close
اخبار

نحوه ریست کردن Xbox One به تنظیمات کارخانه

ریست کردن Xbox One

در این مطلب با نحوه ریست کردن Xbox One به تنظیمات کارخانه آشنا می‌شویم. شما می‌توانید ایکس باکس خود را به صورت کامل ریست کنید و آن را مانند زمانی که نو بود کنید یا تنظیمات آن را ریست کنید که بازی‌ها و سیو‌هایتان پاک نشود. همچنین می‌توانید از طریق یک حافظه USB نیز ریست کنید.

آیا نیاز به ریست فکتوری Xbox One دارید؟

ریست فکتوری Xbox One

اگر از ریست کردن Xbox One خود مطمئنید، اینجا را کلیک کنید تا با نحوه انجام این کار آشنا شوید.

اما ممکن است مشکل شما بدون نیاز به ریست فکتوری کردن و به جای آن با هارد ریست کردن Xbox One یا راه‌کارهای دیگری برطرف شود.

  • ابتدا Hard Reset کردن Xbox One را امتحان کنید و ببینید که مشکل شما برطرف می‌شود یا خیر. برای این کار دکمه پاور کنسول را به مدت ۱۰ ثانیه نگهدارید. این کار خود می‌تواند بسیاری از مشکلات نرم‌افزاری را برطرف کند. و با این کار اطلاعات و بازی‌های شما آسیبی نمی‌بینند.
  • اگر کنسول به قدری بد کار می‌کند که دسترسی به منوها ندارید یا کنسول واکنشی به دستورات شما نشان نمی‌دهد و یا اصلا خروجی تصویر به مانیتور یا تلویزیون ندارد، آن را از برق بکشید، حدود ۱ دقیقه صبر کنید، حالا دوباره کنسول را به برق زده و روشن کنید.
  • اگر به مشکل بالا بر خورده‌اید و با از برق کشیدن دوباره به این مشکل برخوردید، اینجا را کلیک کنید تا با نحوه ریست کردن Xbox One به تنظیمات کارخانه به کمک یک فلش USB آشنا شوید.

اگر هم می‌خواهید ایکس باکس خود را به فروش برسانید منطقی است که قبل از این کار یا قبل از تحویل کنیول آن را ریست فکتوری کنید تا تمام اطلاعات مربوط به شما از روی کنسول به طور کامل پاک شوند و صاحب جدید دستگاه به آن‌ها دسترسی نداشته باشد.

چگونه Xbox One را ریست فکتوری کنیم

ریست فکتوری Xbox One

  1. دکمه Home را روی دسته Xbox One بزنید؛ یا روی D-Pad سمت چپ را بزنید تا به منو صفحه هوم برسید.

  2. گزینه چرخ‌دنده را انتخاب کنید تا وارد منو Settings شوید.

  3. وارد System > Console info شوید.

  4. گزینه‌های Reset Console > Reset and Remove everything را بزنید تا فرآیند ریست فکتوری Xbox One آغاز شود.

  5. فرآیند Reset Factory کردن Xbox One به صورت خودکار شروع به انجام شدن می‌کند. در طول این مدت کنسول را به حال خود رها کنید.

نکته مهم: با انتخاب گزینه Reset and Remove everything کنسول شروع به ریست کردن خود به تنظیمات کارخانه می‌کند و قبل از شروع پیام تایید از شما نمی‌گیرد.

ریست فکتوری Xbox One با فلش USB

ریست فکتوری Xbox One با فلش USB

توجه کنید که این روش کل اطلاعات و تنظیمات کنسول را پاک می‌کند و امکان نگهداشتن هیچ اطلاعاتی وجود ندارد.

در کامپیوتر

  1. فلش USB را به کامپیوتر متصل کنید.
  2. این فایل را از سایت Microsoft دانلود کنید.
  3. روی فایل راست کلیک کرده و آن را Extract کنید.
  4. فایل دارای نام $SystemUpdate را در فلش کپی کنید.
  5. فلش را از کامپیوتر جدا کنید.

در کنسول

  1. اگر کنسول با کابل به اینترنت متصل است، کابل آن را جدا کنید.
  2. کنسول را خاموش کرده و از برق بکشید.
  3. کنسول را حداقل به مدت ۳۰ ثانیه خاموش نگهدارید.
  4. کابل برق را دوباره به کنسول متصل کنید.
  5. فلش USB را به پورت USB کنسول متصل کنید.
  6. دکمه‌های Bind و Eject را فشار دهید و نگهدارید، سپس دکمه Power را بزنید. دکمه Bind سمت چپ کنسول Xbox One اصلی و زیر دکمه Power در Xbox One S قرار دارد. دکمه Eject در کنار ورودی دیسک قرار گرفته‌است.
  7. دکمه‌های Bind و Eject را به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه یا تا زمانی که صدای روشن شدن کنسول را دوبار پشت سر هم بشنوید. اگر این صدا را نشنوید یا صدای خاموش شدن کنسول را شنیدید، بدانید که باید دوباره این کار را انجام دهید.
  8. بعد از این که این صدا را شنیدید، دکمه‌های Bind و Eject را رها کنید.
  9. صبر کنید تا کنسول ری‌استارت شود، سپس فلش USB را از کنسول جدا کنید.
  10. در این مرحله کنسول Hard Reset انجام خواهد داد که چند دقیقه طول خواهد کشید، زمانی که این مرحله به پایان رسید، فرآیند ریست فکتوری Xbox One به پایان رسیده‌است.

سوالات متداول

چگونه دسته Xbox را ریست کنیم؟

برای ریست کردن دسته Xbox کافیست تا دکمه Xbox وسط دسته را ۵-۱۰ ثانیه نگهدارید تا خاموش شود. ۱۰ ثانیه صبر کنید، سپس دکمه Xbox را نگهدارید تا دوباره روشن شود.

چگونه دسته Xbox جدید را به کنسول متصل کنیم؟

برای اتصال یا Sync کردن دسته Xbox One با کنسول، کنسول را روشن کنید، دسته را روشن کنید، دکمه اتصال را روی کنسول بزنید، سپس دکمه اتصال را روی دسته بزنید و نگهدارید. بعد از این که چشمک زدن دکمه Xbox روی دسته به پایان رسید این دکمه را رها کنید.

برچسب‌ها : Xbox One

نظرات خود را ثبت کنید