close
تفاوت دسته DualSense Edge و DualSense در PS5

با ارائه دسته DualSense Edge شرکت سونی اقدام به ارائه دسته‌ای حرفه‌ای‌تر برای بازی پرداخته‌است؛ مانند استفاده از یک ماوس گیمینگ به جای یک ماوس عادی. اما تفاوت DualSense و DualSense Edge چیست؟ آیا دسته Dual Sense Edge برای PS5 ارزش خرید را با قیمت بالاتر دارد؟

دسته DualSense Edge چیست؟

دسته PS5 Edge

DualSense Edge دسته ارائه شده توسط سونی مخصوص PS5 است که امکانات و قابلیت‌های بیشتر و بهتر و متمرکز‌تر بر گیمینگ را نسبت به دسته DualSense که به همراه کنسول PS5 خود دریافت می‌کنید به شما ارائه می‌دهد.

این قابلیت‌های بیشتر DualSense Edge شامل دکمه‌های بیشتر در جلو و پشت دسته، تنظیمات قفل تریگر، امکان تنظیم و مپ دکمه‌های دسته و ایجاد پروفایل‌های سفارشی برای هر بازی و طراحی ماژولار برای جوی استیک‌های دسته است؛ همچنین دسته DualSense Edge، حداقل از نظر ما، کیفیت ساخت بهتری نسبت به دسته DualSense عادی دارد.

البته این نکته را نیز در نظر بگیرید که دسته DualSense عادی همراه PS5 خود امکانات عالی مانند تریگرهای آداپتیو، فیدبک سریع و قدرتمند، کیفیت ساخت عالی، طراحی ارگونومیک و راحت را به شما ارائه می‌دهد.

اما اگر شما PS5 دارید، آیا بهتر است تا یک دسته DualSense Edge تهیه کنید تا با آن بازی کنید یا نه؟

بیشتر بخوانید: بهترین DNS برای PS5

تفاوت DualSense و DualSense Edge : قیمت

قیمت دلاری دسته PS5 عادی ۷۰ دلار است و در هنگام تهیه PS5 یک دسته به همراه کنسول وجود دارد، اما قیمت دلاری دسته PS5 Edge مقدار ۲۰۰ دلار است که بسیار بیشتر از دسته عادی PS5 است.

به همین دلیل اگر قصد تهیه دسته DualSense Edge را دارید، بهتر است تا از تصمیم خود مطمئن باشید و از تمام امکانات و قابلیت‌های آن با این قیمت بالا استفاده کنید.

هر دو دسته در بازار ایران به سادگی و از فروشگاه‌های مختلف قابل تهیه هستند، اما توجه کنید که دسته اصلی را تهیه کنید و دسته‌های فیک PS5 را، خصوصا اگر قصد تهیه Dual Sense Edge را دارید به اشتباه خریداری نکنید.

بیشتر بخوانید: نحوه تشخیص ریجن PS5

تفاوت DualSense و DualSense Edge : طراحی

تفاوت DualSense و DualSense Edge

از نظر طراحی کلی تفاوت DualSense و DualSense Edge زیاد نیست و تفاوت آن‌ها در طراحی، به غیر از دکمه‌های اضافه‌تر و جوی استیک‌های ماژولار، در حد ظاهری است.

در دسته DualSense بیشتر قسمت‌های دسته به رنگ سفید است، اما در دسته DualSense Edge قسمت تاچ پد و دکمه‌های دسته برخلاف دسته عادی PS5 به رنگ مشکی براق هستند و روی قسمت تاچ پد هم فرو رفتگی‌هایی به شکل ۴ علامت دکمه‌های PlayStation (ضربدر، مربع، مثلث، دایره) وجود دارد.

موقعیت دکمه‌ها، تریگرها و جوی استیک‌های DualSense Edge نیز با DualSense یکسان هستند، البته آن‌هایی که در DualSense وجود دارند.

تفاوت DualSense و DualSense Edge : قابلیت‌ها

تفاوت دسته edge ps5 و عادی

تفاوت اصلی دسته PS5 Edge و دسته عادی DualSense در داشتن قابلیت‌های بیشتر و متمرکز بر گیمینگ برای بهبود عملکرد شما در بازی است. قابلیت شخصی‌سازی دکمه‌های دسته DualSense Edge و ارائه دکمه‌های بیشتر در پشت و جلوی دسته برای این کار قابلیت و تفاوت اصلی دسته DualSense Edge و DualSense است.

علاوه بر آن‌ها قابلیت تنظیم Trigger Lock که به شما این امکان را می‌دهد تا خودتان تعیین کنید که دکمه‌ها یا تریگرهای L2 و R2 چقدر فشرده شوند تا از میزان ۰ به ۱۰۰ خود برسند، امکان تعویض جوی استیک‌ها به صورت ماژولار و امکان تنظیم و تغییر شدت و قدرت یبره و حساسیت جوی استیک‌ها نیز از قابلیت‌های DualSense Edge هستند.

به علاوه این که شما می‌توانید چند پروفایل مختلف با تنظیمات متفاوت تعریف کنید و در هر بازی از یکی از این پروفایل‌ها استفاده کنید.

همچنین به همراه دسته DualSense Edge لوازم جانبی بیشتری نیز دریافت خواهید کرد، مانند یک کیس برای جابه‌حایی دسته، دو ست دکمه‌‌های عقب دسته متفاوت و قابل تعویض، سری جوی استیک متفاوت و قابل تعویض و یک کابل تایپ سی.

بیشتر بخوانید: بهترین لوازم جانبی برای PS5

تفاوت DualSense و DualSense Edge : عمر باتری

در این بخش هر دو دسته به صورت کاملا مشابه و یکسان عمل می‌کنند.

با توجه به این که ظرفیت باتری دسته DualSense Edge با DualSense تفاوتی ندارد و بخش‌هایی که بیشترین میزان مصرف باتری را در دسته دارند از جمله، برد اتصال بلوتوث، موتورهای ویبره داخل دسته و نورپردازی دسته کاملا یکسان هستند، با هر بار شارژ هر یک از دسته‌ها می‌توانید بین ۶ تا ۷ ساعت به صورت مداوم بازی کنید.

جمع‌بندی

تفاوت دسته PS5 Edge و DualSense عادی را می‌توان مانند تفاوت ماوس گیمینگ و عادی دانست. هر دو دسته Dual Sense و DualSense Edge دسته‌های عالی برای بازی با PS5 هستند، البته اگر مشکل دریفت شدن جوی استیک دسته PS5 را در نظر نگیریم.

اگر PS5 دارید، پس حداقل یک دسته DualSense برای بازی دارید. اگر قصد تهیه دسته دوم برای خود را دارید توصیه می‌کنیم تا با هزینه بیشتر دسته DualSense Edge را تهیه نمایید و از امکانات آن بهره ببرید و زمانی که قصد داشتید تا یکی از بهترین بازی های ۲ نفره PS5 را بازی کنید از دسته عادی خود به عنوان دسته دوم استفاده کنید.

اگر به صورت خیلی حرفه‌ای و رقابتی بازی نمی‌کنید نیازی به امکانات اضافه‌تر دسته DualSense Edge نخواهید داشت و با هزینه کمتر دسته DualSense را به عنوان دسته دوم خود تهیه کنید.

برچسب‌ها : PS5

نظرات خود را ثبت کنید