close
دو واتساپ در یک گوشی

امروزه اکثر تلفن‌های همراه اندرویدی دارای ورودی دو سیم‌کارت برای ارتباط هستند که به کاربران اجازه می‌هند تا دو شماره تلفن‌ همراه مختلف را با یک تلفن پاسخ دهند. اما به صورت رسمی نمی‌توان دو شماره تلفن واتساپ فعال در یک تلفن همراه داشت، اگر بخواهیم تا دو اکانت واتساپ شماره‌های خود به در یک تلفن مدیریت کنیم چگونه باید این کار را انجام دهیم؟ چگونه می‌توان دو واتساپ در یک گوشی داشت؟

دو واتساپ در یک گوشی

دو واتساپدر یک گوشی سامسونگ

درست است که نمی‌توان به صورت رسمی دو اکانت جداگانه واتساپ در یک تلفن همراه داشت، اما شرکت‌های Xiaomi، Samsung، Vivo، Oppo، Huawei و Honor قابلیتی به نام Dual App یا Dual Mode یا… (نام این تنظیمات با توجه به برند می‌تواند متفاوت باشد) را به کاربران خود ارائه می‌دهند که به شما امکان استفاده از دو اکانت مختلف را در یک نرم‌افزار و به صورت جداگانه می‌دهد.

این موضوع بدین معناست که برای این که دو واتساپ داشته باشید، نیازی نیست که دو تلفن همراه مجزا داشته باشید؛ تنها کافیست تا این قابلیت نرم‌افزاری را در تلفن همراه خود فعال کنید.

چرا نمی‌توان دو واتساپ در یک گوشی داشت؟

نحوه کارکرد واتساپ بر این اساس است که قرار است تا با شماره همراه شما کار کند و همانطور که شماره شما تنها از طریق یک دستگاه قابل دسترسی است؛ اطلاعات واتساپ و چت‌ها و فایل‌های ارسال شده و دریافت شده شما نیز تنها از طریق همین دستگاه در دسترس خواهد بود.

البته شما می‌توانید خط همراه خود را در یک دستگاه داشته باشید و حساب کاربری واتساپ خود را در یک دستگاه دیگر، اما با همین منطق به صورت رسمی نمی‌توان دو واتساپ در یک گوشی داشت یا در دو گوشی مختلف یک حساب واتساپ را به صورت همزمان داشت.

البته همانطور که گفتیم سازندگان گوشی‌های اندرویدی به نحوی این مشکل را برای مشتریان خود برطرف کرده‌اند، و آن تعریف دو دستگاه مختلف در تلفن همراه شما برای نرم‌افزار واتساپ است که به شما اجازه می‌دهد تا دو حساب کاربری واتساپ را در یک تلفن همراه داشته باشید.

در ابتدا به معرفی مکان این تنظیمات در تلفن‌های همراه مختلف می‌پردازیم:

دو واتساپ در یک گوشی سامسونگ

Samsung: Dual Messenger

Settings > Advance features > Dual Messenger

دو واتساپ در یک گوشی شیائومی

Xiaomi (MIUI): Dual Apps

Settings > Dual Apps

دو واتساپ در یک گوشی اوپو

Oppo: Clone Apps

Settings > Clone Apps

دو واتساپ در یک گوشی ویوو

Vivo: App Clone

Settings > App Clone

دو واتساپ در یک گوشی ایسوس

Asus: Twin apps

Settings > Twin apps

دو واتساپ در یک گوشی هواوی و آنر

Huawei & Honor: App Twin

Settings > App Twin

فعالسازی دو واتساپ در یک گوشی

بخش تنظیمات Dual Apps را در تلفن همراه خود باز کنید.

تنظیم Dual app

در این بخش نرم‌افزارهایی که قابلیت Dual App را دارند را مشاهده می‌کنید، در بین نرم‌افزارهای موجود نرم‌افزار واتساپ را انتخاب کنید.

دو واتساپ همزمان

صبر کنید تا فرآیند آن به پایان برسد.

دو واتساپ

حالا به صفحه Home در تلفنتان بروید، باید دو واتساپ را در تلفن همراه خود مشاهده کنید. وارد نرم‌افزار واتساپ جدید شوید و با وارد کردن شماره تلفن دوم خود اکانت خود را در تلفن همراه فعال کنید.

اگر از تلفن‌های همراهی استفاده می‌کنید که سیستم‌عامل آن‌ها اندروید بدون رابط کاربری خاصی هستند، قابلیت فعالسازی دو واتساپ در تلفن‌های همراه را ندارید، زیرا این قابلیت در رابط کاربری شرکت سازنده تلفن همراه به آن اضافه شده‌است.

اما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای قابل دانلودی مانند Parallel، Dual App Wizard و بسیاری دیگر از Google Play Store دو واتساپ در تلفن همراه خود داشته باشید.

با کلیک هریک از نرم‌افزارهای بالا می‌‌توانید وارد صفحه دانلود نرم‌افزار شوید.

مطلب پیشنهادی: پشتیبانی از ویدئو کال واتساپ در نرم‌افزار دسکتاپ

نظرات خود را ثبت کنید