکنسرتموسیقی زنده

نظرات خود را ثبت کنید