close
اخبار

مشاغل دیجیتال مارکتینگ قابل انجام به صورت دورکاری

مشاغل دیجیتال مارکتینگ

برای افرادی که می‌خواهند به صورت دورکار کار کنند بازاریابی و به خصوص دیجیتال مارکتینگ زمینه‌ای است که در آن دست کارکنان در انتخاب این موضوع که می‌خواهند از دفاتر اداری به کار بپردازند و یا از طریق دورکاری مشغول باشند باز است. شغل‌هایی مانند طراحی گرافیک و کد نویسی شغل‌هایی هستند که در حال حاضر افراد بسیاری از طریق فریلنسینگ و یا دورکاری مشغول به انجام آن‌ها هستند و مشاغل دیجیتال مارکتینگ نیز در حال ورود به این عرصه هستند.

کار به صورت دورکاری بدین معناست که افرادی که مشغول کار با آن‌ها هستید را به صورت فیزیکی نخواهید دید و ارتباط شما از طریق تماس‌های تصویری و ویدئو کنفرانس خواهد بود.

در ادامه به معرفی مبرخی از مشاغل دیجیتال مارکتینگ می‌پردازیم که می‌‌توانید آن‌ها را به صورت دورکاری و از خانه به انجام برسانید می‌پردازیم.

مدیریت بازاریابی

از تمامی مشاغل دیجیتال مارکتینگ که در این مقاله معرفی می‌کنیم این شغل نیاز به بیشترین میزان تجربه در تمامی زمینه‌های دیجیتال مارکتینگ را دارد. همچنین برای انجام این شغل به صورت دورکاری نیاز به تجربه‌ی زیادی در زمینه مدیریت تیم خود را خواهید داشت و با توجه به دورکار بودن تمامی افراد باید توانایی مدیریت تیم از راه دور را نیز داشته باشید.

اما اگر در گذشته به انجام این کار پرداخته باشید انجام آن به صورت دورکاری نباید دشواری زیادی را برای شما داشته باشد.

مدیریت محتوا

کسی که به مدیریت محتوا می‌پردازد بیشتر با کانال‌های آنلاین سروکار دارد و به این دلیل شغل مناسبی برای دورکاری است. برای کسانی که بلاگ شخصی دارند یا برای بلاگی به تولید محتوا می‌پردازند و تجربه‌ای در این زمینه دارند این شغل نیاز به مهارت‌هایی دارد که این افراد در حال حاظر این مهارت‌ها را کسب کرده‌اند.

ترکیب این مهارت‌ها با مهارت‌های مدیریتی می‌تواند شما را تبدیل به یک مدیر محتوای کار آمد برای یک وب‌سایت خبری کند.

البته به این نکته نیز توجه کنید که برای کسب این شغل نیاز به تجربه و اطلاعات در زمینه‌های تخصصی‌تر تولید محتوا مانند SEO و مدیریت پروژه برای پروژه‌هایی مانند تولید محتوا برای بازاریابی یک محصول جدید نیز خواهید داشت.

کارشناس سئو

اگر در زمینه SEO و بهینه‌سازی موتورهای جستجو تجربه‌ی زیادی دارید فرصت‌های زیادی برای شما در زمینه دورکاری و کار به صورت فریلنسینگ وجود دارد. برای انجام این کار اطلاع از نحوه کار به‌روزترین الگوریتم‌های موتورهای جستجو و قابلیت تحلیل داده‌های ابزارهای آنالیز وب‌سایت ضروری است. به همین دلیل این زمینه بر خلاف دیگر مشاغل دیجیتال مارکتینگ نیاز زیادی به تخصص و تجربه در این زمینه دارید.

مدیریت بازاریابی محصول

اگر قصد دارید تا مستقیماً با یک محصول یا برای یک خدمت خاص بازاریابی کنید تا این که به بازاریابی کلی یک برند بپردازید باید تا به دنبال سمت مدیریت بازاریابی محصول باشید؛ اما این سمت نیاز به تجربه در زمینه‌های مختلف بازاریابی و مشاغل دیجیتال مارکتینگ خواهید داشت.

شما باید در زمینه‌هایی مانند فروش، طراحی محصول نیز اطلاعات داشته باشید؛ زیرا پروژه شما ارائه و بازاریابی موفق یک محصول است و محدود به یک زمینه تخصصی نخواهید بود.

نظرات خود را ثبت کنید