close
نصب VPN در Xbox

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه باید به نصب VPN روی Xbox Series X|S و Xbox One بپردازید، در این مطلب با ۳ روش انجام این کار آشنا می‌شویم.

البته با وجود این که امکان نصب مستقیم VPN روی کنسول‌های Xbox وجود ندارد روش‌های دیگری برای اتصال به VPN در ایکس باکس استفاده می‌شود.

مراحل این روش‌ها برای نصب VPN روی Xbox Series X و Xbox Series S و Xbox One یکسان هستند.

بیشتر بخوانید: نحوه اتصال ایکس باکس به دیسکورد | نحوه استریم با ایکس باکس | بهترین DNS برای Xbox One/Series X|S | نصب VPN روی PS4 و PS5

نحوه نصب VPN در Xbox

۳ روش مختلف برای انجام این کار وجود دارد که در ادامه با هر ۳ روش آن آشنا می‌شویم. اگر از لیست زیر روشی وجود دارد که مدنظر شماست می‌توانید با کلیک روی آن به قسمتی از مطلب که آن روش را توضیح داده‌است بروید:

  1. نصب VPN روی Xbox با Smart DNS
  2. نصب VPN روی Xbox با روتر
  3. نصب VPN روی Xbox با کامپیوتر

نصب VPN روی Xbox با Smart DNS

یک راه برای نصب VPN روی Xbox Series X و Xbox Series S و Xbox One از طریق Smart DNS است که نسبتا روش ساده‌ای است و حتی اگر از نظر تکنولوژیکی به هیچ وجه پیشرفته هم نباشید، باز هم از پس انجام این کار بر خواهید آمد.

اما این روش دو عیب دارد. اول این که همه سرویس‌های VPN این قابلیت را برای انجام این کار ارائه نمی‌دهند و دوم این که با وجود این که ریجن شما در سیستم عوض می‌شود، اما محتوای شما کدگذاری نمی‌شود و اگر قصد شما از نصب VPN روی ایکس باکس امنیت افزوده آن است با این روش این امنیت را بدست نخواهید آورد.

در مرحله اول تهیه Smart DNS از ارائه دهنده خدمات VPN مورد نظرتان برای استفاده در Xbox است. NordVPN، ExpressVPN و Surfshark به ارائه این سرویس شناخته شده‌اند، اما مراحل گرفتن Smart DNS از هر یک از این سرویس‌ها متفاوت است.

با لاگین کردن به حساب کابری خود در سایت شرکت ارائه دهنده خدمات VPN خود باید بتوانید این آدرس را پیدا کنید. اگر موفق به انجام این کار نشدید با آن‌ها تماس بگیرید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بعد از دریافت آدرس Smart DNS تنها کافیست به تنظیم DNS در ایکس باکس خود بپردازید.

  • ایکس باکس خود را روشن کنید و به System Settings بروید
  • وارد Network Settings شوید
  • وارد Advanced Settings شوید
  • گزینه DNS Settings را انتخاب کنید
  • گزینه Manual را انتخاب کنید
  • اطلاعات سرور DNS را که دو آدرس Primary DNS و Secondary DNS هستند را وارد کنید
  • ایکس باکس خود را ریست کنید

زمانی که ایکس باکس شما ریست شد، با اتصال به اینترنت از طریق DNS شما ایکس باکس به VPN متصل شده‌است.

نصب VPN روی Xbox با روتر

اتصال به VPN از طریق روتر نه تنها باعث دور زدن محدودیت‌های بازی‌ها می‌شود، بلکه اطلاعات شما به صورت کدگذاری شده منتقل می‌شود و تمام دستگاه‌هایی که به روتر شما متصل باشند نیز به اینترنت متصل خواهند بود. اما این روش اتصال نیز بدون مشکل نیست.

برای این که VPN شما دستگاه‌های مختلف را به صورت ناگهانی قطع نکند باید VPN شما توانایی Split Tunneling داشته باشد تا بتواند تمام اتصالات را مدیریت کند.

اما با توجه به این که VPN ها قدرت پردازشی زیادی را نیاز دارند، اکثر روترها توانایی انجام این کار را ندارد. علاوه بر این باید بررسی کنید و ببینید که آیا ارائه دهنده خدمات اینترنت شما اجازه استفاده از روتر شخصی را به شما می‌دهد یا خیر، به این دلیل که بسیاری از آن‌ها هاب‌های خود را به شما خواهند داد.

البته شما می‌توانید روتر گیمینگ خودتان را تهیه کنید و با برنامه‌های DD-WRT یا Tomato آن‌ها را فلش کنید، اما بدانید که با این کار ریسک بریک کردن روتر خود را پذیرفته‌اید.

اگر تصور می‌کنید که از پس این کار بر می‌آیید سرویس VPN خود را انتخاب کنید و از کارکردن آن با روترتان اطمینان برقرار کنید. اگر هم نه، روش‌های دیگر را بررسی کنید.

نصب VPN در Xbox با کامپیوتر

اگر می‌خواهید روی Xbox Series X|S یا Xbox One خود VPN نصب کنید، اما نمی‌خواهید امنیت اتصال خود را از دست بدهید یا با پروسه پیچیده ست کردن VPN روی روتر مشغول شوید. بهترین راه نصب VPN روی ایکس باکس از طریق کامپیوتر تان است.

برای انجام این کار نیاز به یک کابل LAN و یک کامپیوتر (ترجیها لپ تاپ) خواهید داشت.

برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

  1. از کارکرد VPN خود روی کامپیوترتان اطمینان برقرار کنید
  2. با یک کابل LAN کنسول Xbox و کامپیوتر خود را به یکدیگر متصل کنید
  3. در کامپیوتر وارد Control Panel و بخش Network and Internet و سپس Network and Sharing Center شوید
  4. گزینه Change Adapter Settings را انتخاب کنید
  5. در اینجا باید اتصال VPN خود را ببینید، روی آن راست کلیک کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید
  6. وارد تب Sharing شوید و ببینید که تیکAllow other network users to connect through this computer’s internet connection خورده باشد، اگر نخورده است خودتان تیک آن را فعال کنید
  7. ایکس باکس خود را روشن کنید و به Settings بروید
  8. وارد بخش Network شوید و سپس Test Network Connection را بزنید

حالا کنسول شما از طریق کامپیوتر شما به اینترنت متصل شده‌است و این اتصال خود دارای VPN است و شما از این طریق به نصب VPN در ایکس باکس خود پرداخته‌اید.

برچسب‌ها : Xbox OneXbox Series X|S

نظرات خود را ثبت کنید