close
گیمینگ

دلایل خرید کیبورد گیمینگ توسط گیمرهای حرفه‌ای چیست؟

زمانی که قصد تهیه یک سیستم گیمینگ کامل را دارید زمان بسیاری را برای انتخاب بهترین مادربرد، CPU و کارت گرافیک سپری می‌کنید؛ اما آیا تا به حال به کیبوردی که می‌خواهید استفاده کنید فکر کرده‌اید؟ اگر به خرید کیبورد گیمینگ با قابلیت‌هایی متمرکز بر بازی بپردازید و بتوانید تا به درستی از تمام ویژگی‌های آن استفاده کنید یک کیبورد گیمینگ مناسب می‌‌‌‌تواند عامل برد یا باخت شما در بازی محبوبتان باشد.

در این مطلب به معرفی و بررسی ۵ دلیل برای خرید کیبورد گیمینگ برای بازی می‌پردازیم

۵ دلیل برای خرید کیبورد گیمینگ

کیبورد گیمینگ

راحتی در هنگام بازی

راحتی در هنگام استفاده از یک کیبورد گیمینگ اهمیت بسیاری دارد، با توجه به این که بازی‌های آنلاین امروزه ۲۰-۳۰ دقیقه برای هر دست زمان می‌برد و شما می‌خواهید تا چند دست با دوستان خود بازی کنید عدم به وجود آمدن خستگی در مچ دست و انگشتانتان در حین بازی اهمیت بسیاری دارد.

کیبوردهای گیمینگ اکثراً دارای استراحتگاه مچ دست هستند تا از خستگی کار با کیبورد به مدت طولانی جلوگیری کنند.

همچنین یک کیبورد گیمینگ ابعاد بزرگتری نسبت به کیبورد عادی دارد و دلیل آن قرار دادن دکمه‌هایی بزرگ و با فاصله‌ای مناسب از یکدیگر است تا از کلیک اشتباه جلوگیری شود.

سوییچ های مکانیکی

سوییچ‌های مکانیکی به شما اجازه تایپ سریع‌تر را می‌‌دهند

بیشتر کیبوردهای گیمینگ از سوییچ‌های مکانیکی به جای ممبران استفاده می‌کنند، تفاوت سوییچ‌های مکانیکی در این است که فصله فعالسازی دارند، به این معنا که برای فعال کردن یک دکمه مکانیکی کیبورد نیازی نیست تا آن را تا انتها فشرده کنید و اگر دکمه را تا ارتفاع فعالسازی‌اش فشار دهید دکمه کار خواهد کرد.

به همین دلیل سرعت کلیک‌های شما بعد از مدتی استفاده و عادت به کار با حداقل ارتفاع فعالسازی کیبورد بسیار بیشتر خواهد شد و خرید کیبورد گیمینگ باعث واکنش دادن سریع‌تر شما نسبت به اتفاقات بازی خواهد شد.

آیا می‌دانستید که: سوییچ‌های مکانیکی مختلفی مانند سوییچ‌های Chery MX Blue، Brown، Red و Black وجود دارند که هر یک نوع واکنش مختلفی دارند و صدا و سفتی و نرمی متفاوتی با یکدیگر دارند؛ این که در خرید کیبورد گیمینگ کیبورد با کدام مدل سوییچ را انتخاب می‌کنید به سلیقه شما بر می‌گردد؛ اما بدانید که همه کیبوردهای مکانیکی نیز عملکرد یکسانی ندارند.

دکمه های ماکرو

سوییچ‌های ماکرو زندگی شما را ساده‌تر می‌کنند

علاوه بر این که استفاده از دکمه‌های مکانیکی سرعت عمل شما را افزایش می‌دهند، دکمه‌های اضافه‌تری نسبت به دکمه‌‌های استاندارد کیبورد بر روی اکثر کیبوردهای گیمینگ وجود دارند.

این دکمه‌ها به صورت پیش‌فرض کار خاصی انجام نمی‌دهند اما شما می‌توانید تا با تنظیم این دکمه‌ها در تنظیمات بازی یا برای کیبوردهایی مانند کیبوردهای گیمینگ لاجیتک که نرم‌افزار مخصوص دارند دستوراتی از بازی که نیاز به فشار چندین دکمه برای فعالسازی دارند و آن‌ها را به صورت دائم فعال می‌کنید را تنها با فشار یک دکمه انجام دهید.

با این کار به‌جای اینکه ۳ یا ۴ دکمه را فشار دهید تا کار خاصی را انجام دهید تنها کافی است یک دکمه را فشار دهید که در انجام و فعالسازی این دستور سرعت شما را بسیار افزایش خواهد داد.

پدهای کنترل مخصوص

با توجه به این که این مورد شامل خیلی از کیبوردهای گیمینگ نمی‌شود اما برخی از کیبوردهای مخصوص بازی قسمتی از کیبورد را با طراحی خاصی در اختیار کاربران قرار می‌دهند که در آن با توجه به طراحی خاص خود دکمه‌های فراوانی را در دسترس شما قرار دهند.

اکثراً کیبوردهایی که این دسته از دکمه‌ها را دارند دکمه‌های WASD که در اکثر بازی‌ها برای کنترل شخصیت بازی استفاده می‌شوند و دکمه‌های ماکرو خود را نیز در همین قسمت قرار می‌‌دهند.

نورپردازی rgb

نورپردازی دکمه‌های کیبورد

این ویژگی ممکن است تا از نظر بسیار کاربردی نباشد، اما اولین باری که تلاش کنید تا در تاریکی شب و تنها با نور مانیتور خود دکمه‌های مورد نیاز خود را پیدا کنید به کاربرد این قابلیت پی خواهید برد.

همچنین علاوه بر کاربردی بودن نورپردازی RGB کیبورد می‌تواند جلوه بسیار زیادی به ستاپ گیمینگ و اتاق شما ببخشد و اگر از تجهیزاتی با برند یکسان استفاده کنید می‌توانید تا به صورت نرم‌افزاری تجهیزات بازی خود را با یکدیگر هماهنگ کنید‌.

علاوه بر آن کیبوردهای گیمینگ لاجیتک در کنار نورپردازی RGB خود قابلیتی را ارائه می‌دهد که می‌توانید تا نورپردازی انجام شده بر روی کیبورد و ماوس خود را با توجه به تصویر نمایش داده شده بر روی مانیتور خود انجام دهید تا نور فضای اتاق خود را با فضای بازی و اتفاقات آن هماهنگ کنید.

حتی لاجیتک اسپیکر گیمینگی را با مدل لاجیتک G560 ارائه می‌دهد که از همین قابلیت نورپردازی که LIGHTSYNC RGB نام دارد پشتیبانی می‌کند.

 

مطلب پیشنهادی: کاربرد هدست گیمینگ در بازی چیست؟

در صورتی که سؤالی در رابطه با تجهیزات گیمینگ و کیبورد گیمینگ دارید می‌توانید تا آن را در بخش نظرات ثبت کنید تا به سؤال شما پاسخ دهیم.

نظرات خود را ثبت کنید