close
گیمینگ

بهترین DNS برای Xbox One/Series X|S – نحوه تنظیم DNS در ایکس باکس

بهترین DNS برای XBOX

تنظیم بهترین DNS برای Xbox علاوه بر این که برای برخی از بازی‌ها ممکن است نیاز باشد، باعث می‌شود تا بهترین تجربه بازی آنلاین را با کمترین میزان تاخیر داشته باشید. در این مطلب نحوه تغییر و تنظیم DNS در ایکس باکس‌های One، Series X و Series S را به شما نمایش می‌دهیم. و بهترین DNS های رایگان و نحوه پیدا کردن بهترین DNS برای ایکس باکس را به شما معرفی می‌کنیم.

تغییر DNS ایکس باکس بسیار ساده است و می‌تواند تفاوت بزرگی را در بازی‌های آنلاین شما ایجاد کند. بسیاری از راهنماهای آنلاین دیگر تعداد کمی از DNS های عمومی مانند Google (8.8.8.8) و Cloudflare (1.1.1.1) را معرفی می‌کنند؛ اما گزینه‌‌های بسیار بیشتری وجود دارند که ممکن است برای با اینترنت شما بهتر کار کنند.

در این راهنما به شما نحوه پیدا کردن بهترین DNS برای ایکس باکس با اینترنت شما را توضیح می‌دهیم تا بتوانید بهترین استفاده را از پهنای باند ببرید.

بیشتر بخوانید:

نحوه تنظیم DNS در ایکس باکس

نحوه تنظیم DNS در ایکس باکس

تنظیمات سرور DNS از صفحه تنظیمات نتورک (Network settings Menu) قابل تغییر است. اما دقت کنید که تغییر سرور DNS در Xbox قسمت ساده ماجراست. قسمت مقداری دشوارتر آن، که در ادامه درباره آن توضیح می‌‌‌دهیم، این است که ببینیم آیا DNS که تنظیم کرده‌ایم، بهترین DNS برای ماست؟

نحوه تنظیم DNS در Xbox به شرح زیر است:

  1. وارد Profile & System > Settings > General > Network Settings شوید.
  2. گزینه Advanced Settings را انتخاب کنید.
  3. گزینه DNS Settings را انتخاب کنید.
  4. گزینه Manual را انتخاب کنید.
  5. اطلاعات سرور DNS مورد نظر خود را وارد کنید.

چگونه بهترین تنظیمات DNS را برای ایکس باکس پیدا کنیم

نیازی به پیدا کردن بهترین DNS برای Xbox نیست، اما این کار می‌‌تواند تجربه بازی آنلاین شما را بهبود دهد. شما می‌توانید از لیست DNS های زیر دو عدد را انتخاب کرده و اطلاعات آن را در جایی ذخیره کنید تا اگر یکی از آن‌ها کار نکرد از DNS دیگر استفاده کنید.

همچنین می‌توانید پینگ اتصال خود به هر یک از این DNSها را بررسی کنید و دو عدد از سرورهای DNS که کمترین میزان پینگ را دارند انتخاب کنید.

با استفاده از نرم‌افزاری به نام DNS Benchmark برای ویندوز می‌توانید این کار را انجام دهید.

DNS های رایگان برای ایکس باکس

DNS های رایگان بسیار بیشتری نسبت به Google و Cloudflare برای استفاده وجود دارند و شما می‌‌توانید بدون بررسی سرعت و پینگ از هرکدام از آن‌ها که خواستید استفاده کنید.

در ادامه لیستی از بهترین DNS ها برای ایکس باکس را مشاهده می‌کنید.

ارائه دهنده سرور DNS آدرس سرور DNS
Google ۸٫۸٫۴٫۴
۸٫۸٫۸٫۸
Cloudflare ۱٫۱٫۱٫۱
۱٫۰٫۰٫۱
OpenDNS ۲۰۸٫۶۷٫۲۲۲٫۲۲۲
۲۰۸٫۶۷٫۲۲۰٫۲۲۲
Quad9 ۹٫۹٫۹٫۹
۱۴۹٫۱۱۲٫۱۱۲٫۱۱۲
Level3 ۴٫۲٫۲٫۱
۴٫۲٫۲٫۲
۴٫۲٫۲٫۳
۴٫۲٫۲٫۴
۴٫۲٫۲٫۵
۴٫۲٫۲٫۶
Sprintlink ۲۰۴٫۱۱۷٫۲۱۴٫۱۰
۱۹۹٫۲٫۲۵۲٫۱۰
NTT ۱۲۹٫۲۵۰٫۳۵٫۲۵۰
۱۲۹٫۲۵۰٫۳۵٫۲۵۱
Comodo Secure ۸٫۲۶٫۵۶٫۲۶
Verisign ۶۴٫۶٫۶۴٫۶
۶۴٫۶٫۶۵٫۶

چگونه پینگ سرور DNS را اندازه بگیریم

انتخاب دو عدد از DNS ها از جدول بالا به این معنی نیست که بهترین DNS ها را برای خود انتخاب کرده باشید. هرچه پینگ اتصال شما کمتر باشد به این معناست که تاخیر موجود در ارسال درخواست اطلاعات و بازگشتن درخواست شما به همراه اطلاعات کمتر است و دستورات شما در بازی سریع‌تر و در زمان کمتری اجرایی می‌شود.

در جدول زیر اطلاعات سرورهای DNS بالا لیست شده و بیشترین، کمترین و متوسط زمان پینگ هر یک ثبت شده‌اند. البته این مورد را در نظر داشته باشید که تست زیر با اتصال اینترنت ما انجام شده و نتایج برای شما می‌تواند متفاوت باشد.

آدرس IP سرور DNS زمان متوسط پینگ (ms) کمترین زمان پینگ (ms) بیشترین زمان پینگ (ms)
۴٫۲٫۲٫۲ ۶٫۸ ۷٫۲ ۷٫۵
۱۲۹٫۲۵۰٫۳۵٫۲۵۰ ۷٫۰ ۶٫۶ ۷٫۶
۴٫۲٫۲٫۱ ۷٫۲ ۶٫۸ ۸٫۲
۴٫۲٫۲٫۵ ۷٫۲ ۶٫۸ ۸٫۲
۴٫۲٫۲٫۶ ۷٫۲ ۶٫۸ ۷٫۴
۹٫۹٫۹٫۹ ۷٫۲ ۶٫۹ ۷٫۸
۴٫۲٫۲٫۳ ۷٫۲ ۷٫۰ ۷٫۵
۴٫۲٫۲٫۴ ۷٫۲ ۷٫۰ ۸٫۴
۲۰۴٫۱۱۷٫۲۱۴٫۱۰ ۷٫۴ ۷٫۰ ۷٫۸
۱۲۹٫۲۵۰٫۳۵٫۲۵۱ ۷٫۸ ۷٫۴ ۸٫۴
۱۹۹٫۲٫۲۵۲٫۱۰ ۸٫۰ ۷٫۶ ۹٫۰
۸٫۲۶٫۵۶٫۲۶ ۸٫۶ ۸٫۲ ۹٫۵
۱۴۹٫۱۱۲٫۱۱۲٫۱۱۲ ۱۱٫۱ ۱۰٫۸ ۱۱٫۴
۸٫۸٫۴٫۴ ۱۱٫۶ ۱۱٫۴ ۱۲٫۰
۸٫۸٫۸٫۸ ۱۱٫۶ ۱۱٫۴ ۱۲٫۴
۲۰۸٫۶۷٫۲۲۲٫۲۲۲ ۱۱٫۷ ۱۱٫۴ ۱۲٫۰
۲۰۸٫۶۷۲۲۰٫۲۲۲ ۱۱٫۷ ۱۱٫۴ ۱۲٫۷
۸٫۲۰٫۲۴۷٫۲۰ ۱۲٫۴ ۱۲٫۱ ۱۲٫۸
۶۴٫۶٫۶۵٫۶ ۱۲٫۹ ۱۱٫۹ ۱۷٫۶
۱٫۱٫۱٫۱ ۱۴٫۹ ۱۴٫۵ ۱۵٫۴
۱٫۰٫۰٫۱ ۱۵٫۴ ۱۵٫۰ ۱۶٫۲
۶۴٫۶٫۶۴٫۶ ۱۷٫۳ ۱۵٫۸ ۲۲٫۲

ما تفاوتی بیش از ۱۰ میلی‌ثانیه را بین بهترین سرور DNS و ضعیف‌ترین سرور DNS برای ایکس باکس پیدا کردیم که در مقادیر پینگ کم تفاوت زیادی محسوب می‌شود.

راه‌های دیگر برای کاهش پینگ در ایکس باکس

ما قویا توصیه می‌کنیم تا اتصال کنسول ایکس باکس خود را با کابل اینترنت و Lan برقرار کنید؛ بله می‌دانیم اتصال Wi-Fi  وایرلس ساده‌تر است اما حتی در صورت نیاز به سیم‌کشی، این کار ارزش خود را دارد.

اگر در جدول بالا دقت کنید بیشترین زمان پینگ ۲۲٫۲ میلی‌ثانیه است؛ اما با اتصال Wi-Fi و وایرلس حداقل پینگ شما در بهترین حالت حدود ۸۰ و نزدیک به ۱۰۰ میلی‌ثانیه خواهد بود.

اگر قصد دارید که به صورت رقابتی آنلاین بازی کنید و چه نیاز به تنظیم DNS برای Xbox داشته باشید و چه نداشته باشید این کار را انجام دهید.

با انجام این کار نیازی نیست تا به فکر فاصله کنسول خود از مودم یا روتر و امکان قطعی احتمالی لحظه‌ای نیز باشید و اتصال اینترنت پایداری خواهید داشت.

در صورتی که سوالی درباره نحوه تنظیم DNS در ایکس باکس یا پیدا کردن بهترین DNS در Xbox را دارید، سوال خود را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.

2 دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر
    من بازی کال اف دیوتی را آنلاین بازی می کردم در ایکس باکس ،اما به دلیل محدویت اینترنت که بوجود آمد از شهریور ماه تا ۱۵ آذر که آپدیت کردم نتونستم بازی کنم مدام میزد اینترنت مشکل دارد الان که آپدیت کردم ۲ روز تونستم بازی کنم اما دوباره آپدیت دورن برنامه زد دیگه آپدیت نمیشه و باز میزنه اینترنت مشکل داره و دانلود نمیشه الان ۳ روز به همین صورت هست.
    کسی می تونه من راهنماییم کنه باید چکار کنم ؟
    کس از دوستان مشکل من داشته ؟
    لطفا راهنمایی کنید ایمیل من هم هست omid957@YAHOO.com

    1. داداش فکر می‌کنم بستگی به این داره که چه بازی داری می‌کنی که بتونی آنلاین بشی یا نه. من GT7 بازی می‌کنم از اول مشکلای اینترنت تا الآن اصلا مشکل وصل شدن نداشتم.

نظرات خود را ثبت کنید