close
آشپزی در Zelda

با آشپزی در Zelda Tears of the Kingdom و استفاده از رسپی‌های زیر، لینک را در هر شرایطی خوشحال و سلامت نگهدارید.

حتی ساده‌ترین رسپی و دستورپخت داخل دفتر آشپزی لینک چندین قلب را در جان او پر می‌کند؛ اما اگر مواد اولیه درست را به میزان درست به غذای او اضافه کنید می‌توانید دفاع او را قوی‌تر کنید، به حملاتش قوت بیشتری دهید و حتی در آب و هوای نامساعد او را سالم نگهدارید.

ما با پیدا کردن دستورپخت‌های بیشتر این لیست را بروزرسانی خواهیم کرد، اما اکنون فکر می‌کنیم لیست زیر بتواند کار شما را تا حد زیادی راه بی‌اندازد.

چگونه در Zelda Tears of the Kingdom آشپزی کنیم

بهترین رسپی های Zelda

شما برای آشپزی در Zelda دو راه دارید، و با وجود این که Great Sky Lands دو راهنما وجود دارند که اصول کلی این کار را به شما یاد بدهند، اما اگر سانت به سانت جزیره را نگردید ممکن است آن‌ها را پیدا نکنید.

عادی‌ترین و بدرد نخورترین روش آشپزی این است که مواد خوراکی را در نزدیکی آتش بی‌اندازید. این آتش می‌تواند یک آتش کمپی باشد یا آتش یک زمین بزرگ که اتفاقی توسط شما و با به زمین افتادن مشعلتان شروع شده باشد.

بعد از این که مواد غذایی شما در مقابل آتش قرار گرفتند، بعد از چند ثانیه به حالت پخته در می‌آیند. گوشت، سیب و هرآنچه فکرش را بکنید به این روش پخته می‌شود. آشپزی در Zelda به این روش مقدار کمی جان شما را پر می‌کند و از فواید کمی از خواص خاص مواد اولیه‌ای که استفاده می‌کنید در این غذا وجود دارد.

روش بهتر برای آشپزی در Zelda استفاده از دیگ یا Cooking Pot است. این دیگ‌ها در سراسر Hyrule و Skies پخش شده‌اند. همچنین در اکثر استبل‌ها هم یک دیگ وجود دارد.

استفاده از دیگ تنها را برای ترکیب مواد اولیه در حین آشپزی در Zelda است. همچنین ساخت اکسیرهای مختلف نیز تنها با استفاده از این دیگ‌ها امکان پذیر است.

برای استفاده از دیگ برای آشپزی Inventory خود را باز کنید و مواد اولیه‌ای که می‌خواهید استفاده کنید را انتخاب کنید، می‌توانید تا ۵ مورد را انتخاب کنید، و مقداری که به آن اضافه می‌کنید افکت‌هایی که این غذا روی لینک خواهد داشت را تغییر می‌دهد.

پختن یک Rushroom مقدار کمی و به مدت کوتاهی سرعت لینک را بالاتر می‌برد، اما اگر ۳ Rushroom را بپزید میزان افزایش سرعت لینک بیشتر می‌شود و مدت زمانی‌هم این افکت باقی می‌ماند.

همچنین استفاده از مواد اولیه‌ای که سخت‌تر پیدا می‌شوند در آشپزی در Zelda افکت‌های طولانی‌تری خواهند داشت. به عنوان مثال استفاده از Staminoka Bass بهبود Stamina بهتری به شما نسبت به Stamella Mushroom یا Stamina Onion Bulb می‌دهد.

اگر هم رسپی را استفاده کنید که موفقیت آمیز باشد، به صورت خودکار به Recipe log اضافه می‌شود که با کلیک A برای انتخاب یک ماده اولیه و ورود به گزینه Check Recipe می‌توانید آن‌ها را ببینید. شما می‌توانید هر ترکیبی را بپزید، اما دلیل نمی‌شود که قابل خوردن باشد.

تمام رسپی‌های Zelda: Tears of the Kingdom

تمام رسپی های Zelda
نام رسپیمواد اولیهافکت
Roasted Appleسیب (مقابل آتش)¾ یک قلب را پر می‌کند
Meat Skewerگوشت، هر میوه‌ایجان را پر می‌کند. اضافه کردن میوه برای افزایش میزان افکت یا تغییر آن (به عنوان مثال استفاده از Mighty Banana برای Attack buff)
Energizing Steamed Mushroom1 Skyshroom, 1 Stambulb1 ½ قلب را پر می‌کند و مقداری Stamina را افزایش می‌دهد
Fish SkewerAncient Arowana2 قلب را پر می‌کند
Hasty Mushroom SkewerRushroom1 قلب را پر می‌کند و سرعت شما را برای ۱ دقیقه افزایش می‌دهد. افزایش تعداد Rushroom تاثیر این غذا را بیشتر می‌کند
Toasted Skyshroom1 Skyshroom (مقابل آتش)½ قلب را پر می‌کند
Mushroom Skewerهر نوع قارچجان را پر می‌کند. اضافه کردن تعداد قارچ بیشتر و از انواع مختلف برای داشتن افکت‌های متفاوت
Meat and Mushroom Skewerهر نوع گوشت، هر نوع قارچجان را پر می‌کند. اضافه کردن تعداد قارچ بیشتر و از انواع مختلف برای داشتن افکت‌های متفاوت
Steamed Mushroomقارچ، هر نوع گیاهپر کردن جان. با استفاده از گیاه‌ها و قارچ‌هایی از انواع مختلف افکت آن تغییر می‌کند
Sauteed Peppers2 فلفلجان را پر می‌کند. شما را از سرمای شدید محافظت می‌کند
Fried Wild Greens2 عدد از هر نوع گیاهجان را پر می‌کند. افزایش تعداد گیاه باعث افزایش میزان پر شدن جان می‌شود
Crab Stir-Fry1 Crab و ۱ Goron Spice2 قلب را پر می‌کند و Stamina را مقدار کمی افزایش می‌دهد
Salt-Grilled Mushroom1 Rock Salt، حداقل ۱ قارچ۲ قلب را پر می‌کند. با توجه به نوع قارچ استفاده شده می‌تواند افکت‌های مختلفی داشته باشد
Fragrant Mushroom Saute1 Goron Spice، حداقل ۱ قارچجان را پر می‌کند. با توجه به نوع قارچ استفاده شده می‌تواند افکت‌های متفاوتی داشته باشد
Hearty Fried Wild GreensHearty Radish یا هر نوع مواد غذایی Hearty دیگر، هر نوع گیاه یا گلبه لینک قلب اضافی می‌دهد. استفاده به همراه مواد غذایی بیشتر برای افکت بیشتر
Omelet1 Bird Eggجان را پر می‌کند
Mushroom OmeletGoat Butter، Bird Egg، Rock Salt، هر نوع سبزیجات یا گیاه یا گلجان را پر می‌کند
Vegetable CurryPumpkin یاcarrot، Goron Spice، Hylian Riceجان را پر می‌کند، با استفاده از Pumpkin، Defense بوست می‌شود و با استفاده از Carrot مقدار Stamina افزایش پیدا می‌کند
Rice BallsHylian Riceجان را پر می‌کند
Veggie Rice BallsHylian Rice، هر نوع گیاه، گل یا سبزیجاتجان را پر می‌کند و با استفاده از مواد گیاهی متفاوت افکت‌های مختلفی را خواهد داشت
Seafood Skewerهر نوع Crab یا Snailجان را پر می‌کند و با توجه به نوع غذای دریایی به مقدار متفاوتی Buff می‌دهد
Fish and Mushroom Skewerهر نوع Fish، هر نوع Mushroomجان را پر می‌کند و با توجه به نوع Mushroom به مقدار متفاوتی Buff می‌دهد
Seafood Rice Ballsهر نوع Fish، Hylian Riceجان را پر می‌کند و با توجه به نوع Fish به مقدار متفاوتی Buff می‌دهد

در صورتی که به تازگی این بازی را شروع کرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم تا نکات شروع Zelda: Tears of the Kingdom را مطالعه کنید.

برچسب‌ها : Legend of Zelda: Tears of the Kingdomراهنمای Legend of Zeldaراهنمای بازی

نظرات خود را ثبت کنید